news-background
news-background

نمایندگان امبر هرد در لحظات آخر از احضار جانی دپ به جایگاه شهود منصرف شدند؛ جیسون موموآ مانع اخراج هرد از Aquaman 2 شده است

دادگاه شکایت ۵۰ میلیون دلاری «جانی دپ» از همسر سابقش «امبر هرد» به اتهام نشر اکاذیب در «واشینگتن پست» چرخش غیرمنتظره دیگری پیدا کرد. دو روز پس از آنکه گزارش شده بود «جانی دپ» دوباره از سوی نمایندگان هرد به جایگاه شهود احضار خواهد شد، «ددلاین» ادعا کرده است که این اتفاق نخواهد افتاد.

یکی از منابع نزدیک به هرد با نقل قول از «گلوریا استاینم» ژورنالیست فمینیست آمریکایی می‌گوید: «احضار دوباره دپ با جایگاه مانند نیاز ماهی به دوچرخه است. هر شهادتی که دپ تاکنون داده به اساس این پرونده بی‌ارتباط بوده است، و دلیلی وجود ندارد که بپذیریم احضار دوباره تغییری ایجاد می‌کند.»

با این حال، احتمال حضور دوباره دپ در جایگاه شهود به عنوان شاهد معارض در تاریخ چهارشنبه، ۲۵ مه وجود دارد. در صورتی که دپ به جایگاه برگردد، فرصت بازپرسی همزمان نمایندگان دو طرف پدید می‌آید. این هفته گزارش شد که «کیت ماس» دوست دختر سابق دپ در دهه ۱۹۹۰ و «والتر هامادا» مدیر سابق برادران وارنر نیز ممکن است طی چند روز آینده به صورت مجازی شهادت دهند.

دوشنبه این هفته (۲۳ مه)، «کاترین آرنولد» مشاور نمایندگی در هالیوود در جایگاه قرار گرفت و گفت شکایت دپ در این دادگاه بر اساس برآوردهای اولیه ممکن است برای هرد ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد. در این جلسه، نمایندگان هرد ادعا کردند که این بازیگر برای ماندن در دنباله «آکوامن و قلمرو گمشده» (Aquaman and the Lost Kingdom) «جنگیده» است. هرد پیش‌تر شهادت داده بود که علی‌رغم دریافت دستمزد ۲ میلیون دلاری‌اش، نقش او به دنبال شکایت دپ کوتاه‌تر از پیش شده و نمی‌داند که آیا در کات نهایی حضور دارد یا نه. دپ پس از شکست در پرونده شکایت از نشریه «سان» که او را «ضارب همسر» سابقش خوانده بود، از «جانوران شگفت‌انگیز ۳» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) اخراج شد و برادران وارنر «مدس میکلسن» را جایگزین او کرد.

آرنولد در بخشی از اظهاراتش می‌گوید «جیسون موموآ» اصرار کرده است که هرد در «آکوامن ۲» بماند. او فیلم «آکوامن» را لحظه‌ای توصیف می‌کند که «ستاره‌ای متولد شده است» و توضیح می‌دهد: «در آن لحظه بود که او نه تنها بازیگری توانا دانسته می‌شد، بلکه به خاطر حضور در یک فیلم موفق به شهرت جهانی می‌رسید... لحظه‌ای فوق‌العاده بود برای او و اوج گرفتن دوران بازیگری‌اش.» آرنولد اضافه می‌کند که پس از شکایت دپ، هرد «برای مدتی طولانی» موفق نشده نقشی به دست آورد.

در ابتدای جلسه دوشنبه، «دکتر دیوید اشپیگل» شهادت داد که دپ رفتارهایی از خود نشان داده که حاکی از اعمال خشونت خانگی بوده است. او گفت مصرف کوکایین و یا قرص اکستاسی با هم مثل «بازی با آتش» است و کشاندن این پرونده به دادگاه نشان از خودشیفتگی بازیگر دارد.

در لحظاتی از دادگاه اشپیگل و «وین دنیسون» نماینده دپ لحظات مضحکی را به وجود آوردند. دنیسون سعی داشت این ادعای دکتر را رد کند که استفاده دپ از تجهیزات شنیداری برای یادآوری دیالوگ‌ها در حین فیلمبرداری نشان‌دهنده کاهش حافظه بازیگر است.

وکیل می‌پرسد: «می‌دانید که آیا مارلون برانده از این تجهیزات استفاده می‌کرده یا نه؟» اشپیگل می‌گوید: «آیا او نمرده؟» دپ سرش را با دو دست می‌گیرد. اشپیگل ادامه می‌دهد: «بنابراین پاسخ نه است. امروز از این تجهیزات استفاده نمی‌کند.» دنیسون می‌گوید: «از فعل ماضی استفاده کردم.» شاهد پاسخ می‌دهد: «معذرت می‌خواهم. باز هم تأیید می‌کنم که گفته شما چیزی از بازیگری نمی‌دانم. اگر این کار مرسوم است، من اشتباه می‌کنم.»

دپ ادعا می‌کند که انگشت دستش در حین فیلمبرداری قسمت پنجم «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of Caribbean) با پرتاب یک بطری ودکا از سوی هرد دچار بریدگی شده است. اما «دکتر ریچارد مور» جراح ارتوپدی که هزاران دست را جراحی کرده می‌گوید مصدومیت دپ با آنچه بازیگر شرح داده «متناقض» است. دپ می‌گوید دستش را روی بار قرار داده بوده، اما مور می‌گوید در آن صورت باید ناخن بازیگر دچار جراحت می‌شده است. این حادثه باعث شد که فیلمبرداری «دزدان دریایی کارائیب» پنجم با تأخیر مواجه شود.

«کامیل واسکوئز» نماینده دپ در ادامه سعی کرد اظهار تردید مور را بی‌اعتبار کند و تصاویری از شیشه‌های شکسته روی زمین و در اطراف بار را به دادگاه نشان داد. واسکوئز می‌پرسد: «بافت‌های بدن را اطراف بار می‌بینید؟» مور پاسخ می‌دهد: «بله» و می‌گوید این تصاویر را در اختیار نداشته است.

واسکوئز حضور مور در دادگاه را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید او به عنوان شاهد متخصص ۱۰۰۰ دلار در ساعت و ۵۰۰۰ دلار در روز دریافت کرده است.

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینیا به اتهام نشر اکاذیب:

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۳۵

ظاهرا ابر و باد و مه و خورشید و فلک و ژورنالیسم و فمینیسم و جیسون موموآ و کمپانی دیسنی و .... برای امبر جان در کارند تا به هر دوز و کلکی شده برنده نتیجه دادگاه بشه

نمایش اسپویل
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۵

این دادگاه دیگه رسانه‌ای شده. باخت امبر یعنی باخت فمنیسم. حتی اگه تمام شواهد علیهش باشه نمیذارن شکست بخوره

نمایش اسپویل