news-background
news-background

چهار دقیقه تشویق ایستاده فیلم Henry Sugar وس اندرسون در جشنواره ونیز

فیلم «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» در ونیز اکران شد.

تازه‌ترین ساخته «وس اندرسون» تحت عنوان «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» (The Wonderful Story of Henry Sugar) جمعه این هفته در جشنواره ونیز هشتادم برای اولین بار روی پرده رفت و با ۴ دقیقه تشویق ایستاده مواجه شد.

اندرسون پیش از اکران فیلم جایزه «افتخار کارتیه» را از آهنگساز همیشگی‌اش «الکساندر دسپلا» دریافت کرد. این فیلمساز فروتنانه گفت که در تحقیقاتش متوجه شده که در گذشته این جایزه پیش از افتتاحیه «بدترین فیلم‌های» کارگردانان اهدا شده است: «امیدوارم که تکرارش نکنم.»

این فیلم داستانی در مورد «هنری شوگر» روایت می‌کند، مردی ثروتمند با میل شدیدی به قمار. یک روز، هنری گزارشی پزشکی را کشف می‌کند که از بیماری هندی می‌گوید که به‌رغم بسته بودن چشمانش می‌توانست ببیند. این مرد از این استعداد عجیبش برای فریب دادن بینندگان سیرک استفاده می‌کند. «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر و شش نفر دیگر» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نوشته دال در سال ۱۹۷۷ است که مخاطبین بزرگسال‌تر را هدف قرار داده است. این اقتباس از «هنری شوگر» از چهار داستان تشکیل شده و بازیگران نقش‌های مختلفی بازی می‌کنند.

اندرسون پیش‌تر گفته بود همکاری او با نتفلیکس به ناچار صورت گرفته است: «در مورد من  یک اتفاق کمی عجیب بود. «رولد دال» را پیش از آنکه «آقای فاکس شگفت‌انگیز» را بسازیم می‌شناختم. با «لیندی دال»، بیوه او را شاید ۲۰ سال قبل ملاقات کردم وقتی که «خانواده اشرافی تننبام» (The Royal Tenenbaums) را فیلمبرداری می‌کردیم. سال‌ها بود که می‌خواستم «هنری شوگر» را بسازم. این داستان را برای من کنار گذاشته بودند چون با آن‌ها رفاقت داشتم. لیندی به شکلی مشعل را به دست لوک، نوه دال داده. این فیلم در انتظار من بوده است. اما واقعاً نمی‌توانستم رویکرد را کشف کنم.»

نتفلیکس «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» را ۲۷ سپتامبر پخش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید