news-background
news-background

پیتر ویر تأیید کرد که از فیلمسازی بازنشسته شده

ویر می‌گوید به فیلمسازی برنمی‌گردد.

«پیتر ویر» کارگردان فیلم‌هایی چون «نمایش ترومن» (The Truman Show) و «انجمن شاعران مرده» (Dead Poets Society) تأیید می‌کند که از بازنشستگی بیرون نخواهد آمد. این فیلمساز استرالیایی از سال ۲۰۱۰ و درام «راه بازگشت» (The Way Back) فیلم بلندی کارگردانی نکرده اما هوادارانش امیدوار بودند او یک بار دیگر شاید برای دنباله «ناخدا و فرمانده» (Master and Commander) روی صندلی کارگردانی بنشیند.

این فیلمساز ۷۹ ساله در جشنواره سینماتک در پاریس می‌گوید: «بازنشسته شده‌ام. چرا سینما را کنار گذاشتم؟ چون واقعاً دیگر انرژی ندارم.»

«ایتان هاک» بازیگر «انجمن شاعران مرده» دو سال پیش نسبت به بیرون آمدن ویر از بازنشستگی اظهار نظر کرده و در مصاحبه با «ایندی‌وایر» گمانه‌زنی کرده بود که افزایش بودجه فیلم‌هایش انتظارات را از او بالا برده است: «فکر می‌کنم او علاقه‌اش را به سینما از دست داده. وقتی بازیگران به او سخت نمی‌گرفتند از این کار لذت می‌برد. راسل کرو و جانی دپ او را خراب کردند. چنین مردی این روزها به ندرت یافت می‌شود، یک هنرمند محبوب. او فیلم‌های جریان اصلی را هنرمندانه می‌ساخت. با دریافت بودجه برای فیلم‌هایی مثل «نمایش ترومن» یا «ناخدا و فرمانده» باید با جیم کری یا راسل کرو همکاری کنید. فکر می‌کنم هریسون فورد و ژرار دوپاردیو بازیگرانی بودند که می‌خواست. با کارگردان دوستانه برخورد می‌کردند و خودشان را مهم نمی‌دانستند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید