news-background
news-background

دنیل ردکلیف: عقاید جی.کی. رولینگ نماینده همه سازندگان Harry Potter نیست

رکلیف می‌گوید اظهارات «تراجنسیت‌ستیزانه» رولینگ ارتباطی به دیگر عوامل چندگانه «هری پاتر» ندارد.

«دنیل ردکلیف» در اوج شکل‌گیری انتقاد علیه «جی.کی. رولینگ» به خاطر اظهار نظر جنجالی پیرامون افراد تراجنسیتی، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد و نوشت «زنان تراجنسیتی زن‌اند.» او در مصاحبه جدیدی با «ایندی‌وایر» بار دیگر تحریم نویسنده «هری پاتر» (Harry Potter) پرداخته است.

ردکلیف می‌گوید: «علت اینکه به‌شدت به حرف زدن نیاز احساس کردم این بود که به‌ویژه پس از پایان «هری پاتر»، با افراد کوییر و کودکان تراجنسیتی و جوانانی ملاقات کردم که با پاتر ارتباط برقرار می‌کردند. و بنابراین دیدن ناراحتی آن‌ها در آن روز باعث شد که تمایل داشته باشم به آن‌ها اطمینان دهم همه عوامل چندگانه آن‌گونه فکر نمی‌کنند. و این خیلی مهم بود.»

ردکلیف آن نامه را در وبسایت «پروژه ترور» منتشر کرد. این سازمان غیرانتفاعی بر روی جلوگیری از اقدام به خودکشی در جامعه افراد دگرباش تمرکز می‌کند.

ردکلیف اضافه می‌کند: «بسیار مهم بود چرا که به مدت بیش از ۱۰ سال با «پروژه ترور» همکاری کرده بودم و بنابراین فکر نمی‌کنم اگر چیزی نمی‌گفتم می‌توانستم در آینه خودم را ببینم. اما وظیفه من نیست که آنچه در ذهن دیگری می‌گذرد را حدس بزنم.»

موج انتقاد به رولینگ ژوئن سال ۲۰۲۰ شکل گرفت وقتی او با ارسال چند توییت هویت افراد تراجنسیتی را زیر سؤال برد و نوشت: «اگر جنسیت [دوگانه مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود.»

«رالف فاینز» که در فیلم‌های «هری پاتر» نقش «لرد ولدرمورت» را بازی کرده، یکی از معدود عوامل چندگانه است که از رولینگ حمایت کرده است. او در ماه اکتبر به «نیویورک تایمز» گفت:‌ «جی.کی. رولینگ این کتاب‌های مهم را در مورد توانمندسازی، در مورد کودکانی که خودشان را انسان می‌یابند نوشته. این کتاب‌ها در مورد تبدیل شدن به یک انسان اخلاق‌مدارتر، بهتر و نیرومندتر است. بدرفتاری لفظی علیه او تهوع‌آور و ترسناک است.»

فاینز ادامه می‌دهد: «یعنی می‌توانم نقطه‌نظری که ممکن است از حرف‌های او در مورد زنان خشمگین باشد را درک کنم. اما حرف‌هایی موهن و فاشیستی ابر-افراطی-راست‌گرایانه نیست. فقط زنی است که می‌گوید: «من یک زنم، و احساس می‌کنم که یک زن هستم و می‌خواهم این امکان را داشته باشم که بگویم زن هستم.» و می‌توانم درک کنم که چرا چنین حرفی می‌زند. هرچند که زن نیستم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید