news-background
news-background

حامیان امبر هرد با بیش از  ۱۴ هزار توییت خشونت‌آمیز مواجه شده‌اند

ترول‌های توییتر بنا بر گزارش یک مؤسسه تحقیقاتی «بدرفتاری‌های خشونت‌آمیز و آزارهای هدفمند گسترده‌ای» علیه زنانی داشته‌اند که از «امبر هرد» حمایت کرده‌اند. این مؤسسه پیش‌تر با وکلایی که هرد در دادگاه افترازنی ویرجینا علیه «جانی دپ» او را نمایندگی کردند، همکاری داشته‌اند.

مؤسسه «بات سنتینل» گزارش داده است که ۱۴ هزار ۲۹۲ توییت را بررسی کرده‌اند که دست کم شامل یکی از هشتگ‌های ضد-هرد (امبر هرد یک آزارگر است (AmberHeardIsAnAbuser) و امبر هرد یک دروغ‌گو است (AmberHeardIsALiar) و همین دو هشتگ با اشتباهات تایپی عمدی) بوده است. حدود ۲۴ درصد از حساب‌های توییتری که از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند در طول ۷ ماه گذشته ساخته شده‌اند.

در این گزارش که دوشنبه این هفته منتشر شده آمده است «ترول‌های آزارگری که به عنوان هوادار «جانی دپ» شناسایی شده‌اند، با زنان سابقه خشونت کلامی و آزار هدفمند دارند.»

«بات سیگنال» گزارش داده است که برخی از حساب‌های کاربری هشتگ‌های «امبر هرد یک آزارگر است» و «امبر هرد یک دروغ‌گو است» را تعمداً با اشتباه تایپی و جایگزین شدن حرف I با L (AmberHeardLsAnAbuser) درج کرده‌اند تا این‌گونه الگوریتم‌های توییتر را فریب دهند.

«بات سنتینل» می‌نویسد: «ترول‌های سمی تا هفته‌ها پس از پایان دادگاه دپ علیه هرد، به انتشار توییت‌های ضد-امبر هرد و حمله به زنان ادامه داده‌اند.»

در گزارش «بات سنتینل» آمده است که وکلای بازیگر «آکوامن» (Aquaman) در سال ۲۰۲۰ با آن‌ها تماس گرفته‌ و استخدام شده‌اند تا «تعیین کنند آیا فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی علیه خانم هرد ارگانیک است یا توضیح دیگری برای آن وجود دارد.» این کمپانی در پایان می‌گوید بخش زیادی از فعالیت‌ها ارگانیک و طبیعی نبوده‌اند و اضافه می‌کند که هیچ‌یک از نمایندگان هرد یا دپ در این گزارش نقشی نداشته‌اند.

هفته گذشته گزارش شد که درخواست هرد برای برگزاری مجدد دادگاه ویرجینیا از سوی قاضی رد شده است. دپ همسر سابقش را متهم کرده بود که با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» در دسامبر سال ۲۰۱۸ به او تهمت خشونت خانگی زده و باعث اخراجش از چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» شده است. در پایان شش هفته برگزاری دادگاه، هیأت هفت نفره منصفه هرد را در مجموع به پرداخت ۱۰.۳۵ میلیون دلار و دپ را به پرداخت ۲ میلیون دلار محکوم کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳

چرا هیچ وقت درباره وکلا و طرفداران امبر هرد چیزی گفته نمی شه، نکنه اونها فرشتگان آسمانی هستند؟

نمایش اسپویل
۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۳۷

اکثر این توییتر ها بات بودند بماند که از طرف کمپین امبر ترد چیزهای وحشتناکی اومده بیرون از توطئه چینی بگیر تا میل به قتل قاضی دادگاه و ...

نمایش اسپویل
۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۱۹

وقتی با همین هواداراش داشت زندگی جانی دپ رو با دروغ نابود میکرد کجا بودن این موسسه ها یهویی نگران شدن؟

نمایش اسپویل
۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۰۶

خودش مهم نیست چه برسه هواداراش

نمایش اسپویل