news-background
news-background

مروری بر عملکرد استودیوهای هالیوود در سال ۲۰۲۴؛ چه فیلم‌هایی در سال ۲۰۲۵ به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری می‌رسند؟

فروش سینماهای ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ به حدود ۸.۷۲ میلیارد دلار رسید. این سال اگرچه از نکات مثبت تهی نبود اما همچنان ۲ تا ۳ میلیارد دلار نسبت به دوران ماقبل پاندمی فاصله داشت. بر اساس گزارش «کام‌اسکور» و محاسبات «ددلاین» سال گذشته فیلم‌ها نزدیک به ۹ میلیارد فروخته بودند.

بسیاری انتظار داشتند که سال ۲۰۲۴ به سهولت از فروش ۸ میلیارد دلاری عبور کند و به همین دلیل افزوده شدن ۷۲۰ میلیون بیشتر بر آن پیش‌بینی در سالی که تحت تأثیر اعتصابات سال قبل بود، تحسین‌برانگیز است. در سه ماهه اول سال فیلم‌های بزرگ کمتری اکران شدند و از همه گذشته، فیلمی از استودیوی مارول در اوایل ماه مه اکران نشد تا اینکه اواخر ژوئیه «ددپول و وولورین» (Deadpool and Wolverine) به نمایش درآمد و افتتاحیه ۲۱۱.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد.

تا اوایل ماه مه، فروش بازار آمریکا ۲۰ درصد کاهش را نسبت به سال سال قبل نشان می‌داد اما تا چهارشنبه این هفته اختلاف به ۳ درصد رسیده است. شمار فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۴ با افتتاحیه ۲۰ میلیون دلار یا بیشتر اکران شدند، نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و از ۴۰ فیلم به ۳۴ فیلم رسیده. اما شمار عناوینی که افتتاحیه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری داشتند، تغییری نکرده و در عدد پنج ثابت مانده است. «وارونه ۲» (Inside Out 2) با ۱۵۴.۲ میلیون دلار، «ددپول و وولورین» با ۲۱۱.۴ میلیون دلار، «بیوتل‌جوس بیوتل‌جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) با ۱۱۱ میلیون دلار، «شرور» (Wicked) با ۱۱۲.۵ میلیون دلار و «موانا ۲» (Moana 2) با ۱۳۹.۷ میلیون دلار از جمله این عناوین بودند.

اما شمار فیلم‌هایی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروختند به ۲۲ عنوان کاهش پیدا کرده در حالی که یک سال قبل ۲۴ فیلم از این فروش عبور کردند. از سوی دیگر مانند یک سال پیش ۸ فیلم بیش از ۲۰۰ میلیون دلار و ۵ فیلم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروختند. بر اساس داده‌های «ناتو» و «کام‌اسکور»، فیلم‌هایی که رده سنی «پی‌جی» (PG) دریافت کردند در سال ۲۰۲۴ به فروش ۲.۸ میلیارد دلاری رسیدند و نسبت به سال ۲۰۲۴ با ۲.۱ میلیارد دلار رشد داشتند.

در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به پرفروش‌ترین استودیوهای هالیوود در سال ۲۰۲۴ و پرفروش‌ترین فیلم‌های آنان.

 

دیزنی

دیزنی با رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ از اکران ۳۰ فیلم به فروش ۲.۲۱۹ میلیارد دلاری رسید. این درآمد شامل فیلم‌های استودیوهای سرچ‌لایت و قرن بیستم می‌شود. دیزنی علاوه بر این فیلم‌های جدید پیکسار و مارول را پخش کرد که برای رونق صنعت نمایش فیلم بسیار اهمیت داشتند. تمرکز «باب آیگر» مدیر عامل دیزنی بر ساختن فیلم‌های کمتر اما با کیفیت‌تر از شکست‌های تجاری استودیو کاست. «موفاسا» (Mufasa) اما صدها میلیون دلار کمتر از ۱.۶۶ میلیارد دلار «شیر شاه» (Lion King) در سال ۲۰۱۹ فروش کرد. دیزنی تنها استودیویی است که پس از پاندمی کرونا بیش از ۲ میلیارد دلار فروخته و دو فیلم «وارونه ۲» و «ددپول و وولورین» با فروش جهانی بیش از ۱ میلیارد دلاری را اکران کرده. حتی استودیوهای قرن بیستم با «قلمرو سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) که ۱۷۱.۱ میلیون دلار فروخت و «بیگانه: رومولوس» (Alien: Romulus) با ۱۰۵.۳ میلیون دلار عملکرد خوبی داشت. فیلم بیوگرافی «باب دیلن» (A Complete Unknown) به کارگردانی «جیمز منگولد» ۲۸.۴ میلیون دلار از کریسمس تا امروز فروخته و مخاطبین بزرگسال زیادی را جذب کرده است.

سه فیلم برتر دیزنی در سال ۲۰۲۴: «وارونه ۲» (Inside Out 2) با ۶۵۲.۹ میلیون دلار، «ددپول و وولورین» (Deadpool and Wolverine) با ۶۳۶.۷ میلیون دلار و «موانا ۲» (Moana 2) با ۴۰۳.۹ میلیون دلار. طولانی‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «وارونه ۲» و «ددپول و وولورین» هر دو پس از ۶۷ روز. کوتاه‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «اولین طالع نحس» (The First Omen) پس از ۵۳ روز. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «کاپیتان آمریکا: دنیای قشنگ نو» (Captain America: Brave New World) از ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن ۱۴۰۳)، «سفید برفی» (Snow White) از ۲۱ مارس (۱ فروردین ۱۴۰۴)، «تاندربولتس» (Thunderbolts) از ۲ مه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴)، «الیو» (Elio) از ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ۱۴۰۴)، «چهار شگفت‌انگیز: اولین گام‌ها» (Fantastic Four: First Steps) از ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد ۱۴۰۴)، «ترون: آرس» (Tron Ares) از ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر ۱۴۰۴)، «شکارچی: بیابان‌ها» (Predator: Badlands) از ۷ نوامبر (۱۷ آبان ۱۴۰۴)، «زوتوپیا ۲» (Zootopia 2) از ۲۶ نوامبر (۶ آذر ۱۴۰۴) و «آواتار: آتش و خاکستر» (Avatar: Fire & Ash) از ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۴۰۴).

 

یونیورسال

فروش ۱.۸۸ میلیارد دلاری یونیورسال در سال ۲۰۲۴ حدود ۳ درصد کاهش را نسبت به یک سال قبل نشان می‌دهد. این فروش شامل درآمدهای فوکس فیچرز از ۳۱ عنوان می‌شود.

یونیورسال با پنج فیلم در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخت در حالی که یکی از آن‌ها یک اثر موزیکال بود. موزیکال‌ها همیشه یک قمار به شمار می‌آیند و فجایعی چون «گربه‌ها» (Cats) و «ایوان هانسن عزیز» (Dear Evan Hansen) را به بار آورده‌اند. اما یونیورسال به پرفروش شدن «شرور» و بازآفرینی جادویی شبیه به «هری پاتر» به ویژه برای مخاطبین زن باور داشت. این فیلم طی کمتر از دو ماه به سومین فیلم پرفروش سال بدل شد و از ۴۰۳.۹ میلیون دلار عبور کرد. یونیورسال سال گذشته سعی کرد که با اکشن-کمدی ۱۵۰ میلیون دلاری «مرد سقوطی» (The Fall Guy) با بازی «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت» یک چندگانه جدید راه‌اندازی کند آن فیلم از ۹۲ میلیون دلار فراتر نرفت. فوکس فیچرز از سوی دیگر با «نوسفراتو» (Nosferatu) ۴۸ میلیون دلار در هفته اول فروخت و فراتر از انتظار عمل کرد.

سه فیلم برتر یونیورسال در سال ۲۰۲۴: «شرور» (Wicked) با ۴۰۳.۹۸ میلیون دلار، «من نفرت‌انگیز ۴» (Despicable Me 4) با ۳۶۱ میلیون دلار و «گردبادها» (Twisters) با ۲۶۷.۷ میلیون دلار. طولانی‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «من نفرت‌انگیز ۴» (۳۴ روز). کوتاه‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: فیلم‌های  «ربات وحشی» (The Wild Robot)، «شنای شبانه» (Night Swim)، «مرد میمونی» (Monkey Man)، «ابیگیل» (Abigail)، «مرد سقوطی» (Fall Guy)، «بد به دل راه نده» (Speak No Evil) و چند فیلم دیگر پس از ۱۸ روز. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (How to Train Your Dragon) از ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ۱۴۰۴)، «مگان ۲.۰» (M3GAN 2.0) از ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۴)، «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» (Jurassic World: Rebirth) از ۲ ژوئیه (۱۱ تیر ۱۴۰۴)، «شرور: برای همیشه» (Wicked: For Good) از ۲۱ نوامبر (۱ آذر ۱۴۰۴) و «پنج شب با فردی‌ ۲» (Five Nights at Freddy’s 2) از ۵ دسامبر (۱۵ آذر ۱۴۰۴).

 

برادران وارنر

فروش سالانه استودیوی برادران وارنر با ۱۷ درصد کاهش به ۱.۱۶۴ میلیارد دلار رسید در حالی که امسال مانند تابستان پیش فیلم ۱.۴۴ میلیارد دلاری «باربی» (Barbie) اکران نشده بود. وارنرها سال ۲۰۲۴ را با فیلم‌های «تلماسه: قسمت دوم» (Dune: Part Two) و «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) قدرتمندانه شروع کردند و پس از اعتصابات رونق را به سالن‌های سینما برگرداندند. با این حال فیلم‌های جاه‌طلبانه‌ای چون «فیوریوسا» (Furiosa) با بودجه ۱۶۹ تا ۲۰۰ میلیون دلاری و «جوکر: جنون مشترک» (Joker: Folie a Deux) به شکست تجاری منجر شدند. در سال ۲۰۲۵ «دنیای دی‌سی» با مدیریت «جیمز گان» و «پیتر سفران» و با فیلم جدید «سوپرمن» (Superman) فروش این استودیو را فراتر خواهد برد اما احتمال شکست تجاری با فیلم علمی-تخیلی «میکی ۱۷» (Mickey 17) «بونگ جون هو»،‌فیلم خون‌آشامی «گناهکاران» (Sinners) «رایان کوگلر»، «عروس» (The Bride) «مگی جیلنهال» و فیلم جدید «پل توماس اندرسون» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» وجود دارد.

سه فیلم برتر برادران وارنر در سال ۲۰۲۴: «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) با ۲۹۴.۱ میلیون دلار، «تلماسه: قسمت دوم» (Dune: Part Two) با ۲۸۲.۱ میلیون دلار، و «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) با ۱۹۶.۳ میلیون دلار. طولانی‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «تلماسه: قسمت دوم» (Dune: Part Two) و «گودزیلا و کونگ» (Godzilla x Kong) با ۴۶ روز. کوتاه‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم» (Lord of the Rings: The War of Rohirrim) با ۱۴ روز. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «همراه» (Companion) از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ۱۴۰۳)، «ماینکرفت» (Minecraft) از ۴ آوریل (۱۶ فروردین ۱۴۰۴)، «گناهکاران» (Sinners) از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۱۴۰۴)، و «سوپرمن» (Superman) از ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر ۱۴۰۴).

 

سونی

فروش استودیوی سونی با ۲۸ فیلم از جمله فیلم‌های سونی پیکچرز کلاسیکس و کرانچی‌رول فروش ۱ میلیارد دلاری عبور کرد. این استودیو اگرچه با «کریون شکارچی» (Kraven the Hunter)، «مادام وب» (Madame Web) و «شنبه شب» (Saturday Night) در گیشه بمب‌هایی را منفجر کرد اما در فصل تابستان «گارفیلد» (The Garfield Movie) و «پسران بد: بران یا بمیر» (Bad Boys: Ride or Die) را اکران کرد که فروش خوبی داشتند. «ونوم: آخرین رقص» (Venom: The Last Dance) که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته شده کمتر از دو قسمت قبلی فروخت اما سونی ادعا می‌کند که فیلم‌های ابرقهرمانی را با هزینه‌ای کمتر از رقبا می‌سازد. فروش جهانی «ونوم: آخرین رقص» به نیم میلیارد دلار نزدیک شده و برای سونی سودآوری کرده است. «با ما تمام می‌شود» (It Ends With Us) با وجود همه حواشی آن و شکایت متقابل «بلِیک لایولی» و کارگردان/بازیگر آن «جاستین بالدونی» برای سونی یک موفقیت تجاری بود.

سه فیلم برتر سونی در سال ۲۰۲۴: «پسران بد: بران یا بمیر» (Bad Boys: Ride or Die) با ۱۹۳.۵ میلیون دلار، «با ما تمام می‌شود» (It Ends With Us) با ۱۴۸.۵ میلیون دلار و «ونوم: آخرین رقص» (Venom: The Last Dance) با ۱۳۹.۷ میلیون دلار. طولانی‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: در بسیاری از موارد از جمله «ونوم: آخرین رقص» ۴۶ روز پس از اکران در سالن‌های سینما. کوتاه‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «ترسیده» (Afraid) پس از ۱۸ روز. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «بچه کاراته‌کار: اسطوره‌ها» (Karate Kid: Legends) از ۳۰ مه (۹ خرداد ۱۴۰۴) و «می‌دانم تابستان پیش چه کردی» (I Know What You Did Last Summer) از ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر ۱۴۰۴).

 

پارامونت

فروش سالانه استودیوی پارامونت با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳ و با ۱۲ فیلم به ۸۷۹.۵ میلیون رسید. چند فیلم این استودیو در افتتاحیه به پرفروش‌ترین فیلم هفته تبدیل نشدند اما شکست «موفاسا» (Mufasa) از «سونیک خارپشت ۳» (Sonic the Hedgehog 3) در تعطیلات کریسمس یکی از نقاط روشن کارنامه پارامونت در سال ۲۰۲۴ بود. «کاش» (If) در هفته اول ۳۳ میلیون دلار و «تبدیل‌شوندگان: یک» (Transformers One) که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شد ۱۲۹ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و بیش از حد کودکانه توصیف شد.

سه فیلم برتر پارامونت در سال ۲۰۲۴: «گلادیاتور ۲» (Gladiator II) با ۱۶۴.۵ میلیون دلار، «سونیک خارپشت ۳» (Sonic the Hedgehog 3) با ۱۵۱.۴ میلیون دلار و «مکان آرامی: روز اول» (A Quiet Place: Day One) با ۱۳۸.۹ میلیون دلار. طولانی‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «دختران بدجنس» (Mean Girls) با ۳۹ روز. کوتاه‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: در برخی موارد از جمله «کاش» (If)، «مکانی آرام: روز اول» (Quiet Place: Day One) و «لبخند ۲» (Smile 2) ۳۲ روز پس از اکران در سالن‌های سینما. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «مأموریت غیرممکن – حساب‌رسی نهایی» (Mission: Impossible – Final Reckoning) از ۲۳ مه (۳ خرداد ۱۴۰۴)، «مرد فراری» (Running Man) از ۷ نوامبر (۱۷ آبان ۱۴۰۴) و «باب اسفنجی» (Spongebob Squarepants) از ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۴۰۴).

 

لاینزگیت

لاینزگیت با ۲۲ فیلم اریجینال و دنباله ۲۵۲.۲ میلیون دلار فروخت. این عملکرد ۵۷ درصد کاهش را نسبت به یک سال قبل نشان می‌دهد اما در سال ۲۰۲۳ فیلم‌های این استودیو به لطف فیلم‌هایی چون «جان ویک: فصل ۴» (John Wick: Chapter 4) و «عطش مبارزه: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes) رشد شش برابری را نسبت به سال ۲۰۲۲ ثبت کرده بودند. لاینزگیت در سال ۲۰۲۴ با هیچ‌یک از فیلم‌هایش به رتبه اول فروش نرسید و میانگین افتتاحیه فیلم‌های آن ۶.۸ میلیون دلار بود. یکی از ناکامی‌های تجاری این استودیو در سال گذشته اقتباس ۱۲۰ میلیون دلاری از بازی ویدیویی «سرزمین‌های مرزی» (Borderlands) است. این فیلم در بازارهای داخلی فقط ۱۵.۴ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۴۰ میلیون دلار فروخت. لاینزگیت امیدوار است با فیلم‌هایی چون «بالرین» (Ballerina)، فیلم بیوگرافی «مایکل جکسون» (Michael)، کمدی «بخت نیک» (Good Fortune) و فیلم «خدمتکار» (Housemaid) با بازی «سیدنی سوئینی» و «آماندا سایفرد» شکست‌های سال پیش را جبران کند.

سه فیلم برتر لاینزگیت در سال ۲۰۲۴: «بهترین نمایش کریسمس تاریخ» (The Best Christmas Pageant Ever) با ۳۹.۹ میلیون دلار، «غریبه‌ها: بخش ۱» (The Strangers: Chapter 1) با ۳۵.۲ میلیون دلار و «خیالی» (Imaginary) با ۲۸ میلیون دلار. طولانی‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «مگالوپولیس» (Megalopolis) با ۵۶ روز. کوتاه‌ترین زمان پخش در پلتفرم‌های دیجیتال: «هرگز تسلیم نشو» (Never Let Go) با ۱۴ روز. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «بالرین» (Ballerina) از ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) و «مایکل» (Michael) از ۳ اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۴).

 

آمازون

استودیوی آمازون ام‌جی‌ام با ۹ فیلم ۲۴۹.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی بلیت فروشی کرد و کاهش ۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۳ ثبت کرد. این استودیو امسال فیلمی پرفروش مانند «کریید ۳» (Creed III) که ۱۰۰ میلیون دلاری شد اکران نکرد. چندگانه «جیمز باند» این استودیوی از سوی دیگر در یک بن‌بست گرفتار شده و تهیه‌کنندگان قدیمی ام‌جی‌ام با مدیران آمازون درباره تولید اسپین‌آف و انتخاب بازیگر به توافق نرسیده‌اند. آمازون سال گذشته فیلم ۳۰۰ میلیون دلاری «رد وان» (Red One) را پس از ۲۸ روز اکران در پلتفرم استریم پرایم ویدیو پخش کرد. این فیلم که دچار حواشی منفی پشت صحنه زیادی شد شاید در استودیوی دیگری فاجعه بزرگتری به وجود می‌آورد.

سه فیلم برتر آمازون در سال ۲۰۲۴: «رد وان» (Red One) با ۹۶.۷ میلیون دلار، «زنبوردار» (The Beekeeper) با ۶۶.۲ میلیون دلار و «چالشگران» (Challengers) با ۵۰.۱ میلیون دلار. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «حسابدار ۲» (The Accountant 2) از ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) و «بخشایش» (Mercy) در ۱۵ اوت (۲۴ مرداد ۱۴۰۴).

 

ای-۲۴

فروش استودیوی ای-۲۴ در سال گذشته با ۲۴ فیلم به ۲۰۱ میلیون دلار رسید و رشد ۴۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۳ نشان داد. «جنگ داخلی» (Civil War) به کارگردانی «الکس گارلند» یکی از این عناوین بود که ۶۸.۶ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ استودیو با ۲۵.۵ میلیون دلار را ثبت کرد. این فیلم اکشن و سیاسی برای مخاطب آمریکایی بسیار ۱۸ تا ۳۴ ساله به راحتی قابل‌فهم بود استانداردهای بالایی داشت. فیلم «ما در زمان زندگی می‌کنیم» (We Live in Time) «پنجه آهنین» (The Iron Claw) و «مرتد» (Heretic) در فهرست ۱۳ فیلم پرفروش تاریخ این استودیو قرار گرفتند. ای-۲۴ از خطاهای بزرگ سال گذشته از جمله «بو ترسیده» (Beau Is Afraid) به کارگردانی «آری استر» درس گرفت هرچند فیلم ۲۰ میلیون دلاری «دختربچه» (Babygirl) با بازی «نیکول کیدمن» شروع قدرتمندانه‌ای نداشت.

سه فیلم برتر استودیوی ای-۲۴ در سال ۲۰۲۴: «جنگ داخلی» (Civil War) با ۶۸.۶ میلیون دلار، «مرتد» (Heretic) با ۲۶.۶ میلیون دلار و «ما در زمان زندگی می‌کنیم» (We Live in Time) با ۲۴.۶ میلیون دلار. فیلم‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کنند: «مرگ یک تک‌شاخ» (Death of a Unicorn) با بازی «جنا اورتگا» در فصل بهار، فیلم «مارتین معظم» (Marty Supreme) به کارگردانی «جاش سافدی» با بازی «تیموتی شالامی» از ۲۵ دسامبر (۴ دی ۱۴۰۴) و فیلم «ماشین کوبنده» (The Smashing Machine) به کارگردانی «بنی سافدی» با بازی «دواین جانسون».

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید