news-background
news-background

۳۰ سریال هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۳

 

در سال ۲۰۲۲ سریال‌های پربیننده‌ای مانند «وست‌ورلد» (Westworld) و «راهبه جنگجو» (Warrior Nun) کنسل شدند و سریال‌هایی چون «رزیدنت ایول» (Resident Evil) نتفلیکس انتظارات را برآورده نکردند. «جداسازی» (Severance)، «تمرین» (The Rehearsal)، «اندور»‌ (Andor) و «خاندان اژدها» (House of Dragon) نیز بسیاری از بینندگان را به آینده تلویزیون امیدوار کردند. دیزنی+ در سال ۲۰۲۳ چندین عنوان جدید با همکاری لوکاس‌فیلم و دیزنی آماده پخش خواهد داشت در حالی که اچ‌بی‌او و اپل تی‌وی+ آثاری با همکاری «استیون سودربرگ» یا «آلفونسو کوارون» منتشر می‌کند. در ادامه نگاهی انداخته شده به بعضی از هیجان‌انگیزترین عناوین جدید تلویزیونی که انتظار می‌رود در طول یک سال آینده پخش شود.

علاوه بر این سریال‌ها، در سال جدید میلادی فصل جدید سریال‌های «مندلوری»، «وراثت»، «تد لسو» و «یلوجکتس» از راه می‌رسند.

 

۳۰. دایره کامل (Full Circle) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: نامشخص

در این مینی‌سریال شش اپیزودی به تهیه‌کنندگی «استیون سودربرگ»، تحقیقات در مورد یک پرونده آدم‌ربایی سبب افشا شدن اسراری می‌شود و چندین شخصیت را در نیویورک امروز به هم مرتبط می‌سازد. سودربرگ تمامی شش قسمت سریال را کارگردانی خواهد کرد و «اد سولومن» نویسنده و تهیه‌کننده پروژه خواهد بود. «تیموتی الیفانت»، «دنیس کویید»، «جیم گفیگان»، «زاسی بیتس» و «کلر دینز» در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. سودربرگ سابقه تولید سریال «نیک» (The Knick) و «موزاییک» (Mosaic) را برای اچ‌بی‌او دارد.

 

۲۹. آینده‌نگری (Extrapolations) اپل تی‌وی+

تاریخ پخش: نامشخص

«فورست ویتاکر»، «ماریون کوتیار»، «توبی مگوایر»، «مریل استریپ»، «سی‌ینا میلر»، «کیت هرینگتون»، «طاهر رحیم»، «متیو رایس»، «دیوید دیگز»، «جما چان»، «دیوید شویمر»، و و «ایسا گنزالس» در این درام آنتولوژی به نویسندگی «اسکات زد برنز» نقش‌آفرینی کرده‌اند. این سریال در هر اپیزود داستانی با تمرکز بر تغیرات اقلیمی روایت خواهد کرد. ویتاکر نقش یک سرمایه‌گذار به نام آگست بولو را بازی می‌کند، کوتیار نقش یک فروشنده آثار هنری به نام سیلویو بولو را بازی می‌کند، مگوایر در نقش یک کشاورز به نام نیک ظاهر خواهد شد و گنزالس ایفاگر نقش یک هنرمند و اینفلوئنسر به نام الودی است.

 

۲۸. خانم دیویس (Mrs. Davis) پیکاک

تاریخ پخش: ۲۰ آوریل

این سریال به تهیه‌کنندگی «دیمون لیندلاف» و «تارا هرناندز» عجیب اما جسورانه به نظر می‌رسد. «خانم دیویس» قدرتمندترین هوش مصنوعی دنیاست و سیمون راهبه‌ای با بازی «بتی گیلپین» است که متعهد شده او را از بین ببرد. «جیک مک‌دورمان»، «الیزابت مارول»، «بن چاپلین»، «مارگو مارتین‌دیل»، «دیوید آرکت» و «اندی مک‌کویین» دیگر بازیگران این سریال خواهند بود.

 

۲۷. گودزیلا و تایتان‌ها (Godzilla & the Titans) اپل تی‌وی+

تاریخ پخش: نامشخص

داستان سریال در مورد نبرد میان گودزیلا و تایتان‌ها در سان فرانسیسکو و این حقیقت هولناک است که هیولاها واقعی‌اند. سریال سرگذشت خانواده‌ای را پی می‌گیرد که میراث سازمان سری «مونارک» را کشف می‌کنند. «کرت راسل» و «وایت راسل»، «رن واتانابه»، «کیرسی کلمانز»، «آنا ساوای»، «الیسا لاسوفسکی»، و «جو تریپت» از جمله بازیگران سریال و «کرسی بلک» و «مت فرکشن» پدیدآورندگان «گودزیلا و تایتان‌ها» برای اپل خواهند بود.

 

۲۶. آیرون‌هارت (Ironheart) دیزنی+

تاریخ پخش: نامشخص

«آیرون‌هارت» نامی ابرقهرمانی برای «ریری ویلیامز» ۱۵ ساله با بازی «دامینیک تورن» است، دانش‌آموزی که زره «مرد آهنی» خودش را می‌سازد و سرانجام تأییدیه‌ «تونی استارک» را هم می‌گیرد. این شخصیت در کامیک «مرد آهنی شکست‌ناپذیر» معرفی شد و در کنار «کامالا خان» (خانم مارول) و «مرد عنکبوتی» نقشی کلیدی در موج جدید ابرقهرمانان مارول از جنسیت‌ها و نژادهای مختلف ایفا کرد. «آنتونی راموس» ستاره فیلم موزیکال «در ارتفاعات» (In the Heights) دیگر بازیگر این سریال خواهد بود.

 

۲۵. آرزوهای بزرگ (Great Expectations) اف‌ایکس

تاریخ پخش: نامشخص

«الیویا کلمن» برنده اسکار در مینی‌سریال «آرزوهای بزرگ» شبکه‌های بی‌بی‌سی و اف‌اکس برای نقش «خانم هاویشام» را بازی خواهد کرد. «استیون نایت» خالق «پیکی بلایندرز» نویسنده هر شش اپیزود این اقتباس از اثر کلاسیک «چارلز دیکنز» است. «فین وایت‌هد» بازیگر «دانکرک» (Dunkirk) در «آرزوهای بزرگ» نقش «پیپ» را بازی خواهد کرد. دیگر بازیگران سریال «جانی هریس»، «اشلی توماس»، «شلوم برن-فرانکلین»، «هیلی اسکوایرز»، «اوون مک‌دانل»، «تریستان گراول» و «مت بری» خواهند بود.

 

۲۴. اکو (Echo) دیزنی+

تاریخ پخش: نامشخص

تمرکز سریال «اکو» بر روی شخصیت «مایا لوپز» با بازی «الاکا کاکس» خواهد بود که اولین بار در «شاهین‌چشم» (Hawkeye) مارول معرفی شد. «اکو» با نام واقعی «مایا لوپز» که یک شخصیت بومی آمریکایی ناشنوا است، توانایی تقلید حرکات افراد یا سبک مبارزه آنان را دارد و این ویژگی او را به حریفی نیرومند در میادین نبرد تبدیل می‌کند. در کامیک‌های مارول، اکو به شخصیت‌هایی چون «دردویل»، «شوالیه ماه» و «انتقام‌جویان» برخورد می‌کند. پیش‌تر تأید شده بود که «چارلی کاکس» و «وینسنت دنافریو» به ترتیب نقش «دردویل» (Daredevil) و «کینگپین» یا «سردسته» (The Kingpin) را بازی می‌کنند.

 

۲۳. عشق و مرگ (Love and Death) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: نامشخص

این سریال به نویسندگی «لسلی لینکا گلتر» از کتاب «شواهد عشق: داستان واقعی شور و مرگ در حواشی شهر» اقتباس شده و داستانی در مورد دو زوج کلیسارو در یک شهر کوچک است که از زندگی خود لذت می‌برند تا اینکه ناگهان زنی دست به تبر می‌شود. این زوج‌ها «کندی مونتگمری» با بازی «الیزابت اولسن» و «پت مونتگمری» با بازی «پاتریک فیوجیت» و «بتی گور» با بازی «لیلی ریب» و «آلن گور» با بازی «جسی پلمانز» خواهند بود. «کریستن ریتر»، دیگر بازیگر این مینی‌سریال به نویسندگی «دیوید ای. کلی» خواهند بود.

 

۲۲. نسل وی (Gen V) پرایم ویدیو

تاریخ پخش: نامشخص

اسپین‌آف «پسران» (The Boys) با رده سنی بالاتر از ۱۷ سال (R) ساخته شده و زندگی ابرقهرمانانی را به تصویر می‌کشد که محدودیت‌های جسمانی و روانی خود را در معرض آزمون می‌گذارند. این سریال نیمی «هانگر گیمز» و نیمی یک سریال دانشجویی توصیف شده که لحن طنز «پسران» را حفظ خواهد کرد. «جز سینکلر»، «لیزی برادوی»، «شین پل مک‌گی»، «ایمی کاررو»، «رینا هاردستی» و «مدی فیلیپس» نقش شخصیت‌های ابرقهرمان نوجوان را بازی خواهند کرد. دیگر بازیگران سریال «چنس پردومو»، «شلی کان»، «لاندن ثور»، «درک لا»، «ایسا جرمن»، «پاتریک شوارزنگر»، «شان پاتریک توماس» و «مارکو پیگوسی» خواهند بود.

 

۲۱. کانتیننتال (The Continental) استارز

تاریخ پخش: نامشخص

پیش‌درآمد «کانتیننتال» بر نسخه جوان‌تری از شخصیت «وینستون» در هتل «کانتیننتال» نیویورک دهه ۱۹۷۰ تمرکز می‌کند. در نسخه‌های سینمایی «ایان مک‌شین» نقش «وینستون» را بازی کرده است. او مالک هتل است و اگر ببیند که آدمکش‌ها درون هتل به حساب خود می‌رسند به حسابشان می‌رسد. «کالین وودل» در نقش «ونستون اسکات» جوان، «آیوماید ادگون»، «پیتر گرین»، «بن رابسون»، «هوبر پوئن دوژور»، «جسیکا الین»، «میشل پرادا»، و «مل گیبسون» خواهند بود. «کرک وارد» و «گرگ کولیج» نویسندگان این مینی‌سریال سه اپیزودی و شورانرهای آن خواهند بود. «آلبرت هیوز» کارگردان قسمت‌های اول و سوم و «شارلوت برندستورم» کارگردان قسمت دوم است.

 

۲۰. لوله‌کش‌های کاخ سفید (The White House Plumbers) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: مارس سال ۲۰۲۳

«لوله‌کش‌های کاخ سفید» از کتاب «امانت» نوشته «ایجل کرو» و «متیو کرو» اقتباس خواهد شد و داستانی واقعی در مورد ورود مأمورین اف‌بی‌آی به ساختمان واترگیت و ستاد انتخاباتی حزب دمکرات و کار گذاشتن دستگاه‌های شنود روایت می‌کند. این مأموریت به دنبال پیدا شدن تصادفی نواری توسط مأمور هراست واترگیت و رسیدنش به واشینگتن پست فاش شد و در نهایت به کناره‌گیری نیکسون انجامید. بازیگران سریال «جاستین ترو» در نقش «جی. گوردن لیدی»، «وودی هارلسون» در نقش «ای. ادوارد هانت»، «جودی گریر» در نقش «فرن لیدی»، «دامنال گلیسون» در نقش «جان دین»، «لینا هیدی» در نقش «دوروتی هانت»، «کیرنان شیپکا» در نقش «کیوان هانت»، «یول وازکز» در نقش «برنارد بارکر»، «دیوید کرومهلتس» در نقش «ویلیام او. بیتمن»، «ریچ سومر» در نقش «ایجل کرو»، «کیم کوتس» در نقش «فرانک استورگیس»، «لیام جیمز» در نقش «سنت جان هانت»، «زویی لوین» در نقش «لیسا هانت»، «تونی پلانا» در نقش «یوجینو مارتینز»، «زک اورث» در نقش «آلفرد بالدوین» خواهند بود.

 

۱۹. روان‌درمانی (Shrinking) اپل تی‌وی+

تاریخ پخش: ۲۷ ژانویه

«روان‌درمانی» داستانی در مورد یک روان‌پزشک با بازی «جیسون سیگل» روایت می‌کند که قوانین را زیر پا می‌گذارد و آنچه دقیقاً فکر می‌کند را به مراجعین می‌گوید. «هریسون فورد» که پس از مذاکرات طولانی به این سریال پیوسته، نقش «دکتر فیل رودز» بازی می‌کند، یک روان‌پزشک هشیار و منطقی و صریح که اخیراً به پارکینسون مبتلا شده است. دیگر بازیگران سریال «کریستا میلر»، «جسیکا ویلیامز»، «مایکل اوری»، «لوک تنی» و «لوکیتا مکس‌ول» خواهند بود. «برت گلدستین» و «بیل لورنس» نویسنده و تهیه‌کنندگان «تد لسو» (Ted Lasso) این سریال ۱۰ اپیزودی را ساخته‌اند.

۱۸. الگو (The Idol) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: نامشخص

«ویکند» در این سریال نقش یک رهبر فرقه مذهبی در لس‌آنجلس را بازی می‌کند که به یک ستاره در حال ظهور پاپ با بازی «لیلی رز دپ» برخورد می‌کند. «سم لوینسون» خالق سریال «سرخوشی» (Euphoria) یکی از نویسندگان سریال با همکاری «ویکند» و «رضا فهیم» است. تروی سیوان»، «استیو زیسیس»، «ملانی لیبورد»، «الیزابت برکلی لورن»، «نیکو هیراگا»، «آن هیچ»، «جنی» رپر کره‌ای و یکی از اعضای «بلک‌پینک»، و «ریچل سنات» دیگر بازیگران این سریال خواهند بود.

 

۱۷. تلماسه: خواهری (Dune: The Sisterhood) اچ‌بی‌او مکس

تاریخ پخش: اواخر سال ۲۰۲۳

«تلماسه: خواهری» پیش‌درآمدی برای فیلم‌های «تلماسه» به کارگردانی «دنی ویلنوو» است و وقایع دنیای رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» را از زاویه دید شخصیت‌های «بنی جسریت» روایت می‌کند، گروهی از زنان مرموز که توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارند. این سریال داستان‌هایی روایت می‌کند که ۱۰۰۰۰ سال پیش از ظهور «پل اتریدیز» با بازی «تیموتی شالامی» به وقوع می‌پیوندند و «خواهران هارکونن» را دنبال می‌کند که با نیروهایی تهدیدکننده آینده بشر در نبردند و گروهی موسوم به «بنی جسریت» را تشکیل می‌دهند. «تراویس فیمل» در نقش «دزموند هارت»، «ایندیرا وارما»، «امیلی واتسون» و‌ «شرلی هندرسون» به ترتیب برای نقش‌های «والیا هارکونن» و «تولا هارکونن»، «سارا-سوفی بوسنینا» و «کلوئی لی» از جمله بازیگران سریال خواهند بود. «داین ادمو-جان» که سریال «تسخیرشدگی عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) را در کارنامه دارد، تهیه‌کننده و نویسنده این سریال برای اچ‌بی‌او مکس و «جان رنک» کارگردان برنده امی سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) کارگردان دو اپیزود اول سریال خواهد بود.

 

۱۶. پوکر فیس (Poker Face) پیکاک

تاریخ پخش: ۲۶ ژانویه

«ناتاشا لیون» در این سریال به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «رایان جانسون» (Knives Out) نقش کارآگاهی را بازی می‌کند که با استفاده از توانایی بی‌نظیرش در دروغ‌سنجی اسرار جنایی را حل می‌کند. «لیل رل هاوری»، «آدرین برودی»، «ادری کورسا»، «بنجامین برات»، «برندن مایکل هال»، «چارلز ملتون»، «چلسی فری»، «چری جونز»، «کلوئی سوینی»، «کلیا دووال»، «کولتن رایان»، «دنیل مک‌دونالد»، «الن بارکین»، «هونگ چائو»، «جمیلا جمیل»، «جوزف گوردن لویت»، «ری پرلمن»، «ران پرلمن»، «تیم بلیک نلسون»، «تیم مدوز»، «استفانی شو» و بسیاری دیگر در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

۱۵. آینه سیاه: فصل ششم (Black Mirror) نتفلیکس

تاریخ پخش: نامشخص

فصل ششم «آینه سیاه» اولین فصل سریال پس از جدایی «چارلی بروکر» پدید‌آورنده «آینه سیاه» و همکار نویسنده‌اش «آنابل جونز» خواهد بود اما بر خلاف فصل پنجم از بیش از سه اپیزود تشکیل شده است. «زازی بیتس»، «آرون پال»، «جاش هارتنت»، «پاپا اسیدو»، «کیت مارا»، «دنی رامیرز»، «کلارا روگارد»، «انجانا واسان» و «اودن تورنتون» از جمله بازیگران سه اپیزود از فصل ششم خواهند بود. «ورایتی» گزارش داده است که این فصل «مقیاسی سینمایی‌تر دارد و هر اپیزود از لحاظ بودجه و مدت به یک فیلم شبیه است.»

 

۱۴. تهاجم سری (Secret Invasion) دیزنی+

تاریخ پخش: بهار سال ۲۰۲۳

«ساموئل ال. جکسون» با این مجموعه تلویزیونی بار دیگر در نقش «نیک فیوری» ظاهر خواهد شد. این سریال وقایع فیلم «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) را پی می‌گیرد و داستانی در مورد موجوداتی تغییرشکل‌دهنده به نام اسکرال‌ها روایت می‌کند که سال‌هاست به زمین نفوذ کرده‌اند. «امیلیا کلارک»، «الیویا کولمن»، «کارمن اجوگو»، «کریستفر مک‌دونالد»،‌ «کیلیان اسکات»، «کینگزلی بن ادیر» و «بن مندلسون» در نقش «اسکرال تالوس» از جمله دیگر بازیگران این مجموعه خواهند بود. «کوبی اسمالدرز» برای بازی مجدد در نقش «ماریا هیل» بازخواهد گشت.

 

۱۳. پنگوئن (The Penguin) اچ‌بی‌او مکس

تاریخ پخش: اواخر سال ۲۰۲۳

سریال اسپین‌آف «پنگوئن» با بازی «کالین فارل» پس از وقایع فیلم «بتمن» (The Batman) «رابرت پتینسون» و «مت ریوز» روی می‌دهد. «کریستین میلیوتی» ستاره فیلم «پالم اسپرینگز» (Palm Springs) و سریال «آشنایی با مادر» (How I Met Your Mother) دیگر بازیگر سریال خواهد بود. «پنگوئن» یکی از دو اسپین‌آف در دست ساخت «بتمن» در اچ‌بی‌او مکس است. سریال دیگر «تیمارستان آرکهام» (Arkham Asylum) به نویسندگی «آنتونیو کمپوس» خواهد بود. «لورن لوفرانک» شورانر «پنگوئن» است در حالی که «کریگ زوبل» (Mare Of Easttown ) دو اپیزود اول را کارگردانی می‌کند. ریوز به همراه فارل، زوبل و لوفرانک از جمله تهیه‌کنندگان سریال خواهند بود.

 

۱۲. کاخ (The Palace) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: نامشخص

«کیت وینسلت» برنده امی پس از سریال‌های «مر از ایست‌تون» (Mare of Easttown) و «میلدرد پیرس» (Mildred Pierce) با «کاخ» به اچ‌بی‌او بازخواهد گشت. «ویل تریسی» که «وراثت» (Succession) را در کارنامه دارد نویسنده و «استیون فریرز» کارگردان و تهیه‌کننده دیگر سریال «کاخ» خواهد بود. سریال «کاخ» یک سال از اتفاقات درون کاخ یک رژیم استبدادی را پیش از فروپاشی روایت می‌کند.

 

۱۱. سه زن (Three Women) شوتایم

تاریخ پخش: نامشخص

«لورا ایسون» نویسنده این سریال با بازی «شیلین وودلی»، «دیواندا وایز»، «بتی گیلپین»، «گابریل کریوی»، «بلر آندروود» و «لولا کرک» بر اساس کتابی غیرداستانی به همین نام نوشته «لیسا تادیو» خواهد بود. «لوییس فریدبرگ» که «وثیقه» (Borgen) را در کارنامه دارد دو اپیزود اول این سریال را کارگردانی کرده است. این سریال مسائل جنسی سه زن به نام‌های لینا که مادری اهل ایندیانا است، مگی دانش‌آموزی هفده ساله اهل داکوتای شمالی و اسلون رستوران‌داری موفق را کند و کاو می‌کند. ایسون هشت سال برای نوشتن این کتاب وقت صرف کرده است.

 

۱۰. اربابان آسمان (Masters Of The Air) اپل تی‌وی+

تاریخ پخش: نامشخص

این مینی‌سریال به تهیه‌کنندگی «استیون اسپیلبرگ» و «تام هنکس» داستانی در مورد «نیروی هوایی هشتم» ارتش ایالات متحده در خلال سال‌های جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که جنگ را به اقامتگاه هیتلر کشاندند. «ارباب آسمان» دنباله‌ای برای مینی‌سریال‌های برنده امی «جوخه برادران» (Band of Brothers) و «پاسیفیک» (The Pacific) اچ‌بی‌او خواهد بود. «کری فوکوناگا» که سریال‌های «کارآگاه واقعی» (True Detective) و «روانی» (Maniac) و فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) را در کارنامه دارد این سریال را در قالب ۱۰ اپیزود کارگردانی کرده است. سال گذشته گزارش شد که هنکس و اسپیلبرگ برای تولید این پروژه پایگاه نظامی معروف «نیسن هات» دوران جنگ جهانی دوم را روی تپه‌های سرسبز باکینگهامشیر بریتانیا بازسازی کرده‌اند.

 

۹. موجه: شهر باستانی (Justified: City Primeval) اف‌ایکس

تاریخ پخش: نامشخص

«تیموتی اولیفانت» با این مینی‌سریال بازگشتی خواهد داشت به دنیای سریال محبوب «موجه» که در خلال سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ پخش شد. داستان سریال از رمان «شهر باستانی: نیمروز در دیترویت» (City Primeval: High Noon in Detroit) نوشته «المور لئونارد» الهام گرفته خواهد شد. در خلاصه داستان سریال جدید آمده است: «ریلن گیونز که هشت سال قبل کنتاکی را ترک کرده، حالا در میامی ساکن است و سعی می‌کند در زندگی‌اش به عنوان یک مارشال آمریکایی و پدر بودن برای یک دختر ۱۴ ساله تعادل ایجاد کند. گرد پیری روی موهایش و خاک روی کلاهش نشسته، و راه پیش رویش ناگهان کوتاه‌تر از مسیری که پشت سر گذاشته می‌نماید. برخوردی تصادفی در یکی از بزرگراه‌های فلوریدا او را به سمت دیترویت هدایت می‌کند. مارشال در آن‌جا با «کلمنت منسل» یا «وحشی اوکلاهوما» رویارو می‌شود، یک جنایتکار خشن و روانی که یک بار از چنگش گریخته و قصد دارد دوباره چنین کند.» دیگر بازیگران سریال «بوید هالبروک»، «انجانو الیس»، «آدلاید کلمنز»، «مارتین آیرلند» و «واندی کورتیس هال» خواهند بود.

 

۸. آسوکا (Ahsoka) دیزنی+

تاریخ پخش: پاییز یا زمستان سال ۲۰۲۳

«رزاریو داسون» در اسپین‌آف «آسوکا» پس از «مندلوری» (The Mandalorian) به دنیای «جنگ ستارگان» بازخواهد گشت. «آسوکا تانو» پاداوان یا شاگر «آناکین اسکای‌واکر» است که اولین بار در سریال انیمیشن «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون» (Star Wars: Clone Wars) معرفی شد. پیش‌تر تأیید شده بود که «هیدن کریستنسن» برای بازی دوباره در نقش «آناکین اسکای‌واکر» یا «دارث ویدر» بازمی‌گردد. «ماری الیزابت وینستد»، «ایمان اسفندی»، «ری استیونسن» و «ناتاشا بوردیزو» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

۷. همدرد (The Sympathizer) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: اواخر سال ۲۰۲۳

«رابرت داونی جونیور» در اقتباس تلویزیونی از رمان «همدرد» که ترکیبی از داستان‌های تاریخی و جاسوسی است نقش اول را بازی می‌کند. داستان کتاب در مورد یک مأمور مخفی اهل ویتنام شمالی است که در ارتش ویتنام جنوبی نفوذ می‌کند. وقتی این مأمور به ایالات متحده تبعید می‌شود، در جامعه‌ ویتنام جنوبی باقی می‌ماند و در تولید فیلمی در مورد جنگ ویتنام به عنوان مشاور همکاری می‌کند. این مأمور در نهایت به ویتنام بازمی‌گردد تا در مقابل کمونیست‌ها بجنگد. «پارک چان-ووک» که «اولدبوی» (Oldboy) را در کارنامه دارد و اخیراً «تصمیم جدایی» (Decision to Leave) را ساخته، کارگردان این سریال خواهد بود.

 

۶. شباهت کامل (Dead Ringers) پرایم ویدیو

تاریخ پخش: نامشخص

نسخه مدرن اثر کلاسیک «دیوید کراننبرگ» در مورد برادان دوقلوی متخصص بیماری‌های زنان که شباهت خود سوء استفاده می‌کنند. «ریچل وایس» نقش پزشکان دوقلو الیوت و بورلی منتل را در اقتباس تلویزیونی بازی خواهد کرد در حالی که «جنیفر ال»، «امیلی مید»، «پاپی لیو»، «جرمی شیمس»، و «بریتنی اولدفورد» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. این سریال تابستان سال ۲۰۲۱ در نیویورک فیلمبرداری شده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ پخش شود. کراننبرگ به همراه «آلیس برچ» تهیه‌کنندگان پروژه بوده‌اند.

 

۵. انزوا (Retreat) اف‌ایکس

تاریخ پخش: نامشخص

«بریت مارلینگ» و «زال باتمانقلیچ» خالقان سریال محبوب و کنسل‌شده «او‌ای» (The OA) با درام معمایی دیگری به شبکه اف‌ایکس آمده‌اند. این سریال داستانی در مورد یک کارآگاه تازه‌کار روایت می‌کند در تلاش است معمای قتلی را در مکانی پرت روایت می‌کند. «داربی هارت» کارآگاه تازه‌کاری است که به همراه ۱۱ مهمان دیگر توسط یک میلیاردر دعوت شده‌اند تا در جایی دورافتاده گرد هم جمع شوند. وقتی جسد بی‌جان یکی از مهمانان کشف می‌شود، داربی باید پیش از آنکه قاتل جان فرد دیگری را بگیرد. «بریت مارلینگ» بازیگر یکی از نقش‌های کلیدی و به همراه باتمانقلیچ نویسنده و کارگردان سریال خواهد بود. این اولین پروژه مشترک این دو پس از کنسل شدن سریال «او‌ای» در سال ۲۰۱۹ است. «اما کورین»، «کلایو اوون» و «هریس دیکینسون» از جمله بازیگران این سریال خواهند بود.

 

۴. کارآگاه واقعی: دیار شب (True Detective: Night Country) اچ‌بی‌او

تاریخ پخش: نامشخص

«جودی فاستر» در فصل چهارم سریال «کارآگاه واقعی» نقش کارآگاه «لیز دنورز» را بازی می‌کند. داستان این فصل در قطب می‌گذرد، جایی که هوا ممکن است تمامی بیست و چهار ساعت روز تاریک باشد. در خلاصه داستان رسمی فصل چهارم آمده است که شش مرد در «ایستگاه تحقیقاتی قطبی سلال» بدون اینکه ردی از آن‌ها باقی مانده باشد ناپدید می‌شوند. کارآگاه «لیز دنورز» و «اوانجلین ناوارو» مأمور رسیدگی به این پرونده‌اند و باید حقایقی را کشف کنند که در زیر یخ نهفته است. «دیار شب» اولین فصل «کارآگاه واقعی» بدون مشارکت «نیک پیزولاتو» خالق سریال و نویسنده سه فصل اول است که برای خاتمه دادن به این همکاری در اوایل سال ۲۰۲۰ با شبکه توافق کرده بود. «ایسا لوپز» برای نویسندگی فصل چهارم برگزیده شده که بیشتر با فیلم «ببرها نمی‌ترسند» (Tigers Are Not Afraid) شناخته می‌شود.

 

۳. طلسم (The Curse) شوتایم

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این کمدی به نویسندگی «نیتان فیلدر» و «بنی سفدی» در مورد زوجی است که در شبکه‌ی HGTV برنامه‌سازی می‌کنند اما موفق به جذب بیننده نمی‌شوند. این اولین نقش تلویزیونی استون پس از «روانی» (Maniac) و اولین سریال تلویزیونی برادران سفدی خواهد بود که «جواهر تراش‌نخورده» (Uncut Gems) را در کارنامه دارند. فیلدر به تازگی با سریال «تمرین» (The Rehearsal) تحسین منتقدین را برانگیخته است. او در کنار استون و سفدی از جمله بازیگراین سریال خواهد بود.

 

۲. سلب مسئولیت (Disclaimer) اپل تی‌وی+

تاریخ پخش: نامشخص

«آلفونسو کوارون» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده اقتباس از رمان «سلب‌کننده» نوشته «رنی نایت» خواهد بود. «کیت بلانشت» در سریال نقش «کاترین ریونزکرافت» را بازی می‌کند، یک ژورنالیست و مستندساز تلویزیونی معتبر که شهرتش را مدیون افشاگری در مورد اسرار پنهان نهادهای باسابقه است. وقتی رمان یک نویسنده با بازی کلاین به دست کاترین می‌رسد، به این واقعیت هولناک پی می‌برد که او یکی از شخصیت‌های کلیدی ماجرایی است که تصور می‌کرد مدت‌ها قبل در گذشته دفن شده. ماجرایی که پیچیده‌ترین راز او را برملا می‌سازد. رازی که تصور می‌کرد تنها در سینه اوست. «کودی اسمیت-مک‌فی» استرالیایی، «هویون جونگ» ستاره «بازی مرکب» (Squid Game) و «کلوین کلاین» در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند. این پروژه اولین اولین سریال تلویزیونی کارگردان «رما» (Roma) پس از امضای قرارداد با اپل در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

 

۱. آخرین بازماندگان ما (The Last of Us)

تاریخ پخش: ۱۵ ژانویه

سریال «آخرین بازماندگان ما» با بازی «پدرو پاسکال» و «بلا رمزی» داستانی در ۲۰ سال پس از نابودی تمدن امروز روایت می‌کند. «جوئل» یک بازمانده است که برای قاچاق یک دختر ۱۴ ساله به نام «الی» به خارج از منطقه‌ قرنطینه‌شده استخدام می‌شود. این وظیفه به ظاهر ناچیز به زودی تبدیل به یک سفر بی‌رحمانه و غم‌انگیز می‌شود و این دو باید در سراسر ایالات متحده برای بقا تلاش کنند. دیگر بازیگران سریال «نیک آفرمن» در نقش بیل، «نیکو پارکر» در نقش سارا، «استورم رید» در نقش رایلی، «لامار جانسون» در نقش هنری، «ماری بارلت» در نقش فرانک، «آنا تورو» ستاره سریال «فرینج»، «گابریل لونا»، «جفری پیرس» و «مرل دندریج» خواهند بود. «کرگ میزین» خالق سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) و «نیل دراکمن» کارگردان بازی «آخرین بازماندگان ما» نویسندگان اقتباس و «علی عباسی» فیلمساز ایرانی تبار فیلم تحسین‌شده «مرز» (Border) و «عنکبوت مقدس» (Holy Spider) یکی از کارگردانان فصل اول «آخرین بازماندگان ما» بوده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید