news-background
news-background

«ساشا بارون کوئن» می‌گوید زمان سرنگونی «مارک زاکربرگ» فرارسیده

بارون کوئن می‌گوید فیسبوک بلندگویی فراهم کرده که «بدترین مستبدان تاریخ رؤیایش را داشته‌اند.»

 

«ساشا بارون کوئن» اگرچه از شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مقابل «جو بایدن» خوشحال است، اما به سرعت به سراغ هدف بعدی خود رفته است: «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار فیسبوک. بارون کوئن با ارسال یک توویت به همراه تصویری از ترامپ و زاکربرگ در کنار یکدیگر نوشت: «یکی سرنگون شد، یکی دیگر باقی مانده.» او در سال ۲۰۱۹ فیسبوک را «بزرگ‌ترین دستگاه پروپاگاندای تاریخ» خوانده بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بارون کوئن ماه گذشته پیش از انتشار «بورات ۲» (دانلود فیلم Borat 2 با لینک مستقیم) با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که زاکربرگ «هم‌پیمان خوش‌خدمت» ترامپ است و فیسبوک یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که از آمریکاییانی که «به‌ویژه در مقابل دروغ و توطئه آسیب‌پذیرند» سوءاستفاده می‌کند. این کمدین اضافه کرد «فیسبوک بلندگویی است که تنها مستبدترین شخصیت‌های تاریخ می‌توانستند در رؤیا ببینند. الگوریتم این شبکه محتوایی را تقویت می‌کند که بیشتر جلب توجه تولید کند… و تعجب‌آور نیست که بیشتر روزها ۱۰ پست برتر فیسبوک توسط نشریات و کارشناسان جناح راست منتشر شده‌اند.»

در سال‌های اخیر، بارون کوئن در مقاطع مختلف از نقش فیسبوک در تئوری‌های توطئه انتقاد کرده است. او در واکنش به انتخابات نوشت: «نامزدها تبلیغ کردند. مردم حرف‌شان را زدند. رأی روشن است. رئیس جمهور بایدن ۲۰ ژانویه سوگند خواهد خورد. دمکراسی جواب می‌دهد.» این کمدین حتی پیشنهاد کاری که به شوخی به ترامپ داده بود را پس گرفت و نوشت: «دونالد – می‌دانم که بیکار شده‌ای و من هم به تو پیشنهاد کار داده بودم. اما عملکردت در این هفته تراژیک و غم‌انگیز بود. این پیشنهاد ملغی شد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳

چه جالب این طرف یه حرف راست میزنه و بعد اون جهتیو میگیره که منافعش در اون سمته

نمایش اسپویل
۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۲:۳۲

چه احمق هایی هستند اینا نظرات رو 360 درجه برعکس منعکس میکنند?

نمایش اسپویل
۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۳۸

فعلا که «بزرگترین دستگاه پروپاگاندای تاریخ» هالیوود و سلبریتی‌های دوزاریش امثال کوهن هستند. این دموکراسی که «جواب می‌دهد» دستاوردی جز هرج و مرج نداره. ناخودآگاه یاد فیلم The Dark Knight Rises افتادم، وقتی که بِین فریاد می‌زد: «من می‌خواهم این شهر را به شما برگردانم، به مردم!» این دقیقا همان چیزیه که شما هالیوودی‌ها و دموکرات‌های هم‌پیمانتان برای مردم به ارمغان می‌آورید. هرج و مرج ناشی از برابر هم قرار دادن مردم.

نمایش اسپویل
۲۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۰:۰۳

هرج و مرجو سازندگان داعش بپا کردن

نمایش اسپویل
۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸

دقیقاً با نظر شما موافقم. به نظرم هرکسی که مخالف انسانیت و طرفداری از اقلیتهای مذهبی، نژادی، جنسیتی و ... باشه و کلاً هرکسی که شعار برتری گروه خودش رو بده و درصدد نابودی بقیه انسانها باشه رو باید آتیش زد و شکی توی این نیست. اما متاسفانه امروزه شاهد نوع جدیدی از تفرقه اندازیها هستیم که نقاب مظلومیت و خیرخواهی به صورت زدند. وقتی همین هالیوود طی سالهای اخیر داره در هر فیلمی اقلیتهای نژادی و جنسیتی رو به هر زور و بی دلیل وارد آثار میکنه، اسمش حمایت و خیرخواهی نیست. آخه چرا میخواند مامور 007 زن سیاه پوست باشه، چرا یک فرنچایز دیگه نمیسازند به اسم مامور 006 که کلاً از دنیای اون فرنچایز جدا باشه. پس میبینیم که پشت همه اینها تفکرهای تفرقه اندازی هستش. الانم که افتادن به جون مراسم اسکار که باید فلان درصد اثر، دغدغه‌های مد نظر مارو داشته باشه! من خودم عاشق فیلمهای the shape of water و Blue Is The Warmest Color هستم اما از این موجی که به راه افتاده حمایت نمیکنم چون ساده لوح تشریف ندارم. در مورد این انتخابات هم همین بود. بله من هم اعتقاد دارم که ترامپ فردی نژادپرست پولدار کثیف هستش، اما حداقلش اینه که مثل بقیه سیاستمدارها نقاب خوب بودن به صورت نمیزد و قابل شناسایی بود. همین حالا شما بیاید ببینید بدترین زیان رو کیا دارند به دنیا میزنند؟ گروه‌ها و کشورهایی که خیری به دنیا نداشته اند ولی هزاران ادعای حق طلبی دارند، درحالیکه در راه تحقق آرمانهای پاکشون خودشون تبدیل به ظالم و عامل بدبختی آدمها شدند. ولی خب همه اینها بازیهای زمانه هستش. همیشه بوده و همیشه هم خواهد بود، آزمونهایی هستند که معلوم بشه هر کدوم از ما با توجه به این شرایط چه اقداماتی میکنیم. اینکه طرف خیر هستیم یا شر، قاضی اصلی هم خداوند خواهد بود و هیچکدوم از ما توانایی این رو نداریم که بگیم کی خوبه کی بده.

نمایش اسپویل
۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۳۳

هاهاهاااا، فیلمای هالیوودی رو دیگه نبین و سرتو بکن تو --ی که تا الان بوده که هنوز هرج و مرجی که ترامپ آشغال همه جای دنیا به پا کرد رو انکار میکنه!

نمایش اسپویل
۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۴:۲۳

The dark knight rises یک فیلم در جهت اهداف سرمایه دارانست و ضد جامعه کارگری نمی دونم چطوری از این فیلم برای دموکراسی مثال میزنی

نمایش اسپویل