news-background
news-background

نقد و بررسی فیلم “Don't Breath” – بخش دوم

عملکرد بازیگران

طبیعتا وقتی به بررسی عملکرد بازیگران میرسیم , نام استیون لانگ از همه بیشتر به چشم میخورد . بازیگری که خوش سابقه که هنوزم که هنوز است در دنیای هالیوود میدرخشد و با نفس نکش بار دیگر به مرکز توجهات بازگشت . بیشتر موفقیت این فیلم از بازی خوب استیون سرچشمه میگیرد و باید گفت که او معرکه بوده است . تاثیرگذاری فوق العاده او باعث شده است داستان به خوبی به تماشاگر منتقل شود و آن هیجان و استرس به بیننده دست دهد . مطمئنا اگر بازی او نبود , نصف هیجانی که در فیلم داشتیم هم دارا نبودیم و باید گفت استیون لانگ بهترین بازیگر این فیلم و یکی از مهم ترین نقطه قوت و جذابیت این فیلم است . جدا از این ها , نقش او هم بسیار سخت و دشوار بوده است . پیرمردی بازنشسته ارتش و نابینا , قطعا ایفای نقش اش به راحتی نبوده است و این که در طول فیلم باید نقش یک فرد نابینا را بازی کنی , واقعا کار پر مخمصه ای است ! اما میرسیم به جین لوی , بازیگر جوان دنیای هالیوود که اتفاقا در “Evill Dead” کار قبلی فده آلوارز حضور داشته است و با او همکاری کرده است . جین لوی را از نظر داستانی باید شخصیت اول داستان دانست و به نظر می آید این فیلم آزمونی بزرگ برای او بوده است و میتوانست باعث پیشرفت او بشود . و اتفاقا جین لوی در این آزمون , تقریبا موفق بیرون آمده است و عملکرد او در کل خوب بوده است . به هر حال او راهش را در هالیوود انتخاب کرده است و در آینده هم باید او را بیشتر در ژانر ترسناک ببنیم و در این زمینه هم یعنی به عنوان شخصیتی که دچار ترس و وحشت میشود و باید این حس را به بیننده منتقل کند , عملکرد و استعداد خوبی دارد . اما به نظر بنده , جین لوی در ژانر درام هم میتواند موفق باشد و شاید زیاد عاقلانه نباشد تمام کارش را مختص ژانر ترسناک کند !

دیلان مینت بازیگری دیگری بوده است که در کنار جین لوی میتوان گفت ترکیب بدی تشکیل نداده بودند و میتوانستند در جذب مخاطب موفق باشند . ما بازی خیلی قوی از مینت شاهد نبودیم و به طوری فقط با او پیش میرفتیم , اما زیاد ویژگی خاصی نمیدیدم که جذب او شویم و بسیار از بازی اش لذت ببریم . اما این را هم باید در نظر بگیریم که دیلان مینت تنها 19 سال دارد و این بی تجربگی هم که در بازی اش کاملا مشهود بود , به همین موضوع بر میگردد . اما چیزی که نمیتوان رد کرد این است که عملکرد دیلان مینت برای این نقش به این مهمی خوب بوده است و به نظرم خامی و بی تجربگی ای که ما در این فیلم از او شاهد بودیم , در بازی های بعدی او رفع میشود . در غیراین صورت استعداد او مسئله ای است که نمیتوان آن را رد کرد و توانایی او برای تبدیل به بازیگری در ژانر های اکشن , ترسناک و یا جنایی کافی و خوب است .  دنیل زوواتو شخصیت سوم از این گنگ دزدی است و همان اوایل فیلم که او را دیدیم , تقریبا جذب شخصیت او شدیم و گمان کردیم که او از آن شخصیت هایی است که یک ته کمدی در یک داستان تلخ دارند و قرار است یکی از ستاره های فیلم باشد ! (!!از این جا به بعد متن حاول اسپول است !!) اما تمام این فرضیات با مرگ زود هنگام او توسط پیرمرد به هم خورد و ما را شوکه کرد ! در کل این تصمیم نویسندگان نگذاشت ما عملکرد قابل توجهی از دنیل زوواتو ببینیم و به نظرم اگر این مرگ کمی دیر تر صورت میگرفت , هیجان و جذابیت فیلم بیشتر میشد . در آخر , عملکرد بازیگران در این فیلم خوب بوده است و باید بگوییم که بازیگران به خوبی توانسته اند نقش هایشان را ایفا کنند , البته ضعف هایی که ذکر شد داشتند اما به دلیل سن کم بیشترشان , عملکردشان خوب بوده است .

بررسی و نگاه آخر

در نهایت , نفس نکش فیلمی موفق بوده است که در جاهایی پیچیدگی خودش را داشته است , مانند سکانسی که پیرمرد بعد از کشتن اشتباهی قاتل غیرعمد دخترش که بچه ای هم که مال او بود در شکمش بود , قصد بر این داشت تا انتقامش را از راکی بگیرد و او را بار دار کند و معتقد بود او باید جواب پس بدهد و وقتی راکی گفت میخواهی با من چکار کنی , در دیالوگی قابل تفکر و جالب گفت مگر من متجاوز ام ؟ و بعد از آن سعی داشت تا اسپرم خودش را وارد راکی کند تا او بار دار شود و بچه ای برایش به دنیا بیاورد ! یا جایی که دوباره استیون لانگ بازیگر نقش پیرمرد در دیالوگی جالب گفت , انسان وقتی قبول کند خدایی وجود ندارد قادر است که هر کاری بکند ! علاوه بر این پیچیدگی در فیلمنامه که اتفاقا خلاقیتی خوب بوده است , فیلم دارای ضعف هایی مانند روند افت و یکنواختی تقریبا در اواسط داستان بوده است و یا منطقی نبودن و تضاد داشتن برخی اتفاق ها در طول فیلم و همینطور پایان آن !

در جایی بعد از فرار کردن راکی , اخبار در تلویزیون از مجروح شدن پیرمردی نظامی توسط سارقانی بی رحم خبر میدهد و میگوید که پیرمرد آن دو را کشته است و حالش خوب است و به زودی هم از بیمارستان به خانه اش باز میگردد . در صورتی که اگر مامورین در زمان پیدا کردن پیرمرد و بردنش به بیمارستان , خانه او را چک کرده باشند که قطعا کرده اند باید بدن قاتل دختر او را میدیدند و به این موضوع شک میکردند و یا سگ حبس شده او را در ماشین راکی پیدا میکردند و به وجود یک سارق دیگر شک میکردند . به هر حال همانطور که عرض شد در کنار نکات مثبت , ضعف هایی بزرگ هم در فیلم وجود داشته است ولی با همه ی این ها , نفس نکش را میتوان جزء ترسناک های خوب سال قرار داد و این شمایید که باز هم قضاوت میکنید ...

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید