news-background
news-background

از Batgirl تا کمدی گمشده تارانتینو؛ ۱۰ فیلمی که پس از فیلمبرداری لغو شدند

ناگفته پیداست که ساختن هر فیلمی یک وظیفه سنگین و طاقت‌فرساست و کنار هم جمع کردن گروهی از بازیگران و عوامل پشت صحنه و مدیریت کردن آن‌ها هزینه زیادی دارد. گاهی اوقات با وجود اینکه اجزای مختلف در جای خود قرار می‌گیرند، باز هم ممکن است نقصی پیدا شود یا حادثه‌ای رخ دهد و یا تصمیمی گرفته شود که نتیجه زحمات به ثمر ننشیند.

در تاریخ سینما چندین بار پیش آمده که پروژه‌هایی به صورت کامل فیلمبرداری شده‌اند اما به دلایلی از جمله یک حادثه ناگوار یا تغییر مدیریت یک استودیو هرگز پخش نشده‌اند. «بت‌گرل» (Batgirl) یکی از آخرین نمونه‌هاست که اوت سال ۲۰۲۲ در مرحله تدوین لغو شد. «لزلی گریس» در آن فیلم نقش اصلی را بازی کرد و «مایکل کیتون» برای تکرار نقش «بتمن» بازگشت.

در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به فیلم‌هایی که پس از تولید یا در آستانه فیلمبرداری لغو شدند.

کایوتی در برابر اکمی (Coyote vs. Acme)

«کایوت علیه اکمی» به کارگردانی «دیو گرین» دسامبر سال ۲۰۲۰ چراغ سبز گرفت و قرار بود ژوئیه امسال پخش شود. اما برادران وارنر آوریل ۲۰۲۲ فیلم را از تقویم خود حذف کرد و تصمیم گرفت «باربی» (Barbie) را جایگزین آن کند. به دنبال لغو این پروژه که با بودجه ۷۲ میلیون دلاری ساخته شده بود، گزارش شد که سونی، آمازون، نتفلیکس و پارامونت برای پخش آن ابراز تمایل کرده‌اند اما رقم پیشنهادی وارنرها بسیار بالا بود. «خواکین کاسترو» نماینده تگزاس در کنگره آمریکا به‌شدت از این اقدام برادران وارنر دیسکاوری انتقاد کرد و متعهد شد که با انحصارطلبی استودیوهای بزرگ مبارزه می‌کند. «پل شیر» کمدین یکی از بینندگان فیلم در اکران خصوصی است که آن را «بهترین نسخه لونی تونز در سینما» توصیف می‌کند.

 

بت‌گرل (Batgirl)

این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری برای پلتفرم استریم مکس تولید شد اما چند ماه مانده به پخش و در مرحله تدوین فروپاشید. «دیوید زاسلاو» مدیر برادران وارنر دیسکاوری لغو «بت‌گرل» را یکی از تلفات «راه‌اندازی مجدد» دنیای دی‌سی نامیده بود. «عادل العربی» و «بلال فلاح» کارگردانان فیلم پرفروش «پسران بد برای همیشه» (Bad Boys for Life) با برادران وارنر و دی‌سی این فیلم بلند را بر اساس شخصیت «باربرا گوردن»، دختر «جیمز گوردن» کمیسر پلیس شهر گاتهام به تولید رساندند. در این پروژه علاوه بر «لسلی گریس» ستاره موزیکال «در ارتفاعات» (In The Heights) در نقش «باربارا گوردن»، «جی.کی. سیمونز» در نقش «کمیسر جیم گوردن» و «برندن فریزر» در نقش شخصیت شرور «فایرفلای» یا «شب‌تاب» مقابل دوربین رفتند.

 

روز تولد بهترین دوست من (My Best Friend’s Birthday)

اولین فیلم «کوئنتین تارانتینو» نه «سگ‌های انباری» (Reservoir Dogs) بلکه «روز تولد بهترین دوست من» بود، یک کمدی سیاه و سفید با بازی تارانتینو و همکارش در یک ویدیو کلوب به نام «کریگ هرمن». آن فیلم در سال ۱۹۸۷ و پنج سال پیش از اکران «سگ‌های انباری» فیلمبرداری شد. «روز تولد بهترین دوست من» هرگز به صورت گسترده پخش نشد و نیمی از آن در آتش سوخت. ویدیوهای باقی مانده از این فیلم و فیلمنامه کامل آن در دسترس است.

روزی که دلقگ گریست (The Day the Clown Cried)

«جری لوییس» در این فیلم بایگانی شده نقش دلقک مستی را بازی کرده که به جرم توهین به هیتلر توسط آلمان نازی بازداشت می‌شود. لوییس معتقد بود این فیلم «خیلی خیلی بد» است و اغلب تمایلی نداشت در موردش حرف بزند. او در سال ۲۰۱۳ گفت: «از این اثر شرمسار بودم و خوشحالم که این قدرت را داشتم که از آن محافظت کنم و اجازه ندهم کسی ببیندش.»

 

چه کسی بامبی را کشت (Who Killed Bambi)

«راجر ایبرت» با همکاری «مالکم مک‌لارن» این فیلم را بر اساس «شب روز سخت» (A Hard Day's Night) نوشت. «راس مایر» برای کارگردانی این فیلم انتخاب شد و اعضای گروه «سکس پیستولز» قرار بود در آن ظاهر شوند. اما چند روز مانده به فیلمبرداری پروژه لغو شد. دلایل مختلفی برای نرسیدن فیلم به مرحله تولید ذکر شد، از جمله مخالفت‌های استودیوی فاکس، مداخله «گریس کلی» عضو هیأت مدیره استودیو و مسائل مالی.

 

شماره ۱۳ (Number 13)

«شماره ۱۳» اولین فیلم «آلفرد هیچکاک» بود که در سال ۱۹۲۲ تا نیمه فیلمبرداری شد اما به دلیل تأمین نشدن هزینه‌ها فروپاشید. «کلر گریت» و «ارنست تسیجر» قرار بود در این فیلم نقش یک زوج را بازی کنند.

 

گور (Gore)

در سال ۲۰۱۷ نتفلیکس پس از متهم شدن «کوین اسپیسی» به آزار جنسی، یک فیلم بیوگرافی درباره «گور ویدال» نویسنده آمریکایی را در مرحله پس از تولید لغو کرد. «مایکل استالبرگ» که نقش شریک زندگی ویدال را بازی کرده درباره این فیلم گفته بود: «درک می‌کنم که چه شده. راستش، همگی امیدوار بودیم که شاید... با گذر زمان این امکان به وجود بیاید مردم فیلمی را ببینند.»

 

بوگارت اینجا خوابید (Bogart Slept Here)

فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی «مایک نیکلز» و نویسندگی «نیل سایمن» پس از دو هفته لغو شد. علت لغو پروژه بر اساس گزارش‌های غیررسمی به «رابرت دنیرو» مرتبط بود که متد اکتینگ او با دیالوگ سایمون مطابقت نداشت. دو سال بعد این فیمل با عنوان «دختر خداحافظی» (The Goodbye Girl) فیلمبرداری شد.

۱۰ چیز نفرت‌انگیز درباره زندگی (10 Things I Hate About life)

این فیلم قرار بود دنباله معنوی «۱۰ چیز نفرت‌انگیز درباره تو» (10 Things I Hate About You) با بازی «جولیا استایلز» و «هیث لجر» باشد و رابطه عاشقانه دو شخصیت با بازی «ایوان ریچل وود» و «توماس مک‌دانل» را روایت کند. اما دو ماه پس از شروع فیلمبرداری در سال ۲۰۱۲، وود به خاطر باردار بودنش فیلم را به پایان نرساند. فیلمبرداری قرار بود در سال ۲۰۱۳ ادامه پیدا کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. تهیه‌کنندگان از وود به دلیل نقض قرارداد شکایت کردند اما وکلای بازیگر گفتند او برای بازی در این پروژه هیچ پولی دریافت نکرده است.

من، کلادیوس (I, Claudius)

فیلم حماسی «من، کلادیوس» یکی از بدنام‌ترین پروژه‌های سینمایی ناتمام تاریخ است. تولید این پروژه وقتی در میانه راه متوقف شد که «مرل اوبرن» یکی از بازیگران در یک سانحه رانندگی مصدوم شد. اما برخی از تاریخ‌دانان سینما و مفسران معتقدند این مصدومیت در سال ۱۹۳۷ بهانه‌ای بود برای مخفی کردن اختلاف میان «الکساندر کوردا» تهیه‌کننده و «چارلز لاتن» بازیگر فیلم. در سال ۱۹۶۵ یک فیلم مستند به نام «حماسه‌ای که هرگز نبود» (The Epic That Never Was) بر اساس این حواشی ساخته شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید