news-background
news-background

وکلای امبر هرد با زیر سؤال بردن هویت اعضای هیأت منصفه رسماً خواستار لغو رأی و برگزاری یک دادگاه جدید شدند

یک ماه پس از پیروزی «جانی دپ» در مقابل «امبر هرد» در پرونده شکایت از همسر سابقش به اتهام نشر اکاذیب، نمایندگان بازیگر «آکوامن» (Aquaman) رسماً خواستار لغو رأی صادر شده از طرف هیأت منصفه و برگزاری یک دادگاه دیگر شدند.

هرد از مدت‌ها قبل ادعا کرده است که قربانی خشونت خانگی از طرف دپ است. او در سال ۲۰۲۰ در دادگاه بریتانیا و امسال در ویرجینیا گفته بود که دپ مکرراً به او آزار جنسی و جسمی رسانده است.

نمایندگان هرد به رهبری «ایلین بردهافت» بلافاصله پس از تعیین شدن جریمه ۱۰ میلیون دلاری علیه این بازیگر برای نشر اکاذیب در «واشینگتن پست»، اعلام کرده بودند که درخواست تجدید نظر خواهند کرد. در تاریخ ۲۴ ژوئن قاضی ازکاریت تأکید کرد که هرد باید وثیقه ۸.۳۵ میلیون دلاری ارائه دهد تا بتواند درخواست تجدید نظر کند.

با این حال، نمایندگان هرد در یک یادداشت ۴۳ صفحه‌ای صلاحیت اعضای هیأت منصفه را زیر سؤال برده‌اند: «خانم هرد علاوه بر این از دادگاه درخواست می‌کند که عدم صلاحیت احتمالی اعضای هیأت منصفه بررسی شود و اقدامات لازم پس از به دست آمدن نتیجه تحقیقات صورت بگیرد.»

هرد مشخصاً صلاحیت «عضو شماره ۱۵» هیأت منصفه را هدف می‌گیرد: «اطلاعات ارائه شدن در مورد اعضای هیأت منصفه ظاهراً با هویت یکی از اعضا مطابقت ندارد. عضو شماره ۱۵ برخلاف آنچه گزارش شده و دو طرف – از جمله خانم هرد به آن اعتماد کرده‌اند، ظاهراً در سال ۱۹۷۰ متولد شده نه ۱۹۴۵.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «با توجه به لزوم بازبینی هریک از اعضا، به نظر می‌رسد که هویت این عضو بازبینی نشده باشد. در واقع اصلاً معلوم نیست که آیا عضو شماره ۱۵ برای داوری فراخوانده شده یا صلاحیت داوری داشته است یا نه. این اتفاق تحقیق در مورد این دادگاه برای احضار قانونی این عضو را ضروری نشان می‌دهد، و اینکه آیا مراحل قانونی انجام شده است یا نه. نتایج تحقیقات، ممکن است رأی دادگاه را به کلی نقض و برای برگزاری دادگاه جدیدی زمینه‌سازی کند.»

اعضای هفت نفره هیأت منصفه پس از شش هفته حضور در دادگاه هرد را در مجموع به ۱۵ میلیون دلار جریمه محکوم کردند که در نهایت طبق قوانین ایالت ویرجینیا به ۱۰.۳۵ میلیون دلار کاهش یافت.

ستاره «دزدان دریایی کارائیب» پس از پیروزی بر هرد چند بار به همراه «جف بک» روی صحنه کنسرت رفته و تاکنون به ادعای نمایندگان همسر سابقش واکنش نشان نداده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۳۹

زارت و دیگر هیچ

نمایش اسپویل
۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۵۱

عجب کنه ایه این هرد . نمیخوادت ول کن دست از سر جانی مون بردار ?

نمایش اسپویل