news-background
news-background

قرائت پیام‌های تهدید‌آمیز جانی دپ در دادگاه؛ پخش ویدیویی از خشونت خانگی دپ

بخش‌های زیادی از دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت «جانی دپ» از همسر سابقش «امبر هرد» به اتهام نشر اکاذیب در «واشینگتن پست» در روز پنجشنبه به قرائت متن پیام‌های تهدید‌آمیز دپ و پخش نوارهای صوتی و تصویری از دو طرف شد. دپ پس از پخش یکی کلیپ صوتی از ژوئیه سال ۲۰۱۶ و پس از جدایی زوج و درخواست قرار منع موقف هرد علیه او، چشمان اشکبار خود را با دست پاک کرد.

دپ در این کلیپ صوتی به هرد می‌گوید: «می‌خواهی زخم کجا باشد؟» هرد پاسخ می‌دهد: «پوست خودت را زخم نکن. خواهش می‌کنم پوست خودت را زخم نکن. چرا این کار را می‌کنی؟ خواهش می‌کنم این کار را نکن. خواهش می‌کنم خودت را زخم نکن.»

«بن راتنبورن» وکیل هرد در جلسه روز پنجشنبه (۲۱ آوریل)، پیام‌های دپ را می‌خواند: «تنها دلیل اینکه به سراغ گلو می‌رویم عشق است.» هرد جواب می‌دهد: «گلوی من مال تو است. من را خیلی آزار می‌دهی، اما مهم نیست.» دپ می‌نویسد: «از گلویت استفاده دیگری هم می‌کنم که شامل آسیب زدن نمی‌شود.» دپ در جایگاه شهود پس از آنکه می‌پرسد: «ببخشید، امکان دارد دوباره این را بخوانید؟» بعضی از حضار را به خنده می‌اندازد.

مجموعه‌ای دیگر از پیام‌ها به ۲۲ مه سال ۲۰۱۶ تعلق دارند. در آن روز دپ و هرد در پنتهاوس خود در لس‌آنجلس به سر می‌برند جایی که هرد ادعا می‌کند دپ به او حمله کرده و به دنبال آن درخواست قرار منع موقت علیه دپ داده است.

هرد می‌نویسد: «ببخشید، دارم جشن تولد آماندا را ترک می‌کنم. اگر یک دقیقه فرصت کردی به من اطلاع بده. با تو تماس می‌گیرم... از هر آنچه گفتم نباید استنباطی جز حس تسلی کرد... با تقدیم عشق و عذرخواهی صمیمانه...»

وکلای هرد در ادامه ویدیویی از رفتار خشونت‌آمیز دپ در آشپزخانه‌اش و به هم کوبیدن در کابینت‌ها و شکستن وسایل دیگر را پخش می‌کنند. در این ویدیو، دپ برای خودش یک لیوان بلند پر از شراب می‌ریزد. هرد از او می‌پرسد: «امروز تمام مدت مست بوده‌ای؟» اما دپ متوجه می‌شود که هرد در حال فیلمبرداری از اوست و سعی می‌کند گوشی موبایل او را بگیرد.

هرد در این ویدیو از دپ می‌پرسد: «چه شده؟» و پاس می‌شنود: «امروز صبح هیچ اتفاقی نیفتاده، می‌دانی؟» دپ سپس می‌گوید: «می‌خواهی دیوانگی را ببینی؟ دیوانگی لعنتی را نشانت می‌دهم.»

دپ در دادگاه می‌گوید: «واضح است که اوقات بدی را می‌گذراندم.» او اضافه می‌کند که به چند کابینت «حمله» کرده «اما به خانم هرد دست نزدم.» او تأکید می‌کند که هرد به صورت غیرقانونی این ویدیو را ضبط کرده و «جالب‌ترین بخش» ویدیو این است که او در لحظات پایانی‌اش لبخند می‌زند. دپ اضافه می‌کند: «سعی نکردم خانم هرد را بترسانم. اگر او ترسیده چرا شروع به فیلمبرداری کرده؟ اگر جانش را در خطر دیده چرا آنجا را ترک نکرده؟»

در یک کلیپ صوتی دیگر دپ همسر سابقش را با الفاظ رکیک خطاب قرار می‌دهد و سپس صدای بالا آوردن او به گوش می‌رسد. راتنبورن در برخی مقاطع از جلسه پنجشنبه، برای پخش کلیپ‌ها به صورت مکرر تمایل نشان می‌دهد.

دپ پیام دیگری در دسامبر سال ۲۰۱۵ به دیوید پدر هرد ارسال کرده و می‌گوید: «بله، گند زدم و در مشاجرات زیاده‌روی کردم.» دپ می‌گوید در این پیام منظورش درگیری فیزیکی نبوده اما راتنبورن تلاش می‌کند که نشان دهد یک ماه قبل درگیری آن‌ها به خشونت کشیده شده است. او کلیپی صوتی از دپ پخش می‌کند که به هرد می‌گوید: «با سر به پیشانی لعنتی‌ات زدم. این کار باعث شکسته شدن بینی نمی‌شود.»

دپ در واکنش به این کلیپ می‌گوید: «این حرف‌ها را به زبان آورده‌ام، اما از کلماتی استفاده می‌کردم که هرد استفاده کرده بود، با این حال ضربه با سر عمدی نبود.»

در مقطع دیگری از دادگاه، دپ در واکنش به ادعای «بن راتنبورن» در مورد زیاده‌روی دپ در نوشیدن الکل می‌گوید: «نه، به مقدار زیاد نمی‌نوشیدم... شما زیاد تعریفش می‌کنید.» اما وکیل هرد نقل قولی از دپ در دادگاه شکایتش از نشریه «سان» را می‌خواند که گفته بود: «بدون شک در نوشیدن الکل افراط می‌کردم.» دپ پس از آنکه به شوخی به راتنبورن می‌گوید: «شما هم آنجا بودید؟» اظهاراتش در بریتانیا را تأیید می‌کند.

دپ پس از پخش تصاویری که مصرف مواد مخدر از جمله اکسی‌کدون را تأیید می‌کردند می‌گوید هدفش لذت نبوده بلکه سعی داشته عواقب دوران کودکی تلخش را مدیریت کند: «این‌گونه نبود که قرص‌ها را برای نشئه شدن مصرف کنم، آن‌ها را مصرف می‌کردم تا به حالت عادی برگردم.»

نمایندگان هرد پیام دیگری از هرد را نشان می‌دهند که به پرستارش در مورد فیلم «عشای ربانی سیاه» (Black Mass) می‌گوید: «وقتی در آن فیلم بازی کردم مثل یک حرامزاده نشئه بودم.»

در ادامه پیام‌های معروف دپ به «پل بتنی» بازیگر «وانداویژن» (WandaVision) در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳ قرائت شد: «البته در هم شکستم و روی زشتی را در سفر اخیرمان به هرد نشان دادم. زشت و غم‌انگیز، وای، چقدر این را دوست دارم.»

پیام‌های رد و بدل شده میان دپ و بتنی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از چند سال قبل درز کرده بود. دپ در یکی از این پیام‌ها به بتی می‌گوید «بیا امبر هرد را بسوزانیم» اما پیش از سوزاندن او را «غرق کنیم» و به «جسد سوخته‌اش تجاوز کنیم.»

دپ در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۱۴ برای بتنی می‌نویسد: «یکشنبه قبل پیش از آنکه امبر را با هواپیما به لس‌آنجلس بیاورم تمام شب مست بودم. بی‌ریخت است رفیق. چند روز است که غذا نخورده‌ام. پودر. نیم بطری ویسکی. یک سرخ‌پوست خشمگین و پرخاشگر در حالت لعنتی ناهشیاری که ناسزا می‌گوید و به هر ناکسی که نزدیکش شود توهین می‌کند.»

دپ در سال ۲۰۱۴ برای یکی از دوستانش می‌نویسد: «قبل از آنکه اجازه دهم وارد شود آن هرزه زشت را می‌زنم.» او در سال ۲۰۱۵ در پیامی برای خواهرش هرد را «آن هرزه کثیف» می‌خواند.

دپ در واکنش به قرائت این پیام‌ها می‌گوید: «روش خاصی برای استفاده از واژه‌ها دارم، واژگان زبان بومی من است.» این اظهارات اعضای هیأت ژوری که بعضی از آن‌ها از هواداران دپ هستند را خوشحال نمی‌کند اما به هر حال بعضی از حضار را با این جملات می‌خنداند.

دپ در جلسه دادگاه روز پنجشنبه اعتراف می‌کند که در سال ۲۰۱۴ معتقد بوده است که هرد با هم-بازی‌اش «جیمز فرانکو» رابطه مخفیانه و نامشروعی داشته است. راتنبورن توضیح می‌دهد که در پرواز خصوصی دپ و هرد از بوستون به لس‌آنجلس در آن سال، این زوج به‌شدت با یکدیگر درگیر شده‌اند اما دپ در آن لحظات به علت مصرف الکل چیزی به یاد نمی‌آورد. دپ نمی‌پذیرد که در آن پرواز «بسیار مست» بوده و امکان نداشته با مصرف اکسی‌کدون دچار وضعیت ناهشیاری شود.

   

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینا به اتهام نشر اکاذیب:

     

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۳:۴۷

ای بابا، کدوم خشونت خانگی؟؟؟؟؟ کوبیدن در کابینت و شکستن شیشه خشونت محسوب نمیشه! خشونت یعنی ، بره طرف زنه و در همون حالت عصبانیت بگیره کتکش بزنه ... ولی نگاه کنید با دقت ، عمبر هیچ ترسی ازش نداره ، وایستاده ماگ دستش گرفته و خیلی راحت ازش داره فیلم می گیره!! کسی که قربانی خشونت باشه ، نمی تونه انقدر راحت و بی دردسر از شوهر خشنش فیلم بگیره ، فقط تو صداش الکی لرزش داره و آروم حرف میزنه عمدا ، این وروجک تو فایل های صوتی خیلی بلندتر از جانی حرف میزد برید گوش کنیدش حتما ... تازهههه بعد از اینکه جانی می فهمه دوربین روشنه و داره فیلمبرداری می کنه ، تنها کاری که می کنه اینه که اونو برمی داره میندازه تو سطل آشغال ، و بعد میذاره میره و یه فحش به زنیکه میده ... همین ! آخرشم عمبر رو صورتش لبخند می بینیم یعنی نشانه رضایت از اینکه فیلمش ضبط شده و بعدم میفته دنبال جانی ، یعنی همونیکه اذعان می کنه خشونتگره .. اینه واقعا چهره یک قربانی؟؟؟ یعنی عملا هیچ خشونتی که انتظار می رفت ما ندیدیم تو همین یه تیکه ویدیو ! عمبر ترد یک آشغال عوضی به تمام معناست??? خیلی سعی کرد از جانی مدرک جمع کنه ، اما مدارک مسخره اش فقط ثابت می کنن که خودش چقدر حقه باز و ریاکار بوده و قصد تخریب شوهر بیچارش رو برای گرفتن باج و پول بیشتر ازش داشته .. این از صدتا خشونت هم بدتره!

نمایش اسپویل
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷

این رو هم اضافه کن که جانی دپ ضارب در و دیوار بوده نه ضارب همسر. هیچ دلیل قانونی نداره که جانی دپ به دلیل کوبیدن در کابینت خونه خودش 100 میلیون دلار باج به امبر هرد بده. اگه امبر از اون وضعیت ناراضی بوده و یا می ترسیده (زااارت) می تونسته به جای ایستادن و فیلمبرداری کردن، گورشو از اون اتاق گم کنه.

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۱۲

تا هزار سال دیگه هم باور نمی کنم دپ خشونت طلب و ضارب همسر بوده باشه حالا هر چقدر دلشون بخواد مست یا بددهن نشونش بدن. در مورد دائم الخمر بودن دپ، هرد اگه زن مهربان و باشخصیتی بود و واقعا دپ رو دوست داشت بهش کمک می کرد ترکش کنه نه اینکه یواشکی ازش فیلم بگیره

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۵۴

جانی دپ داشته در و دیوار آشپزخونه رو به هم میکوبیده، کاری هم به زنه نداشته، حتی وقتی بهش جواب میده تو صداش خشونتی نبوده، این زنه هم داشته یواشکی ازش فیلم می گرفته برای روزهای مبادا (حسابی نقشه داشته براش). دپ هم متوجه میشه میره گوشی رو ازش بگیره. من که کوچکترین خشونتی علیه امبر هرد ندیدم توش

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۴۰

یعنی حرام زاده تر از این موزی هست واقعا ؟ ببین چطوری در حد یک فیلمبردار رفته برنامه ریزی شده فیلم گرفته .بچ

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱

به نظرم این زنه امبر هرد فقط اسمی مونثه از نظر فیزیکی مرده یعنی جانی دپ شانس اورده این زنه نکشتتش

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۵۷

به نظرم منظور از ضارب همسر، ضارب جانی دپ هست نه برعکس.

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۴۷

اتفاقا زن دقیقا همینه. نیش میزنه دسیسه میکنه مظلوم نمایی میکنه نقش کثیف خودشو بازی میکنه و همه طرفشو میگیرن. زنانه تر از امبرهرد نداریم.

نمایش اسپویل