news-background
news-background

تمجید کریستفر نولان از فیلم Godzilla Minus One

نولان به ستایش از فیلم «گودزیلا منهای یک» پرداخته است.

«کریستفر نولان» کارگردان برنده اسکار «اوپنهایمر» (Oppenheimer) از فیلم «گودزیلا منهای یک» (Godzilla Minus One) ستایش کرده که با بودجه پایین ساخته شد و اسکار بهترین جلوه‌های ویژه بصری را دریافت کرد. «گی‌یرمو دل تورو» و «استیون اسپیلبرگ» پیش از نولان از این فیلم به کارگردانی «تاکاشی یامازاکی» تمجید کرده بودند.

نولان می‌گوید: «به نظرم فیلم خارق‌العاده‌ای است. به نظرم بسیار هیجان‌انگیز بود. به زیبایی ساخته شده و ساختارش بسیار درگیرکننده بود. شخصیت‌هایش عمق شگفت‌انگیز داشتند و حس تاریخی شگفت‌آوری داشت که واقعاً درک کردم.»

«گودزیلا منهای یک» با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده و سکانس‌های اکشن آن با ترکیبی از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و عملی خلق شده است. این فیلم ۱۰۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و در آمریکا رکوردشکنی کرده است.

فیلم نولان به نحوه خلق اولین بمب اتم می‌پردازد در حالی که فیلم یامازاکی ظهور گودزیلا پس از یک فاجعه اتمی در سال‌های جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. یامازاکی در مصاحبه با «ان‌بی‌سی» درباره فیلم «اوپنهایمر» نولان گفته بود: «به عنوان یک فرد با نژاد و تبار ژاپنی، واکنش من به «اوپنهایمر» این است که یک روز مایلم فیلم دیگری به آن تقدیم کنم.» او توضیح داده بود که همزمان شدن سال اکران «اوپنهایمر» و «گودزیلا منهای یک» تصادفی بوده است: «وقتی فیلم را می‌ساختیم، وضعیت دنیا و صحنه جغرافیای سیاسی کمی تغییر کرده بود. تقریباً به نظر می‌رسد که سرنوشت مقدر کرده بود این دو فیلم در یک سال اکران شوند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید