news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که سپتامبر ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

 

دهمین قسمت «اره»، فیلم علمی-تخیلی «خالق»، «تسویه‌گر ۳»، قسمت دوم «راهبه»، قسمت چهارم «بی‌مصرف‌ها» و یک موزیکال عجیب از جمله فیلم‌هایی خواهند بود که در ماه سپتامبر در سالن‌های سینمای آمریکا و یا پلتفرم‌های استریم پخش می‌شوند. «وس اندرسون» در این ماه فیلم چهل دقیقه‌ای «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» را در نتفلیکس در «پل دینو» و «کریگ گیلسپی» با «پول نادانی» به سینما بازمی‌گردند. در ادامه نگاهی انداخته شده به بهترین فیلم‌هایی که در طول چهار هفته آینده پخش خواهند شد.

 

تسویه‌گر ۳ (Equalizer 3)

تاریخ پخش: ۱ سپتامبر در سالن‌های سینما

«دنزل واشینگتن» برای سومین بار نقش «رابرت مک‌کال» را تکرار خواهد کرد در حالی که «داکوتا فنینیگ» و «گالا اسکودلارو» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. قسمت دوم چهار سال پس از قسمت اول ساخته شد و نشان داد که شخصیت واشینگتن در فیلم به دنبال انتقام قتل دوست نزدیکش «سوزان پلامر» با بازی «ملیسا لیو» است. «ریچارد ونک» نویسنده فیلمنامه و «تاد بلک»، «جیسون بلومنتال»، و واشینگتن تهیه‌کنندگان قسمت سوم به کارگردانی «آنتوان فوکوا» خواهند بود.

راهبه ۲ (The Nun 2)

تاریخ پخش: ۸ سپتامبر در سالن‌های سینما

در قسمت دوم «بانی آرونز» نقش «والاک» یا «راهبه» را تکرار خواهد کرد و برای سومین بار در چندگانه «احضار» دیده خواهد شد. او پیش‌تر در «احضار ۲» نیز این نقش را بازی کرده بود. «استورم رید» دیگر بازیگر قسمت دوم «راهبه» است. «راهبه» به کارگردانی «کورین هاردی» در حالی که با بودجه ۲۲ میلیون دلاری تولید شده بود، در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۶۵ میلیون دلار فروخت. «ورا فارمیگا»، «اینگرید بیسو»، «جوناس بلاکت» و «دیمین بشیر» دیگر بازیگران قسمت اول فیلم بودند.

نشستن در بارها با کیک (Sitting in Bars With Cake)

تاریخ پخش: ۸ سپتامبر در پرایم ویدیو

فیلم «نشستن در بارها با کیک» با الهام از اتفاقات واقعی، دو دوست صمیمی به نام جین (یارا شهیدی) و کورین (اودسا ازیون) را دنبال می‌کند که بیست و چند سالگی خود را در لس‌آنجلس می‌گذرانند. کورین که به‌شدت برون‌گرا است، دوست صمیمی خود که یک قناد خجالتی اما بسیار بااستعداد است را راضی می‌کند که به مدت یک سال کیک بپزد و آن‌ها را به بارها ببرد، با این هدف که افرادی را ملاقات و اعتماد به نفس پیدا کند. «ادسا ازیون»، «مارتا کلی»، «ران لوینگستون» و «بت میدلر» دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «تریش سای» خواهند بود. سای بیشتر با فیلم‌هایی چون «آوازه‌خوان حرفه‌ای ۳» (Pitch Perfect) شناخته می‌شود.

تسخیرشدگی در ونیز (A Haunting in Venice)

تاریخ اکران: ۱۵ سپتامبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم ونیز و در شب هالووین قرار داده شده است. «هرکول پوارو» با بازی «کنت برانا» که حالا بازنشسته شده و خودش را به باشکوه‌ترین شهر دنیا تبعید کرده، به یک جلسه احضار ارواح در پلاتزویی تسخیرشده می‌رود. وقتی یکی از مهمانان به قتل می‌رسد، کارآگاه در دنیای شوم سایه‌ها و اسرار فرو می‌رود. «جود هیل»، «کایل آلن»، «کامیل کاتین»، «جیمی دورنان»، «میشل یو»، «کلی رایلی»، «اما لیرد»، «ریکاردو اسکاماریکو»، «علی خان» و «تینا فی» دیگر بازیگران این دنباله خواهند بود.

 

پول نادانی (Dumb Money)

تاریخ اکران: ۱۵ سپتامبر در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «کریگ گیلسپی» داستان ثروت باد آورده و به باد رفته در فشار استقراضی شرکت خرده‌فروشی بازی‌های رایانه‌ای «گیم‌استاپ» (GameStop) را روایت می‌کند که ممکن است وال استریت را برای همیشه تغییر داده باشد. این فیلم نشان خواهد داد که چگونه گروهی از سرمایه‌گذاران خصوصی و ترول‌های اینترنتی شبکه اجتماعی ردیت، سقوط یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های پوشش ریسک را رقم زدند و اولین تیر را در انقلابی پرتاب کردند که تهدیدی برای تشکیلات وال استریت بود. «پل دینو» در این فیلم نقش یک یوتیوبر واقعی به نام «رورینگ کیتی» (Roaring Kitty) را بازی می‌کند که به جنبش افزایش ارزش سهام «گیم‌استاپ» کمک کرد. «سباستین استن» بازیگر نقش «ولاد تنف» خواهد بود، مدیر اپلیکیشن «رابین‌هود» که تحت فشار قرار گرفت تا خرید مشتریان را محدود کند. «آنتونی راموس» نقش یکی از کارمندان «گیم‌استاپ» را بازی خواهد کرد که به جنبش پیوست تا از انتقام دستمزد پایین خود را بگیرد. «سث روگن»، «پیت دیویدسون»، «شیلین وودلی»، «ونسنت دنافریو»، «آمریکا فررا»، «نیک آفرمن»، و «تالیا رایدر»، از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

 

ال کنده (El Conde)

تاریخ پخش: ۱۵ سپتامبر در نتفلیکس

این کمدی تاریخی سیاه به کارگردانی «پابلو لارائین» روی شخصیت «آگوستو پینوشه» تمرکز می‌کند که هنوز پس از ۲۵۰ سال زنده است و تصمیم می‌گیرد یک بار برای همیشه بمیرد. در این فیلم «جیمی وادل»، «گلوریا مونچمیر»، و «آلفردو کاسترو» و «پائولا لوچسینگر» نقش‌آفرینی می‌کنند.

بچه‌های جاسوس: آرماگدون (Spy Kids: Armageddon)

تاریخ پخش: ۲۲ سپتامبر در نتفلیکس

قسمت پنجم «بچه‌های جاسوس» بر روی «یک خانواده چندملیتی» تمرکز می‌کند و برای نسل جدید بازسازی شده است. این فیلم دومین عنوان خانوادگی «رابرت رودریگز» در نتفلیکس پس از «می‌توانیم قهرمان باشیم» (We Can Be Heroes) خواهد بود. قسمت اول «بچه‌های جاسوس» در سال ۲۰۰۱ اکران شد و «الکسا وگا» و «دریل سابارا» نقش خواهر و برادرانی را بازی کردند که زیر نظر والدینشان با بازی «آنتونیو باندراس» و «کارلا گاگینو» جاسوس شدند.

بی‌مصرف‌ها ۴ (Expendables 4)

تاریخ پخش: ۲۲ سپتامبر در سالن‌های سینما

در قسمت چهارم چندگانه اعضای گروه «بی‌مصرف‌ها» همچنان آخرین گزینه روی میز برای نجات دنیا به شمار می‌آیند. اما اعضای جدید «خون تازه‌ای» به کالبد گروه می‌بخشند. «اسکات وا» که «جنون سرعت» (Need for Speed) را در کارنامه دارد «بی‌مصرف‌ها ۴» را کارگردانی کرده در حالی که فیلمنامه با همکاری «اسپنسر کوئن»، «مکس آدامز» و «جان جوزف کانلی» به نگارش درآمده است. «مگان فاکس» در نقش یک مأمور سیا به نام جینا،  «اندی گارسیا» نقش مارش مأمور سیا، «دولف لاندگرن» در نقش «گانر جنسن»، «لوی ترن»، «جیکوب اسکیپیو»، «ایکو اویس» و «تونی جا» دیگر بازیگران فیلم خواهند کرد.

 

داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر (The Wonderful Story of Henry Sugar)

تاریخ پخش: ۲۷ سپتامبر در نتفلیکس

تازه‌ترین ساخته «وس اندرسون» پس از «فرنچ دیسپچ» (French Dispatch) و «استروید سیتی» (Asteroid City) داستانی در مورد «هنری شوگر» روایت می‌کند، مردی ثروتمند با میل شدیدی به قمار. یک روز، هنری گزارشی پزشکی را کشف می‌کند که از بیماری هندی می‌گوید که به‌رغم بسته بودن چشمانش می‌توانست ببیند. این مرد از این استعداد عجیبش برای فریب دادن بینندگان سیرک استفاده می‌کند. «بندیکت کامبربچ»، «رالف فاینز»، «بن کینگزلی»، «روپرت فرند» و «دو پاتل» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

فلورا و پسرش (Flora and Son)

تاریخ اکران: ۲۲ سپتامبر در سالن‌های سینما، ۲۹ سپتامبر در اپل تی‌وی+

داستان فیلم درباره مادر مجردی به نام فلورا با بازی «ایو هیوسون» است که نمی‌داند با پسر نوجوان و سرکش خود مکس با بازی «اورن کینلان» چه کند. فلورا که پلیس او را تشویق می‌کند برای مکس یک سرگرمی پیدا کند، در تلاش است پسرش را با کمک موزیسینی به نام جف با بازی «جوزف گوردن-لویت» با یک گیتار آکوستیک مشغول کند. جف از طریق «زوم» به مکس و فلورا گیتار می‌آموزد.

 

بخت خوش (Coup de chance)

تاریخ اکران: ۴ سپتامبر در جشنواره ونیز، ۲۷ سپتامبر در سالن‌های سینمای فرانسه

داستان این فیلم برخورد دو جوان را روایت خواهد کرد که به خیانت زناشویی و جنایت منجر می‌شود. «بخت خوش» اولین فیلم فرانسوی-زبان آلن خواهد بود و در پاریس فیلمبرداری شده است. «لو دو لاژ»، «ملویل پوپو»، «والری لمرسیه»، «نیلس اشنایدر»، «السا زیلبرستین»، «باربارا گوئناگا»، «گرگوری گادبوا»، «آن لواره»، «سارا مارتینز»، «گیوم دو تونکدک»، و «آرنو ویار» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

خالق (The Creator)

تاریخ اکران: ۳۱ اوت در جشنواره ونیز، ۲۹ سپتامبر در سالن‌های سینما

«جان دیوید واشینگتن» در نقش جاشوا بازی می‌کند، یک مأمور سابق نیروهای ویژه که در غم ناپدید شدن همسرش با بازی «جما چان» است و برای شکار و کشتن «خالق»، فراری استخدام شده، معمار هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که سلاحی مرموز با قدرت پایان دادن به جنگ و خود بشر ساخته است. جاشوا و گروهش از خطوط دشمن به سرزمین‌های تحت اشغال هوش مصنوعی سفر می‌کنند تا تنها سلاحی را که به او دستور داده شده نابود کنند، اما یک هوش مصنوعی که به شکل یک کودک خردسال درآمده را کشف می‌کنند. این فیلم برای استودیوی قرن بیستم را «گرت ادواردز» کارگردانی کرده که «روگ وان» (Rogue One) و «گودزیلا» (Godzilla) را در کارنامه دارد.

 

احمق‌ها: موزیکال (Dicks: The Musical)

تاریخ اکران: ۲۹ سپتامبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم درباره کارمندانی با بازی جکسون و شارپ است که مسیر زندگی‌شان با یک جمله رئیسشان با بازی «مگان دی استالین» دگرگون می‌شود: «ظاهر شما دو حرامزاده به دوقلوها  می‌خورد!» تریلر فیلم رپ‌خوانی استالین با الفاظ رکیک و «بوون یانگ» را در نقش «خدا» نشان داده بود. «نیتان لین»، «مگان مولالی»، «آرون جکسون»، «جاش شارپ» و «مگان د استالین» از جمله بازیگران این فیلم به کارگردانی «لری چارلز» نویسنده «ساینفلد» (Seinfeld) و کارگردان «بورات»‌ (Borat) خواهند بود.

 

اره ۱۰ (Saw X)

تاریخ پخش: ۲۹ سپتامبر در سالن‌های سینما

داستان «اره ۱۰» میان دو قسمت اول قرار داده شده و «جیگسا» را در مکزیک دنبال می‌کند که سعی دارد با یک عمل جراحی تجربی سرطانش را درمان کند اما متوجه می‌شود که این جراحی یک فریب بیش نیست. علاوه بر بل، «شانی اسمیت» در نقش آماندای جوان و «سینوو ماکودی لند» نروژی، «مایکل بیچ» و «استیون برند» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. شخصیت آماندا آخرین بار در «اره ۳» (Saw III) دیده شده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید