news-background
news-background

تام فلتون: جی‌کی رولینگ در فیلم‌های Harry Potter نقش مهمی نداشت

فلتون می‌گوید نویسنده کتاب‌های «هری پاتر» در اقتباس سینمایی «نقش مهمی» نداشته است.

«تام فلتون» بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter) در مصاحبه جدیدی با «ایندیپندنت» کوشیده «جی‌کی رولینگ» خالق جهان چندگانه را از اقتباس سینمایی جدا کند. فلتون با این حال رولینگ را «مسئول» پیدایش چندگانه «هری پاتر» می‌داند.

رولینگ در چند سال اخیر با اظهاراتی که «تراجنسیت‌ستیزانه» نامیده شده، انتقادات زیادی را به جان خریده است. بسیاری از بازیگران فیلم‌های «هری پاتر» از جمله «دنیل ردکلیف» و «اما واتسون» مستقیم و غیرمستقیم از رولینگ انتقاد کرده‌اند.

فلتون می‌گوید «اولاً، جزئیات آنچه که همه گفته‌اند را به اندازه کافی» نمی‌داند: «یعنی مسئله بدیهی که باید بگویم این است که حامی حق انتخاب، حامی گفت‌وگو، حامی تمامی حقوق بشر، و حامی عشق هستم. و اگر به این مسائل ربطی نداشته باشد، وقتی برایش ندارم.»

فلتون اضافه می‌کند: «یادآوری می‌کند که اگرچه جو [رولینگ] بنیان‌گذار داستان‌هاست، اما آن‌گونه که برخی ممکن است تصور کنند نقشی در فرایند فیلمسازی نداشته است. فکر می‌کنم که فقط یک یا دو بار در محل فیلمبرداری او را دیدم.»

فلتون در پایان می‌گوید:‌ «راستش، من و دوستانم همگی نظرات مختلفی در مورد مسائل مختلف داریم، و انتخاب خودمان را محترم می‌دانیم. قطعاً از توقیف افرادی که ممکن است برخلاف ما حرف بزنند لذت نمی‌بریم.»

فلتون به تازگی کتاب خاطرات «فراسوی چوب‌دستی: جادو و معایب جادوگر شدن» (Beyond the Wand: The Magic and Mayhem of Growing Up a Wizard) را منتشر کرده است.

فلتون در مورد بازگشت به بازیگری پس از فیلم‌های «هری پاتر» می‌گوید: «مسئله واقعاً بازگشت به آزمون بازیگری نبود. یاد گرفتن آزمون دادن از ابتدا بود. وقتی کودکان را می‌آورند، نیمی از فرایند این است که «می‌توانی در این نقطه بایستی، به دوربین نگاه نکنی، و دستورالعمل‌های ابتدایی را رعایت کنی؟» منظورم این است که یک کودک هفت ساله در چه زمینه‌ای می‌تواند مهارت داشته باشد؟ آزمون‌های بازیگری برای یک فرد بیست ساله، به‌ویژه در لس‌آنجلس بسیار تکرارشونده‌تر و دشوارترند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۲

نمیگفتید هم مشخص بود که نقشی نداشته.اگر نقش داشت احتمالا از وقوع خیلی فجایع جلوگیری میکرد

نمایش اسپویل