news-background
news-background

جی.کی. رولینگ می‌گوید بازیگران Harry Potter را به دلیل حمایت از افراد تراجنسیتی نمی‌بخشد

رولینگ می‌گوید بازیگران «هری پاتر» بهتر است به جای او از «زنان آسیب‌پذیر» عذرخواهی کنند.

«جی. کی. رولینگ»‌ نویسنده رمان‌های «هری پاتر» (Harry Potter) که همچنان به جنگ لفظی با حامیان افراد تراجنسیتی ادامه می‌دهد این هفته با انتشار گزارش «خدمات سلامت ملی» بریتانیا در شبکه‌های اجتماعی بلوای دیگر به پا کرد.

در بررسی مستقل «خدمات سلامت ملی» بریتانیا با رهبری دکتر «هیلاری کس» روی هویت جنسیتی کودکان در طول چهار سال ادعا شده است که خدمات جنسیتی برای جوانان باید مطابق با معیارهای دیگر مراقبت «خدمات سلامت ملی» بریتانیا باشد. این پزشک می‌گوید فضای «مسموم» پیرامون بحث جنسیت به معنای این است که کارشناسان «می‌ترسند» آشکارا درباره عقاید خود بحث کنند. این بررسی در سال ۲۰۲۰ و با افزایش مراجعه بیمارانی آغاز شد که جنسیت خود را زیر سؤال می‌بردند.

رولینگ روز گذشته به این گزارش واکنش نشان داد و گفت خشمگین است که «هزاران نفر شریک جرم‌اند، نه فقط پزشکان، بلکه سلبریتی‌های بازیچه، رسانه‌های ناپرسش‌گر و کمپانی‌های بدبین.» او می‌نویسد: «چند ساعت پس از انتشار این گزارش در مطبوعات و برای عموم، ایدئولوگ‌های متعهد دوچندان متعصب شده‌اند.»

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به توییت‌های رولینگ می‌نویسد «دنیل ردکلیف» و «اما واتسون» که در گذشته از افراد تراجنسیتی حمایت کرده بودند به زودی از رولینگ عذرخواهی خواهند کرد: «منتظر عذرخواهی دن و اما به صورت کاملاً عمومی باشید... با اطمینان می‌توان گفت که آن‌ها را می‌بخشید.»

رولینگ در پاسخ به این فرد می‌نویسد: «متأسفانه با اطمینان نه. سلبریتی‌های خودشیرین برای جنبشی که قصد دارد حقوق سخت-به-دست-آمده زنان را به زوال بکشانند و از جایگاهشان برای حمایت از تغییر [جنسیت] افراد خردسال استفاده می‌کنند می‌توانند عذرخواهی‌شان را برای افرادی که تغییر [جنسیت] نداده‌اند و آسیب روحی دیده‌اند و زنان آسیب‌پذیری که به فضاهای تک جنسیتی تکیه می‌کنند نگه دارند.»

موج انتقاد به رولینگ ژوئن سال ۲۰۲۰ شکل گرفت وقتی او با ارسال چند توییت هویت افراد تراجنسیتی را زیر سؤال برد. ردکلیف در آن سال گفته بود عقاید ضد-تراجنسیتی رولینگ نماینده همه عوامل فیلم‌های «هری پاتر» نیست. واتسون پس از بیانیه ردکلیف در توییتر نوشته بود: «افراد تراجنسیتی همان افرادی هستند که می‌گویند و شایسته زندگی بدون اینکه دائماً زیر سؤال برده شوند یا به آن‌ها گفته شود آنچه می‌گویند نیستند.» او در مراسم اهدای جوایز بفتای سال ۲۰۲۰ وقتی روی صحنه آمده بود به رولینگ کنایه زد.

«روپرت گرینت» در سال ۲۰۲۲ با انتشار مقاله‌ای در «تایمز» توضیح داده که رابطه پیچیده‌ای با رولینگ دارد: «جی‌کی رولینگ را به یک خاله تشبیه می‌کنم. لزوماً با آنچه خاله‌ام می‌گوید موافق نیستم، اما همچنان خاله من است. رابطه سختی است.»

«تام فلتون» از سوی دیگر گفته بود نویسنده کتاب‌های «هری پاتر» در اقتباس سینمایی «نقش مهمی» نداشته است: «اگرچه جو [رولینگ] بنیان‌گذار داستان‌هاست، اما آن‌گونه که برخی ممکن است تصور کنند نقشی در فرایند فیلمسازی نداشته است. فکر می‌کنم که فقط یک یا دو بار در محل فیلمبرداری او را دیدم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰

آدم نمک نشناس یعنی این ها تمام ثروت و شهرتشون رو مدیون رولینگ اند . برای اینکه بفهمید این آموزش جنسی چه بلایی سر بچه ها میاره برید کلیپ دختری که توی دوازده سالگی تغییر جنسیت داده ببینید زندگیش نابود شده

نمایش اسپویل