news-background
news-background

مدیران دی‌سی: هنری کویل را اخراج نکردیم؛ Batgirl غیرقابل‌پخش بود؛ واکنش جیمز گان به توییت جنجالی بازیگر Shazam

«پیتر سفران» یکی از مدیران دی‌سی از لغو فیلم «بت‌گرل» در مرحله پس از تولید حمایت کرد.

«جیمز گان» و «پیتر سفران» مدیران جدید استودیوی دی‌سی از لغو فیلم «بت‌گرل» (Batgirl) با بازی «لزلی گریس» و «برندن فریزر» حمایت کردند. این دو سه‌شنبه این هفته برنامه‌هایشان برای فاز اول دنیای دی‌سی را اعلام کردند و به چند موضوع حاشیه‌ای نیز پرداختند.

فیلم «بت‌گرل» به کارگردانی «بلال فلاح» و «عادل العربی» با بودجه ۹۰ میلیون دلاری تولید شده بود اما برادران وارنر دیسکاوری با مدیریت «دیوید زاسلاو» تصمیم گرفت برای کاهش هزینه‌های این کمپانی، عرضه آن را در مرحله تدوین لغو کند.

سفران می‌گوید: «فیلم را دیدم. افراد با استعداد زیادی در مقابل و پشت دوربین آن فیلم حاضر بوده‌اند. اما آن فیلم قابل عرضه نبود. گاهی پیش می‌آید. آن فیلم قابل پخش نبود.»

او اضافه می‌کند: «اتفاقاً فکر می‌کنم که [دیوید] زاسلاو و گروهش تصمیم بسیار جسورانه و شجاعانه‌ای برای لغوش گرفته‌اند، چون لطمه‌ای به دی‌سی نمی‌زند، به سازندگانش لطمه می‌زند. به نظر من آن‌ها در واقع از دی‌سی، شخصیت‌ها، داستان، کیفیت و همه این مسائل حمایت کردند.»

سفران می‌گوید یک هفته پیش با العربی و فلاح گفت‌وگو کرده است: «خیلی دوست داریم با آن افراد به همکاری ادامه دهیم. «کریستینا هادسون»، نویسنده فیلم، فردی است که به همکاری با ما ادامه داده. بسیاری از کسانی که در فیلم مشارکت کردند به همکاری ادامه می‌دهند اما آن فیلم قابل پخش نبود. نمی‌توانست در بازار فیلم‌های سینمایی رقابت کند. برای تلویزیون ساخته شده بود. فکر می‌کنم تصمیم راحتی نبوده اما با بایگانی کردنش تصمیم درستی گرفته‌اند.»

زاسلاو پیش‌تر لغو «بت‌گرل» را یکی از تلفات «راه‌اندازی مجدد» دنیای دی‌سی نامیده بود. «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» همین هفته تأیید کرده‌اند که العربی و فلاح فیلم «پسران بد ۴» (Bad Boys 4) را کارگردانی خواهند کرد.

«جیمز گان»‌ در بخش دیگری از رویداد تأکید می‌کند که «هنری کویل» با هدف انتخاب بازیگری جوان‌تر از دنیای دی‌سی اخراج نشده است. او بنا بر گزارش «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «ما هنری را اخراج نکردیم. هنری هیچ‌گاه انتخاب نشده بود. برای من مهم است که چه بازیگری و چه فیلمسازی انتخاب کنیم. و به نظر من، در این داستان، او هنری نخواهد بود.»

گان ادامه می‌دهد: «هنری را دوست دارم، به نظر من مرد فوق‌العاده‌ای است. فکر می‌کنم بازیچه دست آدم‌های زیادی قرار گرفت، از جمله رژیم قبلی این کمپانی. اما این «سوپرمن» هنری نیست، به چند دلیل.»

«سوپرمن: میراث» (Superman: Legacy) به نویسندگی گان بر روی یک نسخه جوان‌تر از «سوپرمن» تمرکز می‌کند. این فیلم در حال حاضر قرار است تابستان سال ۲۰۲۵ اکران شود.

بازیگر «مرد پولادین» (Man of Steel) پیش‌تر گفته بود:‌ «من برخلاف انتظار، در نقش سوپرمن بازنخواهم گشت. پس از آنکه استودیو در ماه اکتبر به من گفته بود که بازگشتم را اعلام کنم، پیش از آنکه استخدام کنند، هضم این اتفاق ساده نیست اما زندگی همین است. این قبیل تصمیم‌گیری‌ها و تغییرات پیش می‌آیند. به آن احترام می‌گذارم. جیمز و پیتر باید دنیایی بنا کنند. برای آن‌ها و همه اعضای دیگر گروهشان آرزوی موفقیت و کامیابی می‌کنم.»

آخر هفته گذشته «زکری لیوای» بازیگر نقش «شزم» در دنیای دی‌سی با انتقاد از فایزر در توییتر جنجال به پا کرد. او مدعی شده بود که این کمپانی «خطری جدی» برای دنیاست و به همین علت به «واکسن‌ستیزی» متهم شد. با این حال لیوای سپس توضیح داده که انتقاد او متوجه سابقه بد این کمپانی خاص است نه واکسن به صورت کلی.

گان در قسمت دیگری از رویداد مطبوعاتی دی‌سی به این توییت لیوای واکنش نشان می‌دهد. این فیلمساز خودش قربانی واکنش‌های منفی کاربران توییتر است و با کشف یکی از توییت‌های قدیمی‌اش از فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) اخراج شد اما چند ماه بعد برای کارگردانی آن بازگردانده شد.

گان می‌گوید:‌ «واقعاً ساده است: بازیگران و فیلمسازانی که من با آن‌ها کار می‌کنم حرف‌هایی خواهند زد که ممکن است با آن موافق یا مخالف باشم. این اتفاق خواهد افتاد. فهرستی از حرف‌هایی که یک نفر باید بر اساس نظر من بزند ندارم. و می‌دانید، نمی‌توانم برنامه‌هایم را دائماً بر اساس حرف‌هایی که یک بازیگر زده و من با آن مخالفم تغییر دهم.»

گان اضافه می‌کند: «بر همین مبنا، اگر یک نفر عملی غیراخلاقی و سزاوار توبیخ مرتکب شد داستان دیگری خواهد بود. همه این مسائل را باید به حساب آوریم. یک موازنه است. دنیای مدرن است و جایی متفاوت.»

لیوای در حالی این توییت را ارسال کرد که تا اکران «شزم! خشم خدایان» (Shazam: Fury of the Gods) چند ماه بیشتر باقی نیست.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید