news-background
news-background

نبرد حقوقی جانی دپ و امبر هرد ادامه دارد؛ وکیل هرد درخواست تجدید نظر می‌کند

دادگاه شکایت چندین میلیون دلاری «جانی دپ» از همسر سابقش «امبر هرد» به اتهام نشر اکاذیب ممکن است ادامه پیدا کند. جمعه گذشته در جلسه کوتاهی که در دادگاه فرفکس کانتی ویرجینیا به ریاست قاضی «پنی ازکاریت» برگزار شد، «ایلین بردهافت» وکیل هرد تلاش کرد برای موکلش درخواست تجدید نظر تنظیم کند.

قاضی به بردهافت گفت در صورتی که هرد تمایل دارد برای رأی هیأت منصفه درخواست استیناف کند، وکلا باید این پیشنهاد را در دادگاه ثبت کنند. ازکاریت علاوه بر این به اطلاع نمایندگان هرد رساند که بازیگر «آکوامن» (Aquaman) باید وثیقه ۸.۳۵ میلیون دلاری با سود سالیانه ۶ درصد را ارائه دهد تا مراحل بعدی تجدید نظر ادامه پیدا کند.

در ابتدای ماه ژوئن، اعضای هفت نفره هیأت منصفه هرد را به پرداخت ۱۵ میلیون دلار محکوم کردند. این رقم طبق محدودیت‌های کیفری ایالت ویرجینیا به ۸.۳۵ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. این هیأت از سوی دیگر بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» را نیز به پرداخت ۲ میلیون دلار به همسر سابقش محکوم کرد.

دادگاه رسیدگی به شکایت دپ با حضور هر دو بازیگر شش هفته به طول انجامید، اما جمعه گذشته هیچ‌یک از آن‌ها در دادگاه ویرجینیا حضور نداشتند. هرد در واکنش به رأی دادگاه اظهار «دلشکستگی» کرد در حالی که دپ در روز اعلام رأی در بریتانیا به سر می‌برد و با «جف بک» روی صحنه کنسرت می‌رفت.

بردهافت روز گذشته تأکید کرد که هرد درخواست تجدید نظر خواهد کرد اما گفت موکلش نه توان پرداخت جریمه نقدی به دپ را دارد و نه ارائه وثیقه. نمایندگان هرد سه هفته مهلت دارند درخواست تجدید نظر را ثبت کنند.

یکی از نمایندگان هرد می‌گوید: «همان‌گونه که در جلسه استماع دیروز بیان شد، وقتی بی‌گناه باشید عذرخواهی نمی‌کنید. و اگر بدانید که حق با شماست، درخواست تجدید نظر را رد نمی‌کنید.»

دپ مارس سال ۲۰۱۹ از هرد به دلیل انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» یک شکایت ۵۰ میلیون دلاری ثبت کرده بود. هرد بی‌آنکه نامی از دپ ببرد خودش را قربانی خشونت خانگی نامید، اما باعث شد دپ از چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» کنار گذاشته شود. نمایندگان هرد پس از آنکه در انتقال پرونده به ایالتی دیگر ناکام ماندند، تابستان سال ۲۰۲۰ یک شکایت متقابل ۱۰۰ میلیون دلاری به ثبت رساندند. دپ پیش از این دادگاه در پرونده شکایت از نشریه «سان» که او را «ضارب» همسر خوانده بود شکست خورد و از چندگانه «جانوران شگفت‌انگیز» اخراج شد.

دادگاه ویرجینیا تنها نزاع حقوقی دپ و نمایندگانش نیست. «گرگ بروکس» مدیر لوکیشن فیلم «شهر دروغ‌ها» (City of Lies) در سال ۲۰۱۸ دپ را به تعرض متهم کرده بود. این دادگاه قرار است ۲۵ ژوئیه در لس‌آنجلس برگزار شود.

هرد پس از اعلام رأی، در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌ترسد دوباره با شکایت دیگر همسر سابقش دپ مواجه شود می‌گوید: «می‌ترسم صرف نظر از هر کاری که انجام دهم، هر چه بگویم و به هر شکلی که بگویم، هر قدمی که بردارم فرصت دیگری است برای این نوع ساکت‌سازی.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱

احتراما 2 اشتباه حقوقی در مورد نگارش این خبر اتفاق افتاده 1. در آمریکا رای دادگاه تا 3 هفته قابلیت اعتراض فوق العاده (اعاده دادرسی داره) و تازه بعد از اتمام این مهلت و قطعی شدن حکم هست که مهلت تجدید نظرخواهی شروع میشه و جلسه دیروز هم برای همین تشکیل و حکم قطعی شد 2. مهلت تجدید نظرخواهی در آمریکا یک ماه هست نه 3 هفته (توی ایران بنا به شرایط حداقل 60 روز مهلت هست)

نمایش اسپویل
۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲

دپ از جانوران شگفت‌انگیز اخراج شد، نه هرد. اسم رو اشتباه نوشته‌این.

نمایش اسپویل