news-background
news-background

جانی دپ: از حضور در دادگاه شرمنده نیستم چون می‌دانم کار درست را انجام می‌دهم؛ اتهامات امبر هرد شیطانی است؛ مادرم رفتار خشونت‌آمیزی با من داشت

«جانی دپ» سه‌شنبه این هفته در دادگاه شکایت ۵۰ میلیون دلاری از همسر سابقش «امبر هرد» بازیگر «آکوامن» (Aquaman) به اتهام نشر اکاذیب، در جایگاه شهود قرار گرفت. او که در این روند دادرسی طولانی جزئیات زیادی از زندگی خصوصی‌اش را افشا می‌کند می‌گوید: «ناشناسی جایی در این مکان ندارد... مسئله عجیبی است برای کنار آمدن.»

دپ در ابتدا می‌گوید: «امروز برای اولین بار است که می‌توانم در مورد این پرونده حرف بزنم.» او در پاسخ به این پرسش که چه احساسی در مورد برملا شدن جزئیات زندگی‌اش دارد می‌گوید: «به عنوان پدر فرزندان بسیار کوچک، برای من بسیار مهم بود، بسیار مهم بود که سعی کنم فرزندانم را تا حد ممکن از نگاه کردن به پدرشان یا مادرشان به عنوان پدیده‌ای غیرمعمول محافظت کنم. نمی‌خواستم فرزندانم وحشت [قرار گرفتن در معرض] پاپاراتزی‌ها را تجربه کنند. بنابراین فرد بسیار پنهان‌کاری بودم. ایستادن اینجا در مقابل همه شما و جاری ساختن حقیقت آشکارکننده است و جای تأسف دارد که نه فقط برای من، بلکه برای خانواده‌ام، و برای خانم هرد آشکارکننده است... هیچ‌وقت نباید به این مسیر هدایت می‌شد. بنابراین نمی‌توانم بگویم که شرمنده‌ام چون می‌دانم که کار درست را انجام می‌دهم.»

دپ که در این جلسه جزئیاتی از مشکلات دوران کودکی و اوایل دوران بازیگری‌اش را برای اعضای هفت نفره هیأت ژوری شرح می‌دهد، در مورد موفقیت چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) می‌گوید: «دچار یک چرخش شد، و وضعیت عجیبی پیدا کرد.»

این بازیگر ۵۸ ساله در بخش‌های ابتدایی اظهاراتش خودش را با «سیندرلا» مقایسه می‌کند و می‌گوید: «بسیار عجیب است وقتی که یک روز برای مثال سیندرلا باشید، و طی ۰.۶ ثانیه به کواسیمودو [شخصیت رمان «گوژپشت نتردام»] تبدیل شوید.»

او در ادامه زمان زیادی را صرف معرفی خودش به عنوان بازیگری که هنرش را بسیار جدی می‌گیرد می‌کند و پس از آنکه اعتراف می‌کند قسمت اول «دزدان دریایی» را ندیده، می‌گوید در سال‌های بعد شخصیت «جک اسپارو» را «بهتر از نویسندگان فیلمنامه» شناخته است.

بازیگر «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands) در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید: «هدف من [افشای] حقیقت است» و اضافه می‌کند که اتهامات چند ساله «امبر هرد» علیه او «اهریمنی» بوده‌اند و پیگیری حقوقی این اتهامات به باورش «کار درستی» است.

دپ می‌گوید: «مشاجراتی وجود داشت، و مسائلی از این دست، اما من هرگز به نقطه‌ای نرسیدم که به خانم هرد و یا هر کس دیگری در زندگی‌ام به هر شکلی حمله کنم.» او در مورد انگیزه حضور در دادگاه می‌گوید: «مسئولیت داشتم نام خودم را [از اتهامات] تطهیر کنم... می‌خواستم فرزندانم را از خواندن روایت‌هایی وحشتناک در مورد پدرشان که حقیقت نداشتند خلاص کنم.»

دپ در مقطعی از این جلسه فاش می‌کند که مادرش «بتی شو پالمر» در دوران کودکی با او «خشونت‌آمیز» و «ظالمانه» رفتار کرده است: «بدرفتاری کلامی، بدرفتاری روانی، تقریباً بدتر از تنبیه بدنی بود. در مورد تنبیه بدنی فقط درد جسمانی وجود داشت. با درد جسمانی می‌توان کنار آمد. یاد می‌گیرد که بپذیریدش. یاد می‌گیرید که با آن کنار بیایید.»

دپ می‌گوید از جمله رفتارهای خشونت‌آمیز مادرش پرتاب کردن زیرسیگاری، کفش پاشنه بلند و یا تلفن بوده است. او اضافه می‌کند که پدرش «جان دپ سینیور» مردی «بسیار مهربان»، «آرام» و «کم‌رو» است و تمایلی به درگیر شدن با کسی به هیچ شکلی ندارد: «هرگز اتفاق نیفتاد که پدرم کنترلش را از دست بدهد و به مادرم حمله کند یا مادرم را بزند و یا حتی حرف بدی به او نسبت دهد.»

دپ ادامه می‌دهد:‌ «اتفاقاتی که شاهدشان بودم... یکی دو بار پیش آمد که از حد خارج شد وقتی که می‌توانستم ببینم که اشک به چشمان پدرم آمده در حالی که به مادرم خیره نگاه می‌کند. بیشتری کاری که می‌کرد مشت زدن به دیوار بود. یک بار دیدم که او به یک دیوار مشت زد و دستش را زخمی کرد چون آن دیوار شکننده نبود و جنسی از سیمان داشت... اما با این حال، هرگز دست روی مادرم بلند نکرد، هرگز با او بحث نکرد. یک جنتلمن باقی ماند. من در پنج سالگی فکر می‌کردم، چرا تحمل می‌کند؟ چگونه تحمل می‌کند؟ چرا مادرم را ترک نمی‌کند؟ موفق شد آرامش و خونسردی خود را حفظ کند.»

 

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینا به اتهام نشر اکاذیب:

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۰۹

تو برنده ای ، دپ عزیز ❤

نمایش اسپویل