news-background
news-background

حمله هواداران جانی دپ به صفحات روان‌شناس احضار شده از سوی نمایندگان امبر هرد در شبکه‌های اجتماعی پس از شهادت عجیب او در دادگاه

«جانی دپ» با دیدن رفتار و شنیدن اظهارات روانشناسی که نمایندگان «امبر هرد» به دادگاه احضار کرده بودند، نتوانست مانع بروز خنده خود شود. دوشنبه این هفته «دکتر دیوید اشپیگل» در جایگاه شهود قرار گرفت و به پرسش‌های نمایندگان «جانی دپ» و همسر سابقش هرد پاسخ داد.

وکیل دپ اظهارات پیشین اشپیگل را زیر سؤال برد که گفته بود دپ به سبب مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در حین فیلمبرداری «دزدان دریایی کارائیب ۵» (Pirates of the Carribean 5) از تجهیزات صوتی برای یادآوری دیالوگ‌ها استفاده کرده است. دپ اعتراف کرده است که از این تجهیزات گاهی برای گوش دادن به موسقی در حین فیلمبرداری استفاده کرده اما تیم حقوقی هرد ادعا می‌کند که علت به همراه داشتن این تجهیزات فراموش کردن دیالوگ‌های فیلم بوده است.

اشپیگل در پاسخ می‌گوید: «باور نمی‌کنم که بازیگران تمامی بخش‌های فیلمنامه از طریق گوشی به بازیگر رسانده می‌شود. باور کردنش برای من دشوار است.» وکیل دپ می‌گوید: «چیزی که شما به سختی تشخیص دادید این بود که همه جملات فیلمنامه از طریق گوشی ارائه می‌شود. چگونه به چنین تصوری رسیدید؟» اشپیگل می‌گوید این اطلاعات را از «مدارک دادگاه» به دست آورده است.

این روان‌شناس در ادامه می‌گوید دو مرتبه درخواست کرده با دپ گفت‌وگو کند اما پاسخی دریافت نکرده و به این دلیل از شهادت افراد در دادگاه به این تحلیل رسیده است که دپ می‌تواند مرتکب‌شونده خشونت خانگی بوده باشد و سرعت پردازش ذهنی او برخلاف این دادگاه پایین نیست.

وقتی «وین دنیسون» وکیل دپ از اشپیگل می‌پرسد معیار این تشخیص او چه بوده، روان‌شناس پاسخ می‌دهد: «به گمانم معیار من شاید نحوه برخورد او با مردم، برخورد او با دیگران بوده باشد، دیده‌ام که چگونه با رسانه برخورد می‌کند و سرعت پردازش ذهنی او قطعاً پایین نبوده است. دیده‌ام که در آگهی‌های بازرگانی بازی می‌کند و سرعت پردازش ذهنی او پایین نبوده است.»

دنیسون سپس می‌پرسد: «شما در استشهاد کتبی خودتان نگفته‌اید که اجرای آقای دپ در بسیاری از فیلم‌های «دزدان دریایی» را با شهادت او در این دادگاه مقایسه کرده‌اید؟» اشپیگل پاسخ می‌دهد: «چیزی که گفتم این بود که دیده‌ام آقای دپ در تبلیغات عذرخواهی ظاهر شده، برخورد او با رسانه‌ها را در این رابطه دیده‌ام، تأخیری در پردازش ذهنی ندیده‌ام.»

دنیسون سعی می‌کند اشپیگل را به خاطر اظهار نظرش در مورد تحلیل دپ در «دزدان دریایی کارائیب» تحت فشار قرار دهد، اشپیگل می‌گوید: «به‌خاطر آنچه گفتم عذرخواهی می‌کنم. اشتباه کردم.»

نماینده دپ در ادامه از دکتر اشپیگل می‌پرسد کدام‌یک از فیلم‌های دیگر دپ را دیده است: «ویلی وانکا برای شما اهمیتی نداشت؟ آن فیلم را دیده‌اید، «چارلی و کارخانه شکلات سازی» (Charlie and the Chocolate Factory)؟ وقتی سرعت پردازش ذهنی او را بررسی می‌کردید آن فیلم را ندیدید؟»

اشپیگل به جای پاسخ به این سؤال لب‌هایش را می‌لیسد و دهانش را به شکلی عصبی باز و بسته می‌کند و سپس از قاضی می‌پرسد: «باید به این سؤال جواب دهم، عالیجناب؟» پس از تأیید قاضی، روان‌شناس جواب می‌دهد: «نه، خوشحال خواهید شد که بدانید «ویلی وانکا» را ندیده‌ام. فیلم «۲۱ جامپ استریت» (21 Jump Street) را هم وقتی بیرون آمد ندیدم. نه، ندیده‌ام.»

دپ در این لحظات چشم از روان‌شناس در جایگاه شهود برنداشت و در مقطعی خودش را پیش کشید تا با دقت بیشتری به اشپیگل سراسیمه نظر بیندازد.

پس از این دادگاه هواداران متعصب «جانی دپ» با هشتگ‌های «عدالت برای جانی دپ» (#JusticeforJohnnyDepp) صفحات روان‌شناس در شبکه‌های اجتماعی را با پیام‌های منفی اسپم کردند و او را «نادان» و «غیرحرفه‌ای» نامیدند.

یکی از بیزاری‌جویندگان می‌نویسد:‌ «بر اساس رفتار عجیب و شهادت دیوانه‌وار او در دادگاه دپ-هرد، نگران بیمارانی هستم که تحت «درمان» او قرار می‌گیرند. یک احمق گستاخ، شیاد و خودشیفته.»

کاربر دیگری می‌نویسد: «ظاهراً فقط می‌خواستی در تلویزیون نشانت دهند. تمام مدت مزخرف تحویل دادی، از همه سؤالات طفره رفتی، به‌شدت پرخاشگر و نادان بودی، و به مردم بدون اینکه ملاقاتشان کنی بیماری نسبت دادی. ناگفته نماند که آقای دپ را یک «احمق» خواندی.»

با این حال کاربران دیگری از نحوه رفتار نماینده دپ با اشپیگل انتقاد کرده‌اند. یکی از این افراد می‌نویسد:‌ «مثل زورگویان کلاس هشتمی بود. بی‌شرم. غیرحرفه‌ای. دکتر اشپیگل به خاطر حمایت از امبر هرد یک قهرمان است.»

   

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینیا به اتهام نشر اکاذیب:

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۱۵

این دیگه کی بود باز از طرف عنبر

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱

این دادگاه ته نداره مقصر اصلی هم اون مدیران احمق استودیوهای فیلمسازی بودند که با تیتر یه مجله زرد از بیخ بن جانی دپ رو نابود کردند

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۴۴

با شما موافقم

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۳۹

یواش یواش داره میزنه رو دست دادگاه کرباسچی از نظر چرندیات

نمایش اسپویل
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۶

اینو از یوتیوب ور داشتم زیر ویدئوی شهادت دادن دکتر اشپیگل قهرمان Amber is happy to see that she isn\ t the craziest person in the room any longer

نمایش اسپویل
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۳۶

مگه جانی دپ بیمار اشپیگل قهرمان بود که اینقدر درباره سرعت پردازش ذهنی و سلامت روحی او اظهار نظر می کرد

نمایش اسپویل
بیشتر