
Born on the Fourth of July 1989
متولد چهارم جولای
- Oliver Stone
- R
- ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه
فارسی
English
سرگذشت «ران کاویچ»، سربازی که در جریان جنگ ویتنام فلج شد و بعد از آن، چون فکر می کرد کشوری که برایش جنگیده، به او خیانت کرده است، تبدیل به فردی مخالف جنگ شد و ...


دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
Majik
Majik
۲۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲
Born on the Fourth of July 1989 عوض شدن نظرات تام کروز یهویی اتفاق میوفته هرچند این موضوع تا حدی قابل چشم پوشیه. حتی برگشتش از مکزیک هم یهوییه. سکانسهای مکزیک چیز زیادی به فیلم اضافه نمیکنه. اواسط فیلم یک نما از اعتراضات دانشجویی میگیره و بلافاصله کات میزنه به یک نمای نیمه سکسی. فکر میکنم چنین تدوینی خیلی اشتباهه و موضوع اعتراضات رو بی اثر میکنه. خداروشکر دوباره در انتهای فیلم دوباره به موضوع اعتراضات نسبت به جنگ ویتنام برمیگرده. فکر میکنم سکانسهای انتهای فیلم به خوبی انتقام کل جهان رو از سیاستهای جنگی آمریکا در ویتنام میگیره و حس خیلی خوبی به بیننده میده. One Two Three Four, We Don\ t Want Your Fucking War
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
shabahang
shabahang
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۴۵
فیلم ضد جنگی دیگری از الیور استون در مورد پوچی جنگ به خصوص جنگ با ویتنام و اینکه چطوری دولتمردانی چون ریچارد نیکسون با سو استفاده از احساسات میهن پرستانه نسل جوون رو برای رفتن به جنگی بی ثمر و نالازم ویتنام هوایی کردند.... این فیلم به کشته شدن اشتباهی روستاییان بی گناه ویتنامی و کشته شدن سربازان توسط افراد خودی به طور سهوی در وضعیت شلم شوربای جنگی میپردازه که جنگ چنین مصیبت هایی با خودش داره.... مثل بقیه فیلمهای دیگه ی نیکسون باز هم اغراق در اون وجود داره و دقایقی از اواسط فیلم هم دچار افت ضرباهنگ میشه اما در مجموع فیلم قابل قبولیه.... ضمن اینکه اشاره کنم تام کروز بهترین بازی عمرشو در این فیلم انجام داده.... نمره ی من به این فیلم 7.5 از 10.
shabahang
shabahang
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۴۷
مثل بقیه فیلمهای دیگه ی الیور استون ببخشید اشتباه شد این تیکه
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۲
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ