news-background
news-background

[نقد] نقد و بررسی فیلم “The Nice Guys”-بخش اول

دانلود | مشاهده فیلم

برای مشاهده بخش دوم نقد کلیک نمایید

اطلاعات فیلم

کارگردان : شین بلک

نویسنده ها : شین بلک , آنتونی باگاروزی

بازیگران : راسل کرو , رایان گاسلینگ , آنگوری رایس

ژانر : کمدی , جنایی ,  معمایی

نمره Rotten Tomatoes : 91 از 100 , 7.5 از 10

نمره IMDb : 7.5

توزیع اولیه : 6 آپریل 2016 نیوزیلند

بودجه ساخت : 50 میلیون دلار

باکس آفیس : 57.3 میلیون دلار

تهیه کننده : جوئل سیلور

موسیقی : جان اتمن , دیوید باکلی

فیلمبرداری : فیلیپ راسلات

ویرایش و تدوین : جوئل نگرون

 تولید کننده : سیلور پیکچرز - وی پوینت 

توزیع کننده : وارنر بروس پیکچرز

تاریخ رسمی توزیع : 20 می 2016

محصول : آمریکا

نویسنده : ایمان.ع - ویرایش : س.ن


خلاصه داستان:

جکسون کسانی که برای کارفرماهای خود مزاحمت از هر نوعی ایجاد می کنند را سخت گوشمالی میدهد. کارفرمای جدید او زنی است که از او میخواهد فردی که وی را تعقیب می کند را سر جایش بنشاند. جکسون نیز وی را سخت تنبیه کرده، اما متوجه میشود چیزی درباره این زن مشکل دارد. وی به سوی فرد کتک خورده باز می گردد تا سر از ماجرا در بیاورد. با جستجو و پرسش میفهمند ماجرا بزرگ تر از آنچه است که فکر میکنند ...

نقد و بررسی فیلم بچه های خوب !

بچه های خوب تلفیقی از تیکه ها و شوخی های خنده دار تا یک حدودی به سبک تارانتینویی  و صحنه های جنایی و اکشن و البته گاه گداری خشن است . شوخی هایی که در برخی نقاط از فیلم با بازی رایان گاسلینگ به اوج خود میرسد ویا شاید هم از کنترل خارج می شود ! اگر شما با کار های شین بلک آشنا باشید قطعا باید بدانید که بچه های خوب وعنوان “Kiss Kiss Bang Bang “ خیلی نزدیک به هم هستند و ژانر این دو فیلم تقریبا با هم یکسان است. کارهای دیگر شین بلک مانند “Edge” و “Iron Man 3” خطی داستانی و محتوایی کاملا متفاوتی را نسبت به این فیلم در پیش گرفته اند؛ فیلم اول (لبه) عنوانی وسترن و فیلم دوم (مرد اهنی) نیز در ژانر اکشن و علمی تخیلی قرار میگیرند.شین بلک در “Kiss Kiss Bang Bang“ نشان داد که به خوبی بلد است ژانر کمدی،جنایی و معمایی  رو طوری روی پرده برد که مخاطب را بسیار درگیر فیلم کرده و او را به فکر فرو برد تا برای کشف داستان در تمام مدت درگیر باشد.و این نشان دهنده مهارت این تیم دراین زمینه است.در حقیقت باید گفت از همان اوایل فیلم تماشگر متوجه پیچیدگی و گیرایی داستان میشود؛این فیلم از سری کمدی،جنایی هایی مثل“Horrible Bosses”  نیست که بیشتر روی کمدی تاکید داشته باشد و بخواهد با صحنه های نیمه جنایی بیننده را بیشتر بخنداند تا اینکه بیننده را به فکر وادار کند. برای درک ماجرای اصلی داستان،شین بلک در بچه های خوب هم در ژانر جنایی کارش را خوب انجام داده است و هم در ژانر کمدی.همانطور که گفته شد بار اصلی کمدی در این فیلم بر عهده رایان گاسلینگ،کارآگاه دست و پاچلفتی فیلم است که که به حق این نقش را به اندازه کافی جذاب و گیرا ایفا کرده است.شخصیت رایان طوری نیست که بخواهد با کارهای تکراری ودیالوگ ها (متن)های خسته کننده برای خنداندن مخاطب دست به هرکاری بزند!در حقیقت او به مشغول به ایفای نقش خود به عنوان یک کارآگاه با صحبت هایی است که از نظر خودش کاملا عادی و در حقیقت حرف زدن معمولی اش به حساب می ایدو درنتیجه,  مخاطب  را به خنده وادار میکند،وحتی در برخی از قسمت ها باعث میشود از خنده قهقهه بزند.

فضای اکشن و جنایی فیلم بیشتر با راسل کرو می باشد. یکی از نکته های مثبتی که بچه های خوب دارد ترکیب راسل کرو و رایان گاسلینگ است. این دو بازیگر اصلی به خوبی با هم جور در می آیند و دلیل اینکه در فیلم کمدی و سبک جنایی و اکشن به صورت برابر وجود دارد , ترکیب همین  دو است. کرو و گاسلینگ  تقریبا در همه ی سکانس ها در نقش خودشان خوب ظاهر شدند.یکی از نکات جالب در فیلم این است که برای مثال در یک سکانس جدی و اکشن/جنایی راسل کرو حضور دارد و شخصی را میکشد،بر روی مخاطب تاثیر میگذارد و دقیقا سکانس بعدی رایان گاسلینگ حضور پیدا میکند و با رفتار و شوخی های دوست داشتنی خودش به کل حال و هوای داستان را عوض میکند ! این میتواند هوشیاری شین بلک را در انتخاب بازیگر نشان دهد و بیانگر این است که کارشان در این زمینه را تقریبا خیلی خوب انجام داده اند. آن هایی که راسل کرو را میشناسند میدانند که تخصص این بازیگر در ژانر درام است و به قولی عادت دارد در فیلم هایش ژانر درام باشد. برای مثال خیلی ازعناوین دیگر او مانند ”Fathers and Daughters” یا “The Water Diviner”  و حتی “Romper Stomper” او در سکانس های درام و جنایی کارش را خوب انجام داده است و تاثیر گذار بوده.

nice-guys-movie-review-crowe-gosling-angourie-rice

نقاط ضعف The Nice Guys چه بود ؟

بیان این مورد شاید لازم نباشد،اما بیان ان خالی از لطف نیست! یکی از نقدهایی که به فیلم شده است کم بودن کمدی یا خشک بودن در بازی راسل کرو است. راسل کارش را همانطور که بالاتر ذکر شد به خوبی انجام داده است، اما برخی ها او را در اجرای کمدی ضعیف دانستند و معتقد بودند راسل میتوانست کمی بیشتر با شوخی های گاسلینگ همراه شود. راسل کرو درهمه ی فیلم هایش جز همین بچه های خوب ژانر درام را تجربه کرده است و عمدتا در کاراکتر های جدی به ایفای نقش میپردازد، شاید کمی ضعف در اجرای کمدی در بازی او را بتوان طبیعی قلمداد کرد. البته کرو و گاسلینگ در فیلم به طوری مکمل یکدیگرند،یکی جدی و دیگر کمدی ! دقیقا انتقادی مشابه ،به بازی اشی جکسون یا همان آیس کیوب معروف در فیلم “Ride Along” شد. در آنجا هم , بار کمدی فیلم بر دوش کوین هارت بود و آیس کیوب نقش جدی را بازی میکرد. اما شاید بشود گفت جدیت آیس کیوب راید الانگ دو برابر راسل کرو بچه های خوب است؛ بر خلاف راید الانگ , بازی آیس کیوب در“21 Jump Street” و مخصوصا “22 Jump Street” بسیار مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و اکثرا معتقد بودند بهترین نقش آیس کیوب در تمام فیلم هایی که تا به حال بازی کرده است را دیده اند. آیس کیوب همان جدیت و یا شاید هم بیشتر را در فیلم جامپ استریت داشت اما نوع صحبت کردن اش به عنوان یک رئیس بد دهن و عصبانی بیننده را تا اوج خنده میبرد. البته از این هم نگذریم رده سنی جامپ استریت ها “R” بود و راید الانگ ها “PG-13” و به همین خاطر در راید الانگ کمتر الفاظ بد به کار برده شده است. اما بچه های خوب که رده سنی “R” هم گرفته بود چرا از نقش آیس کیوب جامپ استریت برای راسل کرو استفاده نکرد؟ مشخص نیست ! شاید خود شین بلک هم خواستار درام در بازی کرو بوده است .

maxresdefault

 یکی از انتقادهای دیگر وارد برفیلم،زیاده روی در بازی گرفتن از آنگوری رایس میباشد. رایس نقش دختر گاسلینگ را در فیلم بازی کرده است وباید گفت به خوبی از پس نقش خود برامده است. اما در کل،داستان شین بلک شاید بیش ازحد به رایس اتکا کرده است.تا جایی که در خیلی از سکانس ها قهرمان داستان رایس نشان داده میشود. آنگوری رایس مثل بقیه بازیگران فیلم کارش را خوب انجام داده است اما شاید شین بلک زیادی نقش او را در فیلم پررنگ کرده و اگه بیشتر به عنوان یک دختر بامزه و شوخ طبع در فیلم حضور داشت،بهتر بود؛چرا که ما از رایس هیچ دیالوگ خنده داری ندیدیم و بیشتر یک دختر فضول و در برخی قسمت ها زرنگ و باهوش بود تا چیزی که انتظار میرفت. اما به هر حال در برخی از فیلم های کمدی و به سبک این فیلم باید یک بازیگر(بیشتر زن) حضور داشته باشد تا داستان کمی پرتر جلوه دهد و در پی این هدف قرار نیست خنده ای در کار باش ! مانند بازی میلا کونیس در فیلم “Ted” که در اصل نقش کمدی ای را در فیلم نداشت. به هر حال تمام بازیگرها در یک فیلم کمدی نباید مخاطب را بخندانند! اما این را باید قبول کرد که فیلم شین بلک یک چیز را کم دارد. بچه های خوب همانگونه که بیان شد تقریبا تمام فاز کمدی اش با رایان گاسلینگ است.نقد دیگری که می شود به بچه های خوب وارد دانست، نبود حداقل یک شخصیت دیگر در فیلم برای ژانر کمدی میباشد، درست است که گاسلینگ کارش را خیلی خوب انجام داده،اما اگر این فیلم مانند عنوان “Bad Neighbors” شماره اول و دوم،شخصیتی مانند سث روگن و زک افرون دو شخصیت خنده دار و بامزه داشت جذابیتی بیشتر با خود به همراه داشت. اگر راسل کرو که در نقد اول به وی اشاره شد،یشتر قابلیت خنداندن مخاطب را داشت یا شاید بهتر است اینگونه گفته شود: شین بلک،کمدی بیشتری در بازی او قرار میداد میتوانست کمبود یک شخصیت کمدی دیگر را پرکند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۰۰:۵۸

فیلم سرگرم کننده ای بود و برای بیننده عام فیلم خوبی محسوب میشه

نمایش اسپویل