news-background
news-background

پلیس لس‌آنجلس: امبر هرد «قربانی خشونت خانگی» نیست؛ گریه هرد مبتلا به «اختلال شخصیت نمایشی» با شنیدن نام ایلان ماسک

اتفاقاتی که شش سال قبل در پنتهاوس «جانی دپ» و «امبر هرد» در لس‌آنجلس روی داد، طی روزهای سه‌شنبه (۲۶ آوریل) و چهارشنبه (۲۷ آوریل) این هفته در دادگاه شکایت ۵۰ میلیون دلاری دپ از همسر سابقش در ویرجینا به بررسی گذاشته شد.

در این جلسات، هرد، دپ و همه افراد دیگری که در دادگاه حاضر بودند چشم به مانیتورها دوختند تا ویدیوهایی را ببینند که به گفته «ملیسا سائنز» نمی‌توان بر اساس آن‌ها گفت که هرد «قربانی خشونت خانگی» است. سائنز که ۱۲ سال سابقه دارد جزئیات ورود به پنتهاوس زوج در حدود ساعت ۹ شب ۲۱ مارس ۲۰۱۶ را شرح می‌دهد. مأمور سائنز در پایان این بازدید، گزارشی ثبت نمی‌کند چرا که به اعتقاد او جنایتی اتفاق نیفتاده بود.

سائنز در ویدیویی از پیش ضبط شده اعتراف می‌کند که نه او و نه همکارش از منزل دپ و هرد تصویربرداری نکرده‌اند. او می‌گوید هرد با چشمان قرمز و در حال گریه کردن بوده با مأموران ارتباط چشمی برقرار نکرده است. در دادگاه شکایت دپ از «نشریه» سان به دلیل عدم وجود مدارک و تصاویر به اظهارات سائنز توجه زیادی نشده بود. در ادامه با پخش ویدیویی از خروج مأموران از پنتهاوس، سائنز این ادعای وکیل هرد را نمی‌پذیرد که به همکارش گفته است: «دیوانه‌وار بود.»

ژوئیه سال ۲۰۱۶، و نزدیک به دو ماه پس از این اتفاق، سائنز می‌گوید با هرد مصاحبه و به دقت صورت او را بررسی کرده اما اثری از کبودی یا زخم ندیده است. سائنز شش سال قبل گفته بود که هرد صدمه ندیده و  هیچ شکایتی علیه آقای دپ نداشته است.

در بخش دیگری از دادگاه سه‌شنبه، «دکتر شنان کری» به دادگاه گفته بود که هرد را دارای اختلال شخصیتی مرزی (BPD) و اختلال شخصیتی نمایشی (HPD) است. کری پس از یک جلسه ۱۲ ساعته با بازیگر در اواخر سال گذشته به چنین نتیجه‌ای رسیده است. او ادعا می‌کند که یک آزمون روان‌شناسی برای هرد ارائه کرده و این بازیگر به ۵۶۷ عبارت پاسخ درست یا غلط داده است. کری می‌گوید مبتلایان به اختلال شخصیتی مرزی «می‌توانند رفتار خشونت‌آمیزی نشان دهند و پرخاشگر باشند.»

کری ادامه می‌دهد: «در اغلب اوقات، با شریک زندگی‌شان در چنان موقعیت‌هایی بدرفتاری می‌کنند.» او علاوه بر این می‌گوید این افراد از یک نوع «خشونت اجرایی» استفاده و یا تهدید می‌کنند که با ادعای بدرفتاری درخواست قرار منع موقت علیه طرف مقابل می‌کنند.

کری در شهادت کتبی خود تأیید کرده بود که هیچ‌گاه به این نتیجه نرسیده است که «الگوی رفتارهای نمایشی هرد نشان می‌دهد که ادعای خشونت خانگی آقای دپ نادرست است.» این روان‌شناس می‌گوید به ندرت پیش می‌آید که مردی علیه یک زن اتهام خشونت خانگی مطرح کند اگر در حقیقت خودش مرتکب‌شونده خشونت باشد.

در بخش قبلی جلسه روز سه‌شنبه، «تارا رابرتس» مدیر اموال دپ در جزایر باهاما از طریق ارتباط ویدیویی به دادگاه می‌گوید یکی از مشاجرات لفظی میان هرد و دپ را شنیده است: «امبر به او می‌گفت که یک بازیگر تمام-شده است و به عنوان یک پیرمرد تنها و چاق خواهد مرد.» رابرتس شهادت می‌دهد که دپ را هیچ‌وقت بیش از حد مست ندیده اما این بازیگر سال ۲۰۱۳ در ساحل بی‌هوش شده و وضعیت به حدی نگران‌کننده بوده که کارکنان ترتیبی می‌بینند تا دو فرزند دپ باهاما را ترک کنند.

در جلسه روز چهارشنبه، «کریستین کارینو» ایجنت سابق دپ در آژانس سی‌ای‌ای شهادت داد که این بازیگر ۵۸ ساله بدون تردید پس از مطرح شدن اتهامات خشونت خانگی «امبر هرد» نقش «جک اسپارو» در «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) را از دست داده است.

کارینو در ویدیویی از پیش ضبط شده می‌گوید: «نظر من این است که به اتهامات مطرح شده از طرف هرد مرتبط است.» او با این حال می‌گوید به جز با «جری بروکهایمر» تهیه‌کننده چندگانه هیچ فرد دیگری از استودیوی دیزنی در این خصوص گفت‌وگو نکرده اما باور او بر اساس «بحث‌هایی با همکاران و مدیران استودیوها» است.

این ایجنت دپ را «یکی از بهترین بازیگران نسل خودش» و مردی می‌داند که علی‌رغم مشکلاتش در چند سال اخیر تغییر نکرده است. او اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم پشت دوربین او پوششی از اسرار بود، چون در انظار عموم دیده نمی‌شد. با این شکایت‌ها و افشاگری‌هایی که در پی داشت، این وضعیت تغییر کرد.»

کارینو چهارشنبه این هفته به دادگاه گفت که دپ همیشه «تأخیر» داشته است: «او در همه‌چیز زندگی‌اش تأخیر داشته. همه یاد گرفته‌اند که چگونه با این موضوع کنار بیایند و با او فیلم بسازند.» دپ هفته گذشته ادعا کرد که حتی اگر دیزنی به او ۳۰۰ میلیون دلار پیشنهاد کند، حاضر نیست در «دزدان دریایی کارائیب» ششم بازی کند.

کارینو می‌گوید همکاری او با دپ وقتی به پایان می‌رسد که بازیگر از آژانس سی‌ای‌ای جدا می‌شود اما حتی در حین طلاق پرمشقت از هرد، رابطه نزدیکی با دپ داشته و وقتی این نزاع حقوقی آغاز شده با هرد که در حال حاضر با آژانس دیگری همکاری می‌کند کمتر تماس گرفته است.

این ایجنت در ادامه می‌گوید هرد پس از آنکه در ماه مه سال ۲۰۱۶ قرار منع موقت علیه دپ به دست می‌آورد، تمایل داشته با دپ ملاقات و سازش کند. این ملاقات در سان فرانسیسکو انجام شده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

در ادامه دادگاه از کارینو در مورد ایمیل‌هایی سؤال می‌کند از طرف هرد و پس از جدایی‌اش از «ایلان ماسک» برای او فرستاده شده‌اند. کارینو می‌گوید ماسک که به‌تازگی توییتر را خریداری کرده، بلافاصله پس از جدایی هرد از دپ در ماه مه سال ۲۰۱۶ با او قرار ملاقات گذاشته است.

هرد آگست سال ۲۰۱۷ برای کارینو می‌نویسد «در حال کنار آمدن با جدایی» از ماسک است و اضافه می‌کند: «بیزارم از وقتی که موضوعی عمومی می‌شود. خیلی بد است.» کارینو در پاسخ می‌گوید: «تو عاشقش نبودی. به من هزاران بار گفتی که فاصله‌ای را احساس می‌کنی... چرا باید ناراحت باشی وقتی که اصلاً عاشقش نبوده‌ای؟»

به دنبال نمایش این پیام‌ها در دادگاه، هرد اشک‌هایش را پاک کرد. در پیام دیگر هرد آمده است: «می‌دانم، اما به زمان احتیاج داشتم تا به وقتش غمگین باشم و بهبودی پیدا کنم.» هرد ادامه می‌دهد: «از این وضع بیزارم، یک بار دیگر مردی اجازه داد سقوط کنم.» او توضیح می‌دهد: «آن‌ها از من ناراحت شده‌اند چون ترکشان کرده‌ام و این چیزها را عمومی می‌کنند.»

کارینو توصیه می‌کند که اگر با افراد مشهور قرار نگذارد از انظار عموم دور می‌ماند. این ایجنت می‌گوید معتقد است که هرد هنوز به دپ علاقه‌مند است و در مقطعی به او ایمیل فرستاده و درخواست کرده به دپ بگوید «دوستش دارم.» هرد در ایمیلی که شش ماه پیش از انتشار مقاله «واشینگتن پست» ارسال شده می‌گوید: «خدایا، دلم برایش تنگ شده.»

در بخش دیگری از دادگاه چهارشنبه این هفته، ویدیویی از بادی‌کم مأمور «ویلیام گتلین» پس از بازدید از پنتهاوس هرد و دپ در تاریخ ۲۱ مه سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. گتلین می‌گوید در آن زمان «هیچ مصدومیت قابل تأییدی در [هرد]» مشاهده نکرده است اما وکیل هرد می‌گود با توجه به سطح پایین روشنایی این مأمور نمی‌تواند چنین ادعایی کند.

دو مأمور رسیدگی به این گزارش تخلفی ثبت نکرده‌اند اما نمایندگان هرد آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند و می‌پرسند چرا بررسی دقیق‌تری از بازیگر به عمل نیامده است. مأمور «تایلر هدن» می‌گوید: «پس از مذاکره با همکارم در آن صحنه، خانم هرد با هر گونه مداوا مخالفت کرد و هیچ مصدومیت قابل‌رؤیتی نداشت.»

«الخاندرو رومرو» نگهبان ساختمان ایستر کلمبیا نیز در بخش دیگری از دادگاه می‌گوید در تاریخ ۲۱ می به یاد نمی‌آورد که «کبودی یا لکه‌ای» دیده باشد. اما وکیل هرد مکرراً از او می‌پرسد که آیا به یاد می‌آورد که هرد را با آرایش یا بدون آرایش دیده است یا نه. رومرو در مقطعی اعتراف می‌کند: «من نمی‌خواهم با این پرونده سر و کار داشته باشم، هر کسی مشکلات خودش را دارد – دیگر نمی‌خواهم...»

   

گزارش‌های مرتبط با شکایت جانی دپ از امبر هرد در فرفکس کانتی، ویرجینا به اتهام نشر اکاذیب:

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۳۳

برای اولین بار در دنیا: امبر هرد ضارب شوهر

نمایش اسپویل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۱۹

یه سرچ تو گوگل کنید میفهمید که اولین بار نیست و پرونده بسیاره. تازه خیلی از مردها در این مورد شکایت نمیکنن چون غرورشون اجازه نمیده

نمایش اسپویل
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۴۹

البته اصلا اینطور نیست. هزاران هزار نمونه در دنیا وجود داره که شوهر قربانی آزار روحی یا جسمی همسرشه ولی خودش که از ترس پلیس نمیتونه از خودش دفاع کنه و اگر شکایت هم کنه حق رو به طنه میدن و مثل جانی دپ نه نفوذ و هوادارهای میلیونی داره که براش کمپین راه بندازن و ازش حمایت کنن نه پول جانی دپ رو دارن که بتونن هزینه دادگاه های تجدید نظر و وکیل ها رو بدن. تمام حرفام رفرنسهاش در این لینک هست. زنان حداقل در امریکا بیشتر خشونت خانگب انجام دادن و خشونت علیه کودکان هم توسط زنان بسیار بالاتر از مردان هست. به لینک رجوع شود. دلیل اینکه باور عمومی برعکس این موضوعه اولا اینجا ایرانه و قضیه فرق داره دوما دروغیه که توسط هالیوود فرهنگ سازی شده. بنابراین حرف شما غلطه. اولین‌بار در دنیا نیست. هزاران هزار نمونه هست فقط این یکی دو تا آدم معروفن و من و شما ازش خبر دار شدیم. https://www.louderwithcrowder.com/show-notes-johnny-depp-amber

نمایش اسپویل
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۳۲

وکیل هرد نگهبان ساختمان رو از شهادت دادن منصرف کرده از بس ازش سوال چرت پرسیده. خودش و موکلش هر دو به دارالمجانین احتیاج دارن.

نمایش اسپویل
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۲۴

«الخاندرو رومرو» نگهبان ساختمان ایستر کلمبیا نیز در بخش دیگری از دادگاه می‌گوید در تاریخ ۲۱ می به یاد نمی‌آورد که «کبودی یا لکه‌ای» دیده باشد. اما وکیل هرد مکرراً از او می‌پرسد که آیا به یاد می‌آورد که هرد را با آرایش یا بدون آرایش دیده است یا نه. وکیلش هم مثل خودش اختلالات روحی داره

نمایش اسپویل