news-background
news-background

[نقد] نقد و بررسی فیلم “The Nice Guys”-بخش دوم

برای مشاهده قسمت اول نقد کلیک نمایید

دانلود | مشاهده فیلم

نقاط قوت The Nice Guys چه بود ؟

وقتی صحبت از نقاط قوت بچه های خوب میشود، ناخود آگاه چشم ها به سوی رایان گاسلینگ میرود ! بله , گاسلینگ دوست داشتنی قطعا یکی از نقطه های قوت فیلم بوده است. حال بیاییم به کارنامه و فیلم های دیگر او نگاهی بیاندازیم؛ گاسلینگ بازیگری مانند راسل کرو نبوده که بیشتر در ژانر ها و سبک های مشخصی کار کند. او, هم در فیلمی با ژانر درام بازی کرده است که عملکردش خوب بوده , هم جنایی و هم کمدی . اتفاقا فیلم های درام زیادی هم بازی کرده اما اینطور نیست که در اجرای نقش کمدی دست بسته باشد و فقط مهارت اجرای ژانری مشخص را داشته باشد . رایان با اینکه خیلی زیاد کمدی بازی نکرده اما اگر کسی درباره اون شناختی نداشته باشد و بازی اش در بچه های خوب را ببیند, فکر میکند کسی مانند سث روگن یا زاک گالیفیاناکیس در ژانر کمدی است ! از تاثیر گذاری او در ژانر درام , جنایی یا عاشقانه میتوان به فیلم های “The Notebook” و “Drive” اشاره کرد .

2629

از دیگر نقاط قوت فیلم , فیلمنامه قوی و هدف دار شین بلک و آنتونی باگاروزی نویسندگان این فیلم است . فیلمنامه , از آن فیلمنامه های آبکی و بی سر و ته هایی که این روز ها زیاد شده, نیست .برا مثال شاید بتوان “Bridesmaids” را نام برد . فیلمی که کاملا مسیر غلطی را طی کرد و در پایان هم اصلا خوب تمام نشد. بعنی شروع خوبی نداشت که بخواهد پایان خوبی داشته باشد. در طول فیلم بازیگرانش هر کاری کردند که مخاطب را بخندانند تا جایی که وسط خیابان خراب کاری(دستشویی) هم کردند ! خب واقعا برای چه اینجور فیلم ها باید ساخته و اکران شوند ؟ اما شین بلک و باگاروزی به حدی داستان را زیبا نوشتند, که اصلا بازیگران مخاطب را مجبور به خنده نمیکنند ! بلکه خود مخاطب است که با کار های عادی شخصیت های فیلم به ویژه گاسلینگ به خنده می افتد و از فیلم لذت میبرد . رده سنی این فیلم “R” هست و امروزه سینما پر شده است از کمدی های نه چندان جذاب در درجه سنی “R” . اما بچه های خوب جزو معدود فیلم های دیدنی این روزها با این درجه سنی است و داستان پیچیده و قوی ای که نویسندگانش خلق کرده اند قطعا برگ برنده ی آن ها است . شین بلک به غیر از انتخاب خوب بازیگران, در اینجا هم ثابت کرد کارش را خوب انجام داده است . و یک نکته مثبت و قوت مهم دیگر که در فیلم وجود دارد و ابتدای متن هم ذکر شد, عملکرد خوب شین بلک و باگاروزی در ژانر معمایی بود. آن ها به خوبی توانستند کاری کنند که بیننده درگیر فهمیدن داستان شود و بخواهد از قسمت جنایی فیلم سر در بیاورد.و دلیل این موضوع، فیلمنامه قوی فیلم میباشد, اما واقعا این نکته شاید بشود گفت یکی از مهم ترین چیزهایی است که این فیلم را جذاب می کند. داستانی شلوغ و غیر قابل پیش بینی که با بازی خوب بازیگران اش به نحوه ی عالی تکمیل می شود. همین موضوع باعث شده است که بچه های خوب در رده فیلم های خوب سال 2016  قرار بگیرد و از لیست فیلم های خسته کننده و داستان های سطحی مشابه خط بخورد .

och4

نگاه آخر به The Nice Guys

در آخر باید بیان داشت که "The Nice Guys" یا بچه های خوب فیلمی است که میتوان پیشنهاد کرد و یکی از فیلم های درجه سنی “R” هست که قطعا میتواند نظر شما را جلب کند , مخصوصا بین فیلم های دیگر و به ویژه کمدی با این درجه سنی که از داشتن فیلمنامه ی خوب بی بهره اند و بچه های خوب از این امتیاز مهم و ارزشمند برخورد دار است . نمیشود گفت فیلم بی نقص است و تمامی عوامل به بهترین شکل کار کرده اند, اما میشود گفت یکی از خوب های سینما است و قطعا به عنوان یکی از بهترین های 2016 میتوان از ان نام برد. حدس زده میشود بچه های خوب نامزد و برنده جایزه هایی نیز باشد , درکل شین بلک به نامزد شدن در عناوین مختلف معروف است.برای مثال  فیلم “Kiss Kiss Bang Bang” ,در این فیلم او موفق به کسب 5 عنوان و نامزدی برای 15 عنوان شد! اما انتظار میرود برای بهترین فیلمنامه, کمدی سال و شاید بازیگر کمدی برای رایان گاسلینگ, بچه های خوب  در عنوان های مختلف برای کسب جایزه نامزد شود. در کل چیزی که واقعا کسی نمی تواند رد کند این است که ترکیب گاسلینگ و کرو دوست داشتنی است و به حق نمی شود این موضوع را انکار کرد . این دو،عالی بیننده را جذب خود میکنند و به هیچ عنوان توانایی آن ها را در این کار,نمی شود رد کرد ! در آخر این فیلم  به شما پیشنهاد میشود ولی به درجه سنی  ان دقت کنید , “R” ! همانطور که باید بدانید این فیلم با همه ی جذابیت هایش مناسب 17+ سال و برای دیدن با خانواده مناسب نیست !

nice-guys-movie-review-kim-basinger-crowe-gosling

سخن آخر

در نهایت امیدوارم لذت برده باشید و اطلاعاتی را که از این مقاله بدست اورده اید مفید واقع شود.در نهایت صحبت اخر این که هدف از نوشتن این مقاله تنها نقد فیلم نبود،بلکه بیشتر تلاش شد تا انچه که در فیلم روی میدهد بازگو شود, نقاط قوت, ضعف و هر انچه که از نقطه نظر نویسنده به چشم امده. هدف ما بیشتر آشنایی با بدی ها , خوبی ها و از همه مهمتر آشنایی با فیلم بوده است. منتظر نظرات و کامنت های شما دوستان هستیم ...

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید