news-background
news-background

جانی دپ این هفته در دادگاه شهادت می‌دهد؛ دوست ژورنالیست امبر هرد به خاطر ارسال پیام و توییت از دادگاه بیرون انداخته شد

دادگاه شکایت ۵۰ میلیون دلار «جانی دپ»‌ از همسر سابقش «امبر هرد» از نزدیک به یک هفته قبل در فرفکس کانتی ویرجینیا آغاز شده و اتهام افترازنی و نشر اکاذیب علیه هرد در حال بررسی است.

دپ سه‌شنبه این هفته در جایگاه شهود قرار می‌گیرد و در صورتی که همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این ستاره مقابل هفت عضو هیأت ژوری، همسر سابقش و چندین وکیل و قاضی «پنی اس. ازکریت» سوگند یاد می‌کند. منابع نزدیک به نمایندگان دپ می‌گویند این بازیگر چهارشنبه این هفته نیز در این جایگاه قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود «کینان وایت» دوست قدیمی دپ و مهندس صدا دیگر فردی باشد که سه‌شنبه شهادت بدهد. با توجه به اینکه این دادگاه حدود پنج هفته به طول خواهد انجامید، شهادت دپ در هفته دوم کمی دور از انتظار است. دیگر افراد شناخته‌شده‌ای که که جدا از دپ و هرد شهادت می‌دهند، «جیمز فرانکو»، «پل بتنی» و «ایلان ماسک» مالک بالقوه توییتر خواهند بود. این دادگاه که از ۱۱ آوریل آغاز شده، از ۹ تا ۱۲ مه به دلیل حضور قاضی در یک کنفرانس موقتاً متوقف خواهد شد.

دپ به اتهام نشر اکاذیب از همسر سابقش «امبر هرد» شکایتی ثبت کرده و خواستار پرداخت غرامتی ۵۰ میلیون دلاری شده است. نمایندگان دپ مدعی‌اند که بازیگر «آکوامن» (Aquaman) با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» در سال ۲۰۱۸ باعث اخراج دپ از چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of Caribbean) شده است. هرد بی‌آنکه نامی از دپ ببرد خود را قربانی خشونت خانگی نامیده بود.

دوشنبه گذشته اعضای هیأت ژوری شهادت ویدیویی دکتر «دیوید کیپر» را شنیدند که در سال ۲۰۱۴ برای درمان اعتیاد دپ به تریاک استخدام شده بود. کیپر می‌گوید هیچ‌گاه شاهد رفتار خشونت‌آمیز دپ علیه هرد و بالعکس نبوده است. او علاوه بر این ادعا می‌کند که در دپ اختلال دو قطبی، افسردگی، فراموشی و ای‌دی‌اچ‌دی را تشخیص داده است. در این روز از دادگاه پیام‌های متنی میان هرد و کیپر جایی که بازیگر هرد را «هیولا» می‌خواند قرائت شد.

کیپر جزئیات بیشتری از حادثه مارس ۲۰۱۵ در استرالیا وقتی نوک انگشت دپ قطع شد فاش می‌کند. «دبی لوید» پرستار خصوصی دپ که با کیپر همکاری کرده شهادت داده است که وقتی به محل اقامت هرد و دپ رسیده با یک وضعیت «شلخته» مواجه شده است.

لوید می‌گوید: «نوشته‌هایی روی دیوار و یک تلویزیون شکسته را به یاد می‌آورم. شنیدم که هرد یک بطری ودکا به سمت دپ پرتاب کرد، و شنیدم که دپ به آن را با یک گوشی موبایل ضربه زد.» این پرستار در یادداشت‌هایش برای دادگاه می‌گوید اکتبر سال ۲۰۱۴ دپ بدون دلیل با فردی دیگر درگیری کلامی پیدا کرده است.

«ایو بارلو» دوست ژورنالیست هرد هفته گذشته به دلیل ارسال پیام و توییت از اطاق دادگاه بیرون انداخته شده است. «پیج سیکس» گزارش می‌دهد که بارلو در کنار تیم حقوقی هرد نشسته و در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیام کوتاه و توییت دیده شده است. هرچند قوانین مرتبط با ارسال پیام در دادگاه دارای ابهاماتی است اما قاضی «پنی اس. ازکریت» این اقدام بارلو را عامل بی‌نظمی در دادگاهش دانسته است.

ازکریت می‌گوید: «ایشان در حال ارسال توییت به صورت زنده از دادگاه من بود... این خلاف قوانین دادگاه است. خانم بارلو در حین برگزاری این دادرسی به دادگاه برنخواهد گشت.»

 

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینا به اتهام نشر اکاذیب:

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید