news-background
news-background

امبر هرد: برای فیلم Aquaman 2 جنگیدم؛ به پلیس علیه جانی دپ شکایت نکردم چون می‌خواستم از او محافظت کنم

شهادت «امبر هرد» در دادگاه شکایت ۵۰ میلیون دلاری همسر سابقش «جانی دپ» در ویرجینا دوشنبه این هفته ادامه پیدا کرد و این بایزگر جزئیات بیشتری از خشونتی که به دپ منتسب می‌کند مطرح کرد.

دادگاه پس از یک هفته وقفه ادامه یافت اما هرد روایت آخرین جلسه را پیگیری کرد و با همکاری نمایندگانش تصاویر و کلیپ‌های صوتی پرشماری ارائه کرد. یکی از این تصاویر ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۵ گرفته شده و کبودی روی گیجگاه او را نشان می‌دهد.

هرد می‌گوید: «جانی دستش را روی بخشی از صورت من گذاشت، در حالی که صورت من روی زمین بود، و او به سر من ضربه می‌زد، مکرراً به سر من مشت می‌زد. این باعث ایجاد کبودی روی گیجگاه من شد.»

دپ ادعای خشونت خانگی هرد را رد کرده و می‌گوید همسر سابقش با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» در دسامبر سال ۲۰۱۸، به اعتبارش لطمه زده است. هرد مدعی است که ژانویه سال ۲۰۱۶ مصرف مواد دپ به حدی رسیده است که دچار «توهم» شده. این ادعا با اعتراض نمایندگان دپ مواجه شد اما قاضی اجازه داد هرد رفتار دپ را تشریح کند.

هرد می‌گوید:‌ «با افرادی حرف می‌زد که آن‌جا حضور نداشتند، یعنی افرادی که در آن اتاق نبودند. در مورد فردی اظهار نظر می‌کرد که پشت سر من ایستاده بود اما کسی آن‌جا نبود. وحشت کرده بودم.»

هرد در ادامه حادثه‌ای را روایت می‌کند که آوریل سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاده، وقتی که پس از جشن تولد ۳۰ سالگی‌‌اش، با دپ مشاجره می‌کند. او می‌گوید دپ در آن شب یک بطری شامپاین به سمت یک نقاشی پرتاب کرده و سپس روی تخت با او گلاویز شده است: «من را شماتت می‌کرد: «حالا ببین آدم سرسخت کیست. می‌خواهی مثل یک مرد سرسخت باشی؟» دپ سپس فریادزنان می‌گوید: «تولد لعنتی‌ات مبارک!» و از خانه خارج می‌شود.

یک روز بعد، هرد و یکی از دوستانش به فستیوال موسیقی کوچلا می‌روند. یکی از سگ‌های او به نام «بو» که مشکل کنترل شکم داشته روی تخت مانده است. دپ پیش‌تر ادعا کرده بود که پس از بازگشت به خانه در آن شب، مدفوعی را روی تخت می‌بیند. هرد تکذیب می‌کند که این اتفاق یک نوع شوخی با دپ بوده است: «به نظر من خنده‌دار نیست، تمام. به نظر من تهوع‌آور است.»

هرد در بخش دیگری از دادگاه می‌گوید ترس و نگرانی باعث شده در سال ۲۰۱۶ از «جانی دپ»‌ درخواست طلاق کند: «می‌دانستم که اگر جدا نشوم، به معنای واقعی کلمه دوام نمی‌آورم. به حدی ترسیده بودم که پایان بدی برای من داشته باشد، اما نمی‌خواستم او را ترک کنم.»

هرد ۲۱ مه سال ۲۰۱۶ و پس از مشاجره با دپ در پنت‌هوسی در لس‌آنجلس درخواست طلاق می‌کند. در آن شب با پلیس تماس گرفته می‌شود، اما هرد می‌گوید تمایلی به ثبت شکایت نداشته و مدتی بعد درخواست قرار منع موقت علیه دپ داده است: «می‌خواستم قفل‌های خانه را عوض کنم، می‌خواستم یک شب راحت بخوابم. حراست همیشه به او اجازه می‌داد وارد شود در حالی که از آن‌ها خواسته بودم اجازه ندهند.» هرد اضافه می‌کند: «ترسیده بودم و دچار کشمکش درونی بودم چون فردی که از او می‌ترسیدم همان فردی بود که عاشقش بودم.»

در ادامه جزئیات بیشتری از حادثه ۲۱ مه از زاویه دید هرد بازگو می‌شود. در آن زمان حدود یک ماه از جدایی هرد از دپ می‌گذشت اما مادر او به تازگی از دنیا رفته بود. هرد تدارکی می‌بیند تا دپ در آن روز به پنت‌هوس ایسترن کلمبیا بیاید.

هرد می‌گوید وقتی در آن شب دپ از راه می‌رسد، می‌توانسته مستی او را تشخیص دهد. دپ شروع می‌کند به حرف زدن در مورد اتفاق یک ماه قبل وقتی مدفوعی روی تخت آن‌ها باقی مانده بود. هرد تأکید می‌کند که مدفوع به یکی از سگ‌های آن‌ها تعلق دارد، اما دپ اصرار می‌کند که یکی از دوستان هرد برای شوخی چنین کاری کرده است. هرد می‌گوید: «همین طور در موردش حرف می‌زد و حرف می‌زد.» و توضیح می‌دهد که با دوست مردش تماس می‌گیرد تا ثابت کند این شوخی «غیرممکن» بوده است، اما دپ بنابر ادعای هرد داد و بیداد به راه انداخته است.

دپ به گفته هرد پس از یک رفت و آمد گوشی موبایل را از او می‌گیرد تا به دوستش بگوید: «می‌توانی [هرد] را ببری. [هرد] برای خودت.» هرد می‌گوید در این لحظه است که دپ گوشی موبایل را به سمت صورت او پرتاب می‌کند: «سرم را با دست گرفتم و فوراً شروع کردم به گریه کردن. گفتم: «جانی، تو من را زدی.»» دپ به گفته هرد سپس شروع به سرزنش او می‌کند و مویش را می‌کشد: «نمی‌دانم که آیا می‌خواست به صورت من ضربه بزند یا نه، اما با حرکتی سعی کرد صورت من را ببیند و گفت: «بگذار ببینم این دفعه چه آسیب شدیدی به تو زده‌ام.»

هرد می‌گوید دوستش «راکل» که در مجاورت آن‌ها زندگی می‌کرده، به اتاق آمده و سعی کرده آن‌ها را از هم جدا کند. سپس دو مأمور حراست پنت‌هوس دپ وارد می‌شوند و یکی از آن‌ها به او هشدار می‌دهند: «رئیس. رئیس.» هرد می‌گوید دپ در نهایت آپارتمان را به هم می‌ریزد و می‌رود.

هرد ادعا می‌کند که نه با پلیس بلکه با وکیلش تماس گرفته است. پس از آنکه مأمورین پلیس از راه می‌رسند هرد به توصیه وکیلش با آن‌ها همکاری نمی‌کند: «می‌خواستم از جانی محافظت کنم. نمی‌خواستم بازداشت شود. نمی‌خواستم به دردسر بیفتد. نمی‌خواستم دنیا متوجه شود.»

در ادامه چند تصویر به اعضای ژوری ارائه می‌شود که آثار سرخی روی یک طرف صورت هرد را نشان می‌دهد. هرد می‌گوید این تصاویر در آن شب توسط دوستش گرفته شده‌اند.

هرد در لحظاتی پرتنش از دادگاه روز دوشنبه با صدای بلند دادگاه را خطاب قرار می‌دهد و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا حاضر به شکایت از دپ پس از آن درگیری نشده است: «می‌خواستم از جانی محافظت کنم... و رازی که پنج سال مخفی نگه داشته بودم.» او برگزاری این دادگاه را «شکنجه» می‌خواند و می‌گوید: «می‌خواهم فراموش کنم؛ می‌خواهم جانی فراموش کند.»

بخشی طولانی از دادگاه روز گذشته به مسائل مالی و مشخصاً کارنامه بازیگر «آکوامن» (Aquaman) و دریافت ۷ میلیون دلار از طرف دپ پس از جدایی اختصاص پیدا کرد. هرد می‌گوید برای «آکوامن» ۱ میلیون دلار «به اضافه پاداش موفقیت در گیشه» را دریافت کرده و فاش می‌کند که برای دنباله این فیلم (Aquaman and the Lost Kingdom) برداران وارنر ۲ میلیون دلار به او پرداخت کرده است.

هرد مدعی است که تا مرز اخراج از «آکوامن ۲» پیش رفته است: «برای ماندن در این فیلم به سختی جنگیدم، نمی‌خواستم من در این فیلم باشم.» او اضافه می‌کند که نهایتاً «نسخه‌ای بسیار تقلیل‌یافته از آن نقش» را به او سپرده‌اند و «چند صحنه را حذف کردند.»

هرد می‌گوید برای بازی در هر اپیزود از سریال «ایستادگی» (The Stand) ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرده اما پس از شکایت دپ از تمامی اشکال بازاریابی این مجموعه کنار گذاشته شده است.

یکی از نمایندگان هرد در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه با «ددلاین» اعتراف کرده بود که او ۷ میلیون دلاری دریافتی از دپ پس از جدایی را هنوز به بیمارستان لس‌آنجلس یا مراکز دیگر اهدا نشده است. هرد به وکیلش «ایلن بردهافت» می‌گوید این مبلغ را در چند بخش دریافت کرده اما «کاملاً قصد» دارد آن را به صورت کامل اهدا کند. او اضافه می‌کند: «خیلی دوست دارم [دپ] دائماً از من شکایت نکند تا بتوانم این کار را انجام دهم.» هرد یادآور می‌شود که به خاطر انتشار مقاله در «واشینگتن پست» در سال ۲۰۱۸، «بیش از ۶ میلیون دلار» صرف امور حقوقی کرده است.

هرد در مورد مقاله می‌گوید: «در مورد جانی نیست؛ تنها کسی که فکر می‌کند در مورد جانی است جانی است. در مورد من است و آنچه برای من اتفاق افتاده.» او اضافه می‌کند که ۷ میلیون دلار را برای خاتمه دادن به نزاع حقوقی دریافت کرده و در ابتدا پیشنهاد بالاتری به او شده است: «تنها چیزی که دارم نام و اعتبار خودم است، از صفر به اینجا رسیدم. هیچ‌وقت به پول جانی علاقه نداشته‌ام.»

پس از پخش چند کلیپ صوتی، هرد توضیح می‌دهد: «سعی می‌کردم به جانی بگویم که کمپین لکه‌دار کردن [من] را متوقف کند.» هرد مدعی است که دپ عهده بسته شهرت و اعتبار بازیگری او را «خراب» کند: «نمی‌خواستم این وضع پیش بیاید. نمی‌خواستم به او لطمه بزنم، خیلی دوستش داشتم... به همین دلیل بود که او را متهم نکردم، به این علت بود که شکایتی علیه او ثبت نکردم...»

نمایندگان دپ در ادامه تلاش کردند با رگباری از پرسش‌ها و کوهی از مدارک ثابت کنند که هرد ۷ میلیون دلار دریافتی خود از همسر سابقش را بر خلاف آنچه او و وکلایش گفته بودند، به مراکز خیریه از جمله بیمارستان کودکان لس‌آنجلس اهدا نکرده است.

«کامیل واسکز» وکیل دپ با یادآوری تلخ‌ترین نقل قول‌های هرد سعی کرد این بازیگر را آشفته کند: «شما شهادت دادید که با یک بطری مشروب مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اید. واژن شما خون‌ریزی کرده است.» این وکیل می‌پرسد چرا هرد پس از این تجارب به پزشک مراجعه نکرده یا از آن تصویری ذخیره نکرده است. هرد پاسخ می‌دهد: «نمی‌خواستم به هیچ‌کس بگویم. از آن بیزار بودم، بیزار.»

واسکز در ادامه یادآور می‌شود که دپ به هرد قول داده «هرگز چشمان او را نبیند.» او از هرد می‌پرسد: «آقای دپ در تمام طول برگزاری این دادگاه یک بار هم به شما نگاه نکرده است، کرده؟» هرد پاسخ می‌دهد: «تا جایی که متوجه شده باشم، نه.» واسکز ادامه می‌دهد: «شما چند مرتبه به او نگاه کرده‌اید، نکرده‌اید؟» هرد می‌گوید: «بله، نگاه کرده‌ام.»

وکیل به‌سرعت می‌پرسد: «می‌دانید دقیقاً چرا آقای دپ به ما نمی‌کند، می‌دانید؟ او با شما عهد بسته که دیگر به چشمان شما نگاه نکند، درست است؟» هرد می‌گوید دقیقاً کلمات دپ را به یاد نمی‌آورد. واسکز سپس یک کلیپ صوتی از سال ۲۰۱۶ برای هیأت ژوری پخش می‌کند که دپ در آن می‌گوید هرد هرگز چشمش به چشم او نخواهد افتاد: «دیگر هیچ‌وقت یکدیگر را نخواهیم دید. دیگر چشمان من را نخواهی دید.» دپ اضافه می‌کند: «پس از همه این مزخرفاتی که گفته‌ای – تا ابد برای من بی‌ارزش شدی.»

پس از پخش کلیپ، واسکز می‌پرسد: «او به عهدش عمل کرد، نکرد؟» هرد پاسخ می‌دهد: «تا جایی که می‌دانم، او نمی‌تواند به من نگاه کند.» واسکز می‌گوید: «او به شما نگاه نمی‌کند، درست است خانم هرد؟» هرد اصرار می‌کند: «نمی‌تواند.»

وکیل دپ با نشان دادن چندین تصویر که در آن‌ها اثری از کبودی وجود ندارد، ثابت کند که او قربانی خشونت خانگی نیست. در ادامه ویدیویی از حضور هرد در برنامه «جیمز کوردن» شبکه سی‌بی‌اس به نمایش درمی‌آید که هرد را بدون اثری از خون‌ریزی بینی یا چنین مصدومیت‌هایی نشان می‌دهد. واکسز می‌گوید: «در هیچ‌یک از این تصاویر به نظر نمی‌رسد که بینی شما مصدوم شده باشد»

هرد به بسیاری از پرسش‌های واسکز در مورد اهدای ۷ میلیون دلار به مراکز خیریه از جمله «اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا» (ACLU) با «نمی‌دانم» یا «به یاد نمی‌آورم» پاسخ می‌دهد. واسکز چند مرتبه می‌پرسد: «تا امروز، شما ۳.۵ میلیون دلار از پول خودتان را به اتحادیه پرداخت نکرده‌اید... تا امروز، شما ۳.۵ میلیون دلار از پول خودتان را به بیمارستان کودکان لس‌آنجلس پرداخت نکرده‌اید.» دپ لحظاتی خشمگین می‌شود و در پاسخ تکرار می‌کند: «تعهد داده‌ام که تمام این مبلغ را پرداخت کنم. موفق نشده‌ام به این تعهد عمل کنم چون از من شکایت شده.»

واسکز یادآوری می‌کند که «ایلان ماسک» ۵۰۰ هزار دلار از طرف هرد به «اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا» اهدا کرده است اما هرد تأکید می‌کند که این مبلغ ارتباطی به ۳.۵ میلیون دلاری که او قرار است اهدا کند ندارد.

وکیل دپ در ادامه با این پرسش که چرا هرد از همسر سابقش در حین مصرف کوکایین تصویربرداری نکرده او را تحت فشار قرار می‌دهد و می‌پرسد چرا میزی که هرد ادعا می‌کند دپ از آن برای استعمال کوکایین استفاده شده «تمیز» است و حتی در زیرسیگاری روی میز اثری از خاکستر نیست. هرد توضیح می‌دهد که شاید واسکز تا به حال نحوه مصرف کوکایین را ندیده است.

   

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینا به اتهام نشر اکاذیب:

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۵۲

چه شوی مسخره ای شده. حالا خوبه جانی داره صفا مکنه و کلا میخنده. این عنبر داره میترکه انقد فشار آورده به خودش! دیگه واقعا من یکی پیگیر این دادگاه و نتیجه ش نیستم. هالیود لعنتی از دادگاهی و جزئیات چندش سلبریتی هاش هم یاد گرلفته کاسبی میکنه!

نمایش اسپویل
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱

دقیقا. شنیدن و دیدن شهادت امبر هرد تهوع آورده

نمایش اسپویل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۰۶

رو تخت این وکیلا پی‌پی نکنه حالا صلوات

نمایش اسپویل