news-background
news-background

جانی دپ پیش از مقاله امبر هرد قرار بود ۲۲.۵ میلیون دلار برای Pirates of the Caribbean 6 دریافت کند

«جانی دپ» قرار بود برای قسمت ششم «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) دستمزد بالایی دریافت کند، اما مقاله‌ای که همسر سابقش «امبر هرد» در «واشینگتن پست» منتشر کرد باعث شد که دیزنی این دنباله را با دپ نسازد. هرد در آن مقاله بی‌آنکه نامی از دپ ببرد خودش را قربانی خشونت خانگی نامید.

«جک ویگام» مدیر برنامه‌های دپ دوشنبه گذشته در دادگاه فرفکس کانتی ایالت ویرجینا ادعا کرد که «جری بروکهایمر» تهیه‌کننده «دزدان دریایی کارائیب» در سال ۲۰۱۶ به صورت شفاهی وعده داده بود که برای قسمت ششم این چندگانه به دپ ۲۲.۵ میلیون دلار پرداخت می‌کند. اما این فیلم هیچ‌گاه فیلمبرداری نشد و دپ برای بازی در نقش «جک اسپارو» بازنگشت.

دپ در این دادگاه هرد را به نشر اکاذیب متهم کرده و می‌گوید اگرچه نام او ذکر نشده اما آن مقاله ارجاع آشکاری به جدایی آن‌ها در سال ۲۰۱۶ داده و سبب بی‌اعتبار شدنش در هالیوود شده است.

ویگام می‌گوید این مقاله تأثیر «فاجعه‌باری» بر شغل دپ داشته است: «با احترام به جانی، فاجعه‌بار بود، چون یک گزارش اول شخص بود. از طرف یک ژورنالیست یا شاهد مطرح نشده بود، از طرف فردی بود که می‌گفت: «این اتفاق برای من افتاده.»»

به فاصله کوتاهی پس از انتشار این مقاله، «شان بیلی» از دیزنی به «هالیوود ریپورتر» گفت که استودیو چندگانه «دزدان دریایی» را با دپ پیش نمی‌برد. برادران وارنر نیز در ماه‌های بعد از دپ خواستند از چندگانه «جانوران شگفت‌انگیز» (Fantastic Beasts) کناره‌گیری کند و چند روز پس از جدایی دپ، «مدس میکلسن» را جایگزین او کردند.

ویگام شهادت می‌دهد که از پاییز سال ۲۰۱۸ به بعد، دپ پیشنهاد بازی در فیلم‌های مستقل با دستمزدهای کمتر را دریافت می‌کند و از سال ۲۰۲۰ در فیلمی مقابل دوربین نرفته است. پیش‌تر گزارش شده بود که دپ برای بازی در پنج قسمت «دزدان دریایی کارائیب» در مجموع ۳۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

ویگام می‌گوید: «من و جری بروکهایمر برای ساخته شدن [قسمت ششم] لابی کردیم. امیدوار بودیم. اما اوایل سال ۲۰۱۹ روشن شد که قضیه تمام شده است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۰۸

در اون دیزنی رو باید گل بگیرن حتی شکایت هم نشده بوده پروژه رو کنسل کرده

نمایش اسپویل