news-background
news-background

روپرت گرینت از رابطه پیچیده خود با جی‌کی رولینگ «تراجنسیت‌ستیز» می‌گوید: «مثل خاله‌ای است که لزوماً با آنچه می‌گوید موافق نیستید»

«روپرت گرینت» می‌گوید با اظهارات «تراجنسیت‌هراسانه» نویسنده «هری پارتر» لزوماً موافق نیست و رابطه با او را «سخت» توصیف می‌کند. این بازیگر بریتانیایی که اخیراً در ویژه‌برنامه «بازگشت به هاگوارتز» (Return to Hogwarts) شبکه اچ‌بی‌او مکس دیده شده، یک بار دیگر به اظهارات جنجالی «جی‌کی رولینگ» در مورد افراد تراجنسیتی واکنش نشان داده است.

گرینت در سال ۲۰۲۰ به همراه «دنیل ردکلیف» و «اما واتسون» با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات رولینگ واکنش نشان داده و گفته بود: «در کنار اعضای جامعه تراجنسیتی می‌ایستم و اظهارات همکارانم را تأیید می‌کنم. زنان تراجنسیتی زن هستند. مردان تراجنسیتی مرد هستند. همه ما باید بتوانیم با عشق و بدون قضاوت در کنار هم زندگی کنیم.»

شنبه این هفته، گرینت با انتشار مقاله‌ای در «تایمز» توضیح داده است که رابطه پیچیده‌ای با رولینگ دارد: «جی‌کی رولینگ را به یک خاله تشبیه می‌کنم. لزوماً با آنچه خاله‌ام می‌گوید موافق نیستم، اما همچنان خاله من است. رابطه سختی است.»

گرینت سال گذشته از تصمیم خود برای حمایت از افراد تراجنسیتی دفاع کرد و گفت: «قدردان همه آنچه رولینگ انجام داده هستم. به نظر من او فوق‌العاده بااستعداد است، و واضح است که آثارش نبوغ‌آمیزند. اما بله، من فکر می‌کنم می‌توان احترام زیادی برای یک نفر قائل بود و در عین حال با بعضی از چنان اظهاراتی مخالفت کرد.»

رولینگ در ویژه‌برنامه دیدار مجدد عوامل حضور پیدا نکرد و تصاویری آرشیوی از او که در سال ۲۰۱۹ ضبط شده بود به نمایش درآمد. این نویسنده سال گذشته نوشته بود: «اگر جنسیت [دوگانه مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود. من چند فرد تراجسیتی را می‌شناسم و دوست دارم، اما حذف ایده جنسیت موجب می‌شود بسیاری نتوانند در مورد معنای زندگی خود بحث کنند. بیان حقیقت به معنای تنفر نیست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۱۵

از اون موقع که رولینگ این حرفو زد احترامی که براش قائلم ده برابر شد

نمایش اسپویل