news-background
news-background

بیش از ۶۰۰۰ صفحه سند افشا شده از دادگاه جانی دپ و امبر هرد ادعاهای هولناک دیگری را آشکار کرد؛ «هرد سابقاً کارگر جنسی بوده است»؛ دپ خودش را «روانی» و «وحشی» می‌داند

«جانی دپ» و «امبر هرد» نزدیک به هفت هفته شبکه‌های اجتماعی را گروگان گرفته بودند و هيأت منصفه دادگاه آن‌ها در فرفکس کانتی ایالت ویرجینیا در نهایت هرد را به پرداخت ۱۰.۳۵ میلیون دلار و دپ را به ۲ میلیون دلار محکوم کرد.

دپ با ثبت یک شکایت ۵۰ میلیون دلاری ادعا کرده بود که همسر سابقش با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» و قربانی خشونت خانگی خواندن خودش باعث شده از چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) کنار گذاشته شود. هرد یک شکایت متقابل ۱۰۰ میلیون دلاری ثبت کرد و ادعا کرده بود که وکیل سابق دپ او را به دروغگویی متهم کرده است.

نمایندگان هرد پس از اعلام رأی درخواست کردند که دادگاه دیگری برگزار شود و مدعی شدند که موکل آن‌ها دخالتی در تیتر مقاله «واشینگتن پست» و انتخاب عبارت «خشونت جنسی» نداشته و نیز یکی از اعضای هیأت منصفه هویتی ناهمسان با اسامی اعلام شده داشته است. قاضی این درخواست را نپذیرفت اما هرد همچنان می‌توانست درخواست استیناف کند. دپ در همین حین، صفحه رسمی تیک‌تاک خود را راه‌اندازی کرد تا شاید بدین گونه از هوادارانش در این شبکه اجتماعی که در طول برگزاری دادگاه به‌شدت از قهرمانشان حمایت کردند قدردانی کند. از سوی دیگر، نمایندگان دپ با یکی از عوامل فیلم «شهر دروغ‌ها» (City of Lies) که بازیگر را به حمله فیزیکی متهم کرده بود، سازش کردند.

اما در طول آخر هفته گذشته، ۶۰۰۰ صفحه از اسناد دادگاه دپ علیه هرد منتشر شد و به دست «دیلی بیست» رسید تا جزئیات حتی بیشتر و هولناک‌تری از زندگی این زوج و ادعا و استراتژی‌های نمایندگان آن‌ها آشکار شود.

 

تمایل دپ به استفاده از تصاویر برهنه هرد به عنوان مدرک

در این اسناد، نمایندگان هرد ادعا می‌کنند که شماری از «مسائل شخصی» نباید به دادگاه راه پیدا کند: «آقای دپ به شکلی ناشایست به دنبال ارائه مدرک از مسائل شخصی نامرتبط است: (۱) تصاویر برهنه امبر هرد؛ (۲) ویدیوی سریال ریلیتی ویتنی خواهر امبر هرد؛ (۳) روابط رمانتیک گذشته ویتنی و امبر؛ (۴) دوران کوتاه امبر به عنوان یک رقصنده اگزاتیک سال‌ها پیش از ملاقات با آقای دپ و تلاش بدخواهانه و بیهوده آقای دپ برای ادعا یا بیان اینکه خانم هرد زمانی یک کارگر جنسی بوده است.»

 

تلاش نمایندگان دپ برای استفاده از مرگ دوست هرد علیه خودش

گواهی استشهاد «ویتنی هنریکز»، خواهر «امبر هرد» در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۲ یکی از اسنادی است که به تازگی آشکار شده است. در مصاحبه او، نمایندگان دپ سؤالاتی در مورد «لوگان»، دوست هرد می‌پرسند که در سنین نوجوانی با یک سانحه رانندگی از دنیا رفته و تأثیر عمیقی روی هرد داشته است. وکلای دپ ابتدا می‌پرسند که آیا هرد و لوگان رابطه عاشقانه‌ای با یکدیگر داشته یا مشاجره کرده‌اند یا نه. پاسخ هنریکز منفی است. آن‌ها سپس سعی می‌کنند نشان دهند که هرد به هنریکز گفته است که در روز درگذشت لوگان، هرد در کنار او بوده و یا آن خودرو را می‌رانده است. هنریکز پاسخ می‌دهد که چنین ادعایی صحت ندارد. با این حال، نمایندگان دپ بیشتر هنریکز را تحت فشار قرار می‌دهند و می‌پرسند که آیا تعلیق گواهی‌نامه رانندگی هرد ارتباطی به آن حادثه داشته است یا نه. هنریکز می‌گوید: «هیچ ارتباطی ندارد» و اضافه می‌کند که خواهرش هیچ‌گاه چیزی به سمتش پرتاب نکرده و یا او را نزده است.

 

پیام‌های متنی مفقود شده دپ

در میان اسناد افشا شده جدید پیام‌هایی وجود دارد که «استیون دویترز» منشی دپ در سال ۲۰۱۴ برای هرد ارسال کرده و از درگیری دپ با هرد در یک جت خصوصی گفته است. دویترز به هرد می‌گوید: «اگر کسی واقعاً با او روراست باشد و بگوید که چقدر شرایط بدی به وجود آمده، دپ وحشت می‌کند.» او می‌نویسد: «ناراحتم که راه بهتری نیست که متوجه شدت رفتارهای دیروزش شود. من بیچاره اما همه آنچه اتفاق افتاد را به صورت کامل و با جزئیات تمام به یاد می‌آورم. وقتی به او گفتم که شما را زده، وحشت‌زده شد و گریه کرد.» دپ سپس برای هرد می‌نویسد: «یک بار دیگر، خودم را در موضع شرم و تأسف می‌بینم. البته که متأسفم... هرگز تکرار نمی‌کنم... بیماری‌ام به شکلی بالا می‌خزد و گریبان‌گیرم می‌شود... از اینکه ناامیدت کردم احساس خیلی بدی دارم.» دپ در پیام‌های دیگری خودش را «روانی» و یک «وحشی لعنتی» می‌خواند.

با این حال، «براون رادنیک» مؤسسه حقوقی دپ سابقه‌ای از این پیام‌های دپ در آی‌کلود پیدا نکرده و در مورد اینکه آیا «حذف» شده‌اند یا نه تحقیق کرده است. در نهایت، این مؤسسه اعلام می‌کند که پیام‌ها به دلایل نامعلومی «مفقود» شده‌اند. بعضی از پیام‌های دپ در مورد ضربه زدن به هرد در دادگاه بریتانیا به نمایش درآمد اما اجازه ارائه آن‌ها در ویرجینیا صادر نشد.

 

چشم‌پوشی هرد از چندین میلیون دلار

در این اسناد فاش شده است که نمایندگان هرد از این بازیگر تقاضا کرده‌اند در مورد نپذیرفتن «ده‌ها میلیون دلار» پس از جدایی از دپ تجدید نظر کند. دپ پیش از این جدایی در قسمت پنجم «دزدان دریایی کارائیب» مقابل دوربین رفته بود و از این رو، بخش از درآمد آن فیلم به هرد تعلق می‌گرفت. دپ برای قسمت چهارم این چندگانه ۳۳ میلیون دلار دریافت کرده بود، بنابراین دستمزد او برای قسمت پنجم می‌توانست بالاتر باشد. نمایندگان هرد با ارسال ای‌میل خواسته بودند موکلشان تجدید نظر کند. قاضی دادگاه ویرجینیا با این حال اجازه ارائه مدارک مرتبط با جدایی هرد و دپ را صادر نکرد.

 

دپ می‌گوید به دنبال اثبات آزارهای جسمی هرد نبوده است

اگرچه نمایندگان دپ چندین ساعت از دادگاه را صرف معرفی هرد به عنوان یک فرد آزارگر بودند، اما اسناد تازه نشان می‌دهد که آن‌ها ادعا کرده‌اند دپ نباید در معرض معاینه پزشکی قرار بگیرد «چرا که آقای دپ بر اساس یک مصدومیت جسمی یا روانی خاص اتهام آزاری را مطرح نمی‌کند.» این نمایندگان در ادامه ادعا می‌کنند که «آقای دپ منشأ دعوی خاصی برای تحمیل آسیب روانی عمدی یا از روی غلفت اقامه نمی‌کند؛ ادعا نمی‌کند که رفتارهای خانم هرد باعث مصدومیت‌های خاصی شده؛ و ادعا نمی‌کند که رفتارهای خانم هرد ضربه روحی شدید و غیرمعمولی به او وارد کرده است.»

 

بازیگران «قابل‌مقایسه» با امبر هرد

نمایندگان هرد در اسناد پیشین دادگاه ادعا می‌کردند که هرد به خاطر شکایت‌های دپ در یک دوره ۳ تا ۵ ساله زیان مالی ۴۷ تا ۵۰ میلیون دلاری را متحمل شده است. آن‌ها فهرستی از بازیگرانی را ارائه می‌کنند که به اعتقادشان جایگاهی «قابل‌مقایسه» با هرد دارند. «جیسون موموآ»، «گل گدوت»، «زندیا»، «آنا د آرماس» و «کریس پاین» از جمله این بازیگرانند که همگی به روشنی از هرد ستارگانی بزرگ‌ترند.

 

«دستکاری» تصاویر و کلیپ‌های صوتی دپ

نمایندگان هرد در اسنادی که به تازگی منتشر شده ادعا می‌کنند که فراداده‌های تصاویر و کلیپ‌های صوتی ارائه شده از سوی دپ در دادگاه نشان می‌دهد که فایل‌ها چند روز پیش از دادگاه ویرایش شده‌اند. طبق این فراداده‌ها فایل‌های صوتی ضبط شده در «سپتامبر ۲۰۱۵ تولید و ژوئن ۲۰۱۶ و یک روز پیش از ارائه ویرایش شده‌اند، اما دپ تنها نسخه ویرایش شده را ارائه داده است. این موضوع نگرانی‌های قابل‌توجهی در مورد دستکاری، تغییر و تقطیع ایجاد می‌کند.»

اعضای گروه هرد چندین مرتبه نسخه کامل فایل‌های صوتی را درخواست می‌کنند اما با مخالفت روبرو می‌شوند. آن‌ها می‌گویند تاریخ ایجاد و ویرایش تصاویر ارائه شده دپ با ادعاهای او سازگاری ندارد. «جولین اکرت» کارشناس «آی‌دیسکاوری» پس از بررسی این فراداده‌های فایل‌ها اعلام می‌کند که «صحت اسناد چندرسانه‌ای زیر سؤال» است به ویژه در مواردی که فایل‌ها فاقد تاریخ ایجاد و ویرایش‌اند.

 

ربات‌های روسی و مرلین منسون

نمایندگان دپ جداگانه درخواست کرده‌اند که دادگاه باید هرگونه شواهد ارائه شده از سوی «آدام والدمن» وکیل سابق بازیگر از جمله «روابط روسی» او را مستثنی کند. وکلای دپ علاوه بر این تلاش کرده‌اند مدارکی در مورد «کمپین ربات‌های روسی» به دادگاه راه پیدا نکند.

گروه دپ سخت کوشیده‌اند هرگونه «ارجاع و مدرک در رابطه با مرلین منسون» را در این دادگاه مستثنی کنند چرا که ادعا می‌کنند «آقای دپ را به تئوری از پیش گناهکار» آلوده می‌کند.

نمایندگان هرد به شکلی موفق شده‌اند شهادت «الن بارکین» بازیگر که ادعا کرده بود دپ یک بطری به سمتش پرتاب کرده؛ «دکتر دیوید اشپیگل» روان‌شناس که گفته بود دپ به هرد آسیب روحی رسانده؛ پیام‌های متنی میان دپ و «پل بتنی» دوست و همکار بازیگرش جایی که بتنی می‌گوید باید یک «آزمون غرق شدن» روی هرد انجام دهند تا متوجه شوند که او یک «جادوگر» است یا نه و پاسخ دپ که گفته بود: «بیا قبل از غرق کردنش او را بسوزانیم! به جسد سوخته‌اش تجاوز می‌کنم تا تردیدی نماند که مرده است»؛ کلیپ صوتی هرد که به دپ می‌گوید «برو سیگارت را روی بدن یکی دیگر بگذار»؛ کلیپ صوتی هرد که به دپ می‌گوید: «یک هفته قبل رهایت کردم، یک هفته قبل از اینکه من را تا می‌خوردم زدی»؛ کلیپ صوتی دپ که هرد را یک «هرزه لعنتی» می‌خواند؛ شهادت «دکت داون ام. هیوز» که ۲۹ ساعت با هرد جلسه داشته و بسیاری دیگر را از دادگاه مستثنی کنند.

ناتوانی جنسی جانی دپ

وکلای «امبر هرد» در این اسناد ادعا می‌کنند که «جانی دپ» از ناتوانی جنسی رنج می‌برد و به همین علت با یک بطری به هرد آزار جنسی رسانده است: «هرچند آقای دپ ترجیح می‌دهد ناتوانی جنسی خودش را فاش نکند، اما چنین مشکلی مسلماً با خشونت جنسی از جمله خشم آقای دپ و استفاده از یک بطری برای تجاوز به «امبر هرد» در ارتباط است.» دپ ادعا می‌کند که در شب پرتنش مارس سال ۲۰۱۵ در استرالیا، هرد با پرتاب یک بطری باعث شده نوک انگشتش بریده شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۳۳

امبر هرد یه رگ ایرانی داره 😂

نمایش اسپویل
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۱۷

نتیجه اینکه یه جامعه بیش از حد به یک نفر بها بده میشه فاجعه، فرقی هم نمیکنه که یه بی سوادی باشه که شده نماینده مجلس یا یه پورن استار باشه که شده بازیگر هالییود (من به عمرم بازیگری به بی استعدادی امبر ترد ندیدم و مشخصا فقط به خاطر بدنش به هالیوود راه پیدا کرده و واقعا هم لیاقت امبر ترد پورن استار شدن بود) نکته بعدی که توی این داستان خودش رو نشون داد بحث نژادی بود و به خوبی نشون داد که جامعه و رسانه های اصلی تمایل زیادی دارند که کثافت کاری های یه زن خوشگل سفید پوست رو ماست مالی کنند ضمن اینکه فکر کنم یه قسمتی از طرفدارهای امبر هرد آشکارا نژاد پرست هستند، شما یه دقیقه فکر کن که اگر یک دهم کارهایی که این امبر هرد اهل تگزاس با جانی دپ کرد، سام اصغری ایرانی تبار با بریتنی بکنه چه بلایی سرش میارند یا دلم میخواد بدونم اگر یه بازیگر زن ایرانی مثل گلشیفته فراهانی هم ادعاهای مشابه امبر هرد رو مطرح بکنه (حتی ادعای راست) باز هم فمنیست های کفتار ازش یه همچین دفاعی می کردند یا می گفتند چون ایرانیه مهم نیست؟؟!!!

نمایش اسپویل
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۴۹

ممنون

نمایش اسپویل
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱

عالی بود. عالی به توان بی نهایت

نمایش اسپویل
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۵۳

این اسناد افشا نشده. تمام مدارکی که در طول هفت هفته دادگاه از داخل سایت دادگاه ویرجینیا مردم دانلود می کردند کاملا مجانی بود اما بعد از اتمام دادگاه وکیل های هرد سعی کردند یک سری از مدارک هیچ وقت انتشار پیدا نکنه اما قاضی قبول نکرد و گفت این دادگاه کاملا عمومی بوده و همه چیز باید آشکار بشه. چند روز قبل خبر رسید چهل و خورده ای مدرک که قیمت هر برگه 0.5 دلار است رو مردم می تونند از دادگاه خریداری کنند و یک سری وکیل، یوتیوبر و... پول جمع کردند و این مدارک رو خریدند و شروع کردند به بررسی این مدارک و توییت کردن راجع به آن ها. چند روز قبل یکی از طرفدارهای هرد شروع کرد به توییت کردن درباره این مدارک اما فقط یک سری از مدارک خاص رو که به نفع هرد بود رو انتخاب کرد و بقیه رو ادیت کرد و پخش کرد. نویسنده خبر بالا هم فقط همون رشته توییت رو خونده و نه کل مدارک رو چون اگر کل مدارک رو می خوند متوجه می شد که تمام چیزهایی که نوشته دروغه. زیر تمام توییت های این شخص، مردم در حال اصلاح اشتباهاتش هستند. متاسفانه مطبوعات یک بار دیگه ثابت کردند که غیرقابل اعتماد هستند و تمام اخبارشون دروغه برای مثال درباره فایل های صوتی که داخل این خبر ادعا شده که دست کاری شده: این فایل های صوتی رو برای بار اول امبر هرد در دادگاه لندن به وکیل های روزنامه سان داده بود و بعد از اون برای دادگاه ویرجینیا، وکیل های دپ از هرد خواستند که فایل های صوتی رو به تیم حقوقی دپ تحویل بدند پس اگه کسی دست به فایل ها برده هرد بوده نه دپ و تمام این ها داخل همین مدارک وجود داره اما این آقای خبرنگار که استاد دانشگاه هم هستند تصمیم گرفتند که این قسمت از مدارک رو بررسی نکند. درباره تاریخ عکس ها هم اون عکس ها رو دپ نگرفته بود که بخواهند متادیتا رو بررسی کنند و باید گوشی شخص دیگری رو بررسی می کردند اما آیا وکیل های هرد این موضوع رو اعلام کردند؟ درباره معاینه روانی دپ هم خود دادگاه مخالفت کرده بود چون دپ هیچ وقت مثل هرد ادعا نکرده بود که دچار استرس و غیره شده. درباره پیام های استیون دویترز هم باید بگم فرمتی که هرد اون پیام ها رو ارائه داده بود با فرمت بقیه پیام ها متفاوت بود و غیر قابل ردیابی بودند برای همین به نظر می رسید که این پیام ها توسط هرد دستکاری شده اند. بقیه موارد ذکر شده داخل این خبر رو میشه به راحتی اثابت کرد که اشتباهه اما یک سوال: چرا مطبوعات سعی دارند هرد رو بی‏ گناه نشون بدند و همیشه اخبار رو به نفعش تغییر میدهند؟ و تا کی باید آدم ها رو بر اساس جنسیت، دین، ملیت، رنگ پوست و ... محکوم یا تبرئه کرد؟

نمایش اسپویل
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۹

^^و تا کی باید آدم ها رو بر اساس جنسیت، دین، ملیت، رنگ پوست و ... محکوم یا تبرئه کرد؟^^ تا وقتی نژادپرستها بیدارن به هیچکس اجازه خواب راحت نمیدن

نمایش اسپویل
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴

تموم شده دیگه، کمتر دست و پا بزنید، تا کمتر فرو برید :))

نمایش اسپویل
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷

خیلی از این بحث ها درست نیستند. مثلن اولین مورد. در درخواست (motion) صریحن اعلام شده که : Mr. Depp does not currently anticipate introducing evidence of (1) nude pictures of Amber Heard (though it is possible to envision a scenario in which such photographs might become relevant in the context of this case, for instance to show lack of visible injuries, as a result of which the court should not finally resolve this issue in limine); (2) Whitney Henriquez\ past romantic relationships prior to 2011; or (3) Ms. Heard\ s stint as a stripper or rumors that she was an escort early in her career (and it should be noted that Ms. Heard has not cited any exhibits on Mr. Depp\ s exhibit list that relate to those issues)

نمایش اسپویل
بیشتر