news-background
news-background

گلدن گلوب ۲۰۲۰: آهنگساز Joker اولین زن برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی متن شد

«هیلدور گوداندوتیر» آهنگساز ایسلندی «جوکر» (Joker) اولین زن برنده‌ی گلدن گلوب در بخش بهترین موسیقی متن شد. او یکشنبه شب در هفتاد و هفتمین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب یک پیروزی تاریخی کسب کرد و به دومین زن برنده‌ی این جایزه، و اولین زنی در تاریخ گلدن گلوب تبدیل شد که آن را به صورت انفرادی به خانه می‌برد. این بخش در سال ۱۹۴۷ به گلدن گلوب اضافه شد.

این آهنگساز و نوازنده‌ی ویولن به هنگام دریافت جایزه به‌شدت هیجان‌زده بود و گفت: «واقعاً زبانم بند آمده.» در بخش بهترین موسیقی متن در سال‌های گذشته «لیزا جرارد» آهنگساز زن استرالیایی به همراه «هانس زیمر» برای «گلادیاتور» به کارگردانی «ریدلی اسکات» برنده‌ی گلدن گلوب شده بودند. گوداندوتیر یکشنبه شب با «رندی نیومن» (داستان زناشویی)، «الکساندر دسپلا» (زنان کوچک)، «توماس نیومن» (۱۹۱۷) و «دنیل پمبرتون» (بروکلین بی‌مادر) رقابت می‌کرد.

آهنگسازی گوداندوتیر برای مینی‌سریال «چرنوبیل» هم سپتامبر گذشته برای او جایزه‌ی امی را به همراه‌ آورده بود تا یکی از معدود افرادی باشد که سه جایزه‌ی امی، گلدن گلوب و در آینده گرمی را طی چند ماه تصاحب کرده‌اند.

فیلم «جوکر» در چهار بخش نامزد اسکار بود و ستاره‌ی آن «واکین فینیکس» موفق شد گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم‌های درام را به چنگ بیاورد. او هنگام دریافت جایزه‌ از آهنگساز ایسلندی قدردانی کرد. «تاد فیلیپس» نویسنده و کارگردان فیلم هم گفت که آهنگسازی گوداندوتیر در مراحل ابتدایی پروژه نقشی محوری در هدایت نقش «آرتور فلک» داشته است.

فهرست کامل برندگان گلدن گلوب از این صفحه قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۳۷

به نظرم واقعاً لایقش بود. موسیقی متنش به شدت زیبا و البته تأثیر گذار بود.

نمایش اسپویل
۱۶ دی ۱۳۹۸ ۱۹:۴۲

دس خوش

نمایش اسپویل