news-background
news-background

۱۰ پروژه فاز اول DC Universe جیمز گان: از Superman: Legacy تا پیش‌درآمد Wonder Woman

پروژه‌های فاز اول دنیای دی‌سی با مدیریت «جیمز گان» و «پیتر سفران» معرفی شدند.

سه ماه پس از معرفی «جیمز گان» و «پیتر سفران» به عنوان مدیران استودیوی دی‌سی، برنامه‌های فاز اول دنیای دی‌سی در قالب ۱۰ عنوان سینمایی و تلویزیونی اعلام شد. دوشنبه این هفته گان و سفران با چند رسانه منتخب دیدار کردند تا فصل اول دنیای دی‌سی تحت نام «خدایان و هیولاها» (Gods and Monsters) را معرفی کنند.

این برنامه‌ها شامل یک فیلم «سوپرمن» جدید بدون «هنری کویل»، پیش‌درآمد «زن شگفت‌انگیز» و چند سریال لایو-اکشن و انیمیشن ساعاتی پیش به شکل عمومی اعلام شدند.

گان و سفران می‌گوید در حال حاضر هیچ کارگردانی به این پروژه‌ها ملحق نشده و هیچ قراردادی منعقد نشده است. «وایولا دیویس» مورد استثنایی است که در سریالی تحت عنوان «والر» (Waller) و در نقش «آماندا والر» از فیلم «جوخه انتحار» (Suicide Squad) برای اچ‌بی‌او مکس مقابل دوربین می‌رود.

از سوی دیگر گان و سفران درها را به روی «گل گدوت»، «جیسون موموآ»، «ازرا میلر» و «زکری لیوای» در نقش‌های «زن شگفت‌انگیز»، «آکوامن»، «فلش» و «شزم» نبسته‌اند اما می‌گویند بازیگران دنیای دی‌سی تنها در یک نقش ظاهر خواهند شد.

«درو گدار» (The Martian)، «جرمی اسلیتر» (Moon Knight)، «کریستینا هابسون» (Batgirl)، «کریستال هنری» (Watchmen) و «تام کینگ» (Batman) بعضی از اعضای اتاق نویسندگان دنیای دی‌سی جدید خواهند بود.

گان و سفران می‌گویند برنامه آن‌ها پخش دو فیلم و سریال در سال و بدون کاستن از کیفیت بوده است. آن‌ها تأکید مي‌کنند که فیلمبرداری پروژه‌ها تا زمانی که نگارش فیلمنامه‌ها به پایان نرسد آغاز نخواهد شد.

پروژه‌های اعلام شده تا سال ۲۰۲۷ را پوشش می‌دهند اما تنها «سوپرمن: میراث» و «بتمن ۲» تاریخ پخش مشخصی دارند.

فهرست پروژه‌های اعلام شده فاز اول دنیای دی‌سی «جیمز گان» و «پیتر سفران»:

 

فیلم‌ها

سوپرمن: میراث (Superman: Legacy)

این فیلم در حال حاضر قرار است ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۵ اکران شود و «آغازگر دنیای دی‌سی» باشد اما داستان پیشینه شخصیت «سوپرمن» نخواهد بود. سفران می‌گوید:‌ «بر روی سوپرمن تمرکز می‌کند که سعی دارد میان میراث کریپتونی و جنبه‌های انسانی‌اش توازن برقرار کند. او تجسم حقیقت، عدالت و سنت آمریکایی است. او در دنیایی که مهربانی را منسوخ می‌داند مهربان است.»

گان نویسنده «سوپرمن: میراث» خواهد بود و احتمال کارگردانی او نیز وجود دارد. «دیوید زاسلاو» مدیر کمپانی برداران وارنر دیسکاوری پیش‌تر تأکید کرده بود که ریبوت «سوپرمن» یکی از اولویت‌های کمپانی است. گان اضافه می‌کند:‌ «سوپرمن به همه تعلق دارد. فیلمی برای تمامی چهار گروه سنی است که باید با همه دنیا حرف بزند.»

علاوه بر «میراث»، یک فیلم «سوپرمن» دیگر با تهیه‌کنندگی «جی.جی. آبرامز» با تمرکز بر نسخه رنگین‌پوست شخصیت در دست ساخت است.

 

اقتدار (The Authority)

«سوپرمن: میراث» مستقیماً به «اقتدار» (The Authority) متصل خواهد شد، فیلمی پرستاره در مورد ابرانسان‌هایی که رویکردی متفاوت نسبت به نجات دنیا دارند.

گان این فیلم را «خیلی هیجان‌انگیز» می‌داند و می‌گوید: «فقط داستانی در مورد قهرمان‌ها و شرورها نیست، و همه فیلم‌ها داستان آدم‌های خود علیه آدم‌های بد را بازگو نمی‌کنند. آدم‌هایی وجود دارند که بسیار پرسش‌برانگیزند، مثل گروه «اقتدار» که اساساً باور دارند دنیا را نمی‌توان به راحتی اصلاح کرد، و به روش خودشان عمل می‌کنند.» سفران اضافه می‌کند: «مثل «جک نیکلسون» در «چند مرد خوب» (A Few Good Men) هستند.»

 

شجاع و جسور (The Brave and the Bold)

فیلم «شجاع و جسور» به گفته تهیه‌کنندگان «خانواده بت» را معرفی خواهد کرد. یکی از اعضای این خانواده رابین است که برای اولین بار از سال ۱۹۹۷ و فیلم «بتمن و رابین» (Batman & Robin) به شکل لایو-اکشن دیده خواهد شد.

گان می‌گوید این نسخه از رابین «دیمین وین» خواهد بود: «یک حرامزاده کوچک، یک آدمکش و یک قاتل.» این شخصیت فرزند بیولوژیک «بروس وین» است، اما وین در هشت تا ۱۰ سال اول زندگی دیمین از این موضوع آگاهی ندارد. گان می‌گوید:‌ «داستان بسیاری عجیبی از رابطه پدر-پسری است.»

این پروژه بر اساس کتاب‌های کامیک «بتمن» نوشته «گرنت موریسون» اقتباس خواهد شد که به گفته گان «تأثیری استثنایی» بر روی دنیای دی‌سی داشت.

 

سوپرگرل: زن فردا (Supergirl: Woman of Tomorrow)

فیلم «زن فردا» بر اساس کامیک‌های «تام کینگ» ساخته خواهد شد و بر روی شخصیت «کارا زور-ال» عموزاده «سوپرمن» تمرکز می‌کند. گان می‌گوید این شخصیت «یک نوع بسیار متفاوت از سوپرگرل» است.

او اضافه می‌کند: «تفاوت میان سوپرمن که به زمین فرستاده شده و توسط والدین مهربان رشد کرده را در برابر سوپرگرل می‌بینیم که در کریپتون رشد کرده و شاهد مرگ همه اطرافیانش به شکل‌های وحشتناک در ۱۴ سال اول زندگی‌اش بوده است.»

 

موجود باتلاقی (Swamp Thing)

این فیلم نگاه متنوع گان و سفران به دنیای دی‌سی را نشان می‌دهد. «موجود باتلاقی» به گفته سفران پیشینه تلخ «موجود باتلاقی» را از میان منشور وحشت روایت می‌کند.

گان واکنش‌های اولیه ورود «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) به «دنیای سینمایی مارول» و مطرح شدن این پرسش‌ها که چگونه شخصیتی چون «راکت راکون» ممکن است در کنار «ثور» جواب دهد را به یاد می‌آورد و می‌گوید «آن جنس درهم‌آمیختگی» یکی از برجستگی‌های دو فیلم «انتقام‌جویان» بوده و او همان رویکرد را نسبت به «موجود باتلاقی» خواهد داشت.

او اضافه می‌کند: «این فیلم ترسناک‌تر خواهد بود، اما می‌بینیم که «موجود باتلاقی» همچنان با شخصیت‌های دیگر در ارتباط است.»

 

تلویزیون

مخلوقات کماندو (Creature Commandos)

این سریال انیمیشن برای پلتفرم اچ‌بی‌او مکس اولین پروژه‌ای است که چراغ سبز گان و سفران را دریافت کرد. گان نویسنده تمامی اپیزودهای این مجموعه در حال تولید است.

شخصیت‌های «مخلوقات کماندو»‌ اولین بار در سال ۱۹۸۰ معرفی شدند. داستان کامیک‌ها پیرامون یک هیولای فرانکنشتاین است که با یک گرگینه، یک خون‌آشام و یک گورگن در نبرد با نازی‌ها در جنگ جهانی دوم همکاری می‌کند. اما سریال گان به نظر تفاوت‌هایی با منبع دارد و شخصیت راسو از ریبوت «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) یکی از کماندوها خواهد بود.

گان می‌گوید صداپیشگان این سریال بازیگران نقش‌های لایو-اکشن خواهند بود.

 

والر (Waller)

گان با تمرکز بر «سوپرمن: میراث»، فصل دوم «پیس‌میکر» (Peacemaker) را متوقف کرده تا در عوض به سراغ سریال «والر» با بازی «وایولا دیویس» برود. علاوه بر «کریبستال هنری»، «والر» با تهیه‌کنندگی جرمی کارور» ساخته خواهد شد که پدید‌آورنده سریال کنسل شده «دوم پاترول»‌ (Doom Patrol) است.

 

فانوس‌ها (Lanterns)

سفران و گان تولید سریال «فانوس‌ها» را تأیید می‌کنند و می‌گویند این پروژه «بسیار به «کارآگاه واقعی» (True Detective) شباهت دارد.» این سریال بر روی دو عضو شناخته‌شده‌تر «فانوس سبز» یعنی «هال جردن» و «جان استوارت» تمرکز می‌کند که به گفته سفران «نقش مهمی» در داستان‌های اصلی دنیای جدید دی‌سی خواهند داشت.

این پروژه ارتباطی به سریال «فانوس سبز» به تهیه‌کنندگی «گرگ برلانتی» برای اچ‌بی‌او مکس که پیش از فیلمبرداری لغو شد ندارد. سفران می‌گوید: «ایده گرگ بیشتر یک اپرای فضایی بود. ایده ما بیشتر داستانی کارآگاهی شبیه به «کارآگاه واقعی» است.»

 

بهشت گمشده (Paradise Lost)

سفران این پروژه را به «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) تشبیه می‌کند و می‌گوید داستان آن پیش از تولد دایانا یا «زن شگفت‌انگیز»‌ قرار داده شده است: «در واقع در مورد دسیسه‌های سیاسی پشت پرده جامعه‌ای تماماً زنانه است.»

گان اضافه می‌کند: «اینکه چگونه به وجود آمده؟ پیشینه آن جزیره و همه زنانش چیست؟ حقایق زشت و زیبایی که در پس آن وجود دارد چیست؟ و روابط مهره‌های کلیدی قدرت در آن جامعه به چه شکل است؟»

عنوان این سریال یادآور کامیک «جزیره بهشت گمشده» (Paradise Island Lost) نوشته «فیل خیمنز» و «جرج پرز» است که جنگ داخلی در جزیره را روایت کرد.

 

بوستر گلد (Booster Gold)

پروژه آخر تحت عنوان «بوستر گلد» به کمدی متمایل است. این شخصیت اگرچه ممکن است برای برخی از هواداران دی‌سی ناآشنا باشد، اما با نام دیگر «مایک کارتر» شناخته می‌شود. سفران او را «بازنده‌‌ای از آینده» لقب می‌دهد که با استفاده از فناوری‌های ابتدایی آینده به زمان حال می‌آید و وانمود می‌کند که یک ابرقهرمان است. مایک در قرن بیست و پنجم یک بازیکن سابق فوتبال است. گان می‌گوید: ««بوستر گلد» اساساً یک سندرم ایمپوستر در شکل یک ابرقهرمان است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸

درسته یه ۱۵ سال دیر اقدام کردن برای اینجور برنامه ریزی‌ها ولی بازم جای امید هست که بچه‌هامون لذتی که ما از مارول یونیورس تو سالهای نوجوونی و جوونی بردیم رو با دیسی تجربه کنند.

نمایش اسپویل
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ۲۲:۴۰

این یا خیلی محشر می‌شه یا فاجعه‌ای می‌شه که نامش رو آیندگان هم زمزمه می‌کنن.

نمایش اسپویل
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۱۲

به امید موفقیت و یه نقشه راه خوب برای فیلم های دی سی! امیدوارم واقعا با برنامه برن جلو و مثل مسولین ما نشن که بدون نقشه وارد عمل میشن :))

نمایش اسپویل