
Schindler's List 1993
فهرست شیندلر
- Steven Spielberg
- R
- ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
فارسی
English
در لهستان اشغالی به وسیله آلمان در خلال جنگ جهانی دوم، اسکار شیندلر کارخانه دار به تدریج نگران نیروی کار یهودی اش پس از مشاهده رنجشان توسط نازی ها می شود.

فارسی
English
در لهستان اشغالی به وسیله آلمان در خلال جنگ جهانی دوم، اسکار شیندلر کارخانه دار به تدریج نگران نیروی کار یهودی اش پس از مشاهده رنجشان توسط نازی ها می شود.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
parsa_2556
parsa_2556
۱۸ بهمن ۱۴۰۳ ۲۰:۱۲
فیلم فوق العاده قشنگی بود و به جرأت میشه گفت درخشان ترین اثر اسپیلبرگ همینه. طنز: این فیلم به خوبی نشون میده که چقدر آلمانیها به یهودیان احترام میذاشتن و بهشون بی احترامی نمیکردن. مثلا همشون رو جمع میکردن و خیلی مودبانه میگفتن \"بفرمایید داخل اون اتاقا\" .. دیگه حالا اینکه گاز نشتی داشته و باعث مرگ یهودیا میشده تقصیر پیمانکار سازنده بوده و هولوکاست دروغه :)))))
۰
۱
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
AminNirvana
AminNirvana
۶ اسفند ۱۴۰۲ ۲۰:۰۱
اون قدی ک تعریف میشه ازش خوب نیست بازی لیام نیسن هم معمولیه تایمش هم خیلی زیاده واقعا خسته کننده میشه از یه جا ب بعد
۲
۶
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Retto
Retto
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۱۳
وقتی اسپیلبرگ ، توانایی های فنی خودش رو در جهت بازگویی کمنقص یکی از تراژدی های بزرگ تاریخ استفاده میکنه ، هنری ترین و چندوجهی ترین اثر او ساخته میشه ؛ مخاطب عام درگیر درام جذاب ، پویا و بازی های حرفه ای فیلم میشه و منتقدان رو به تحسین زیبایی های تکنیکی و سینمایی فیلم وا میداره .
۱
۱
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Abolfazll110
Abolfazll110
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۰:۴۶
اگه قرار به ستایش فیلمی باشه، یکی از اون فیلمها قطعاً همینه.
۱
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
nightwolf041
nightwolf041
۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
واقعا خیلی اورریتد هست -ـ- فیلم خوبیه ولی 9 آخه ؟
nooooora
nooooora
meri1986
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۴
چه توجیه جالبی !! یهودی ها خود به خود خودشون کشته میشدن ؟؟!! هیتلر دولت مرد بزرگ؟!! 19 میلیون انسان در زمان هیتلر کشته شدن- اینم دروغه؟ چه فرقی داره یهودی باشن یا مسلمون یا مسیحی؟؟! خب یهودی هم انسانه - این حرفا چیه ؟!! نمیدونم دیگه معنیه دیکتاتور چی میتونه باشه - اتاق گاز هم که از نظر شما دروغه - نژاد برتر هم که اعتقاد هیتلر بود همه اش کشکه ؟! عالی هستین برا توجیه مسائل
۹
۱
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
meri1986
meri1986
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۴۳
فیلم خیلی خوبیه عزیزم اما متاسفانه چون اکثر مسایل دست یهودی هاست ( من به ادیان و افراد عادی احترام میزارم) تاریخ درست ساخته نمیشه خصوصا در مورد هولوکاست. یکم بهش فکر بشه نسل کشی در دنیا زیاد بوده و کلی هم اردوگاه کار وجود داشته و هنوز هم هست. اما اینکه در اتاق گاز یهودی هارو کشتن یک دروغ بزرگه. در زمان جنگ اونقدر گاز نبود خود هیتلرو گرم کنن و من نمیدونم چطور اتاق گاز برای کشتن یهودی ها وجود داشته. با اینکه طولانی میشه اما البته اون ها مثل هر اردوگاهی از کار زیاد و گرسنگی و بیماری ها کشته میشدن و جنازه ها برای شیوع پیدا نکردن بیماری ها سوزانده میشدن. نه اینکه دردناک نباشه برای کل افرادی که در تاریخ بهشون ظلم شده ناراحت کنندست اما تاریخ رو فاتحان مینویسن و میسازن. در مورد هولوکاست هم که دروغ زیاده و یک سند موثق در کتاب دو جلدی شخص چرچیل هیچ اسمی از هولوکاست نیومده. هیتلر هم مثل هر دولت مرد بزرگی بدی ها و خوبی ها زیاد داشته. هرگز سیاه نبوده.
۴
۹
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۱
۷
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ