news-background
news-background

جانی دپ: می‌خواستم وداع درخوری با جک اسپارو داشته باشم؛ انگشتم را خودم نبریده‌ام

«جانی دپ» دوشنبه این هفته در حین برگزاری دادگاه ویرجینا شهادت داد که تمایل داشته با «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) و شخصیت «جک اسپارو» در این فیلم‌ها «وداع درخوری» داشته باشد.

دپ برای چهارمین و آخرین روز در جایگاه شهود قرار گرفت، جایی که علیه همسر سابقش «امبر هرد» یک شکایت ۵۰ میلیون دلاری ثبت کرده. دپ ادعا می‌کند که هرد با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» و قربانی خشونت خانگی خواندن خودش باعث اخراج او از «دزدان دریایی کارائیب» شده است.

«بن راتنبورن» از دپ می‌پرسد آیا پیش از انتشار مقاله هرد اخراج شده یا پس از آن. نماینده هرد علاوه بر این می‌پرسد آیا در آن زمان از بازی در نقش نقش «جک اسپارو» ناراضی بوده یا نه. «جسیکا مایرز» وکیل دپ سعی می‌کند ثابت کند که دپ همچنان به بازی در قسمت ششم فیلم علاقه‌مند بوده است.

دپ می‌گوید: «احساس من این بود که با این شخصیت‌ها باید وداع درخوری می‌شد. پایان دادن به یک چندگانه راه و رسمی دارد... می‌خواستم تا وقتی زمانش فرابرسد ادامه دهم.»

قسمت پنجم «دزدان دریایی کارائیب» در سال ۲۰۱۷ اکران شده است. دپ می‌گوید با سازندگان فیلم تماس گرفته تا در نگارش فیلمنامه قسمت ششم مشارکت کند. «ورایتی» گزارش داده بود که راتنبورن سه‌شنبه گذشته (۱۹ آوریل) در مورد شایعه قطع همکاری دیزنی با او در مقاله‌ای که «دیلی میل» اکتبر سال ۲۰۱۸ منتشر کرده می‌پرسد. دپ می‌گوید: «از این مقاله آگاهی نداشتم، اما من را غافلگیر نمی‌کند. دو سال از زمانی که دائماً من را در سراسر دنیا یک فرد ضارب همسر معرفی می‌کردند گذشته. بنابراین تردیدی ندارم که دیزنی برای اینکه از خطر در امان باشد سعی کرده قطع همکاری کند. جنبش «من هم» (#MeToo) در اوج خودش بود.»

در دوشنبه این هفته اضافه می‌کند که چند روز پس از انتشار مقاله هرد متوجه شده که دیزنی قرار است بازیگر دیگری جانشین او کند: «درک نمی‌کردم که چگونه پس از آن همکاری طولانی، و پس یک همکاری که بدون تردید برای دیزنی موفقیت‌آمیز بود، ناگهان گناه‌کار بودم مگر اینکه خلافش ثابت می‌شد.» دپ هفته گذشته گفته بود که حتی اگر دیزنی ۳۰۰ میلیون دلار به او پیشنهاد کند، حاضر نیست به چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» برگردد.

در جلسه روز دوشنبه، بیشتر بر روی کلیپ‌های صوتی و تصویری و پیام‌های متنی تمرکز شد. در یکی از هشت کلیپ صوتی راتنبورن، هرد می‌گوید دپ را «پس از اینکه من را کتک زدی» ترک کرده است. در کلیپ صوتی دیگری هرد به دپ می‌گوید: «برو سیگارت را روی یک نفر دیگر بگذار.» دپ پاسخ می‌دهد: «خفه شو، خپل.»

دپ در ادامه می‌گوید هرد میل شدیدی به «اغراق کردن تهوع‌آور» در اظهار نظرها دارد. در کلیپ صوتی دیگری، صدای دپ به گوش می‌رسد که یکی از مشاجراتشان را «حمام خون» می‌خواند.

دپ پیام‌های معروفش به «پل بتنی» بازیگر فیلم‌های «انتقام‌جویان» (Avengers) را «نسنجیده و طنز انتزاعی» می‌خواند و وکیل او «جسیکا مایرز» اضافه می‌کند که این پیام‌ها روشی برای کنار آمدن با یک «وضعیت ناخوشایند یا دشوار» بوده است.

دپ در مورد این پیام‌ها که در سال ۲۰۱۳ ارسال شدند و از سال ۲۰۲۲ و زمان برگزاری دادگاه شکایت او از نشریه «سان» عمومی شدند ادامه می‌دهد: «مهم است که بدانیم هیچ‌یک از آن پیام‌ها هرگز قرار نبوده واقعی باشد. و الفاظی که استفاده کردم – که من، بله به خاطر اینکه مثل کره بادام زمینی در سراسر دنیا پخش شد شرمنده‌ام.» او اضافه می‌کند که «رنج» اغلب علت استفاده او از چنین الفاظی بوده است.

دپ در مورد این نوع روایت از کلیت رابطه با هرد که اعتیادش به الکل باعث بروز چنین مشکلاتی شده می‌گوید: «نوشیدن من افراطی نبود. هیچ‌وقت در حالت ناهشیاری قرار نگرفته‌ام.»

دپ در بخش پایانی شهادتش در روز دوشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا قربانی خشونت خانگی بوده یا نه می‌گوید: «بله.» او اضافه می‌کند که اگر هرد منزلشان در لس‌آنجلس را ترک نمی‌کرد و به مدت چند روز به هتل بورلی هیلز نمی‌رفت: «ممکن بود یک راست به سراغ قرص‌ها بروم.»

دپ در پاسخ به این پرسش مایرز که روزهای پایانی رابطه زناشویی او با هرد چگونه بوده می‌گوید: «نمی‌توانستم هیچ کاری انجام دهم جز اینکه به جیغ‌های روح‌وار او واکنش نشان دهم و بعد ببینم که او به من می‌گویم آرام باشم... درهم‌شکسته بودم، واقعاً ته خط، دیگر نمی‌توانستم تحمل کنم.»

در بخش دیگری از جلسه روز دوشنبه، «بن کینگ» سرایدار دپ در محل اقامت زوج در لندن در سال ۲۰۱۴ و در استرالیا در سال ۲۰۱۵ در جایگاه شهود قرار گرفت و گفت چند بار مشاجره آن‌ها را دیده است. او می‌گوید در اغلب موارد دپ محل درگیری را ترک می‌کرد تا به اتاقش برود و گیتار بنوازد. کینگ می‌گوید پس از مشاجره خونین زوج در استرالیا، در هواپیمایی که استرالیا را به مقصد لس‌آنجلس ترک می‌کرد از هرد پرسیده که «چه اتفاقی افتاده؟» و هرد که دائماً در حال گریه بوده پاسخ داده است که نتوانسته به اعصابش مسلط باشد. این سرایدار می‌گوید هرد در لس‌آنجلس و استرالیا روزی یک تا دو بطری شراب می‌نوشیده است.

دپ هفته گذشته شهادت داد که هرد با پرتاب یک بطری ودکا باعث بریده شدن انگشت میانی دست او شده است. نمایندگان هرد ادعا می‌کنند که دپ با «کوبیدن محکم گوشی مویایل پلاستیکی به دیوار» باعث ایجاد این جراحت شده است. آن‌ها پیام دپ به پزشکش را به دادگاه نشان می‌دهند: «انگشت میانی چپم را بریدم تا یادم بماند هیچ‌وقت انگشت سمت راستم را از دست ندهم.»

دپ در واکنش به این پیام می‌گوید این پیام نه یک اعتراف بلکه یک شوخی بوده است: «وقتی می‌گویید «انگشتم را بریدم»، لزوماً به این معنا نیست که خودتان این کار را کرده‌اید.» او اضافه می‌کند که به عنوان یک نوازنده گیتار بریدن انگشت خودش امری غیرقابل‌تصور بوده است: «[گیتار] جدا از فرزندانم تنها جنبه مثبت زندگی من بود. امکان ندارد انگشت خودم را ببرم تا این فرصت زیبا برای گیتار زدن را از بین ببرم.»

   

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینا به اتهام نشر اکاذیب:

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱

خب رای دادگاه کی میاد؟؟؟

نمایش اسپویل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰

تا جانی پس نگیریم همچنان آرام نمیگیریم ??

نمایش اسپویل