news-background
news-background

برندگان اسکار ۲۰۲۴: Godzilla Minus One اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کرد

«گودزیلا منهای یک» برنده اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

ژاپن با فیلم «گودزیلا منهای یک» (Godzilla Minus One) یکشنبه شب در اسکار نود و ششم (Oscars 2024) برنده اسکار بهترین جلوه‌های ویژه بصری شد. «تاکاشی یامازاکی» نویسنده، کارگردان و سرپرست جلوه‌های ویژه این فیلم به اولین فیلمساز پس از «استنلی کوبریک» تبدیل شد که در این بخش برنده اسکار می‌شود. کوبریک در سال ۱۹۶۸ با «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) این جایزه را دریافت کرده بود.

«کیوکو شیبویا» تهیه‌کننده و دیگر سرپرست جلوه‌های ویژه «گودزیلا منهای یک» سومین زن برنده اسکار تاریخ در این شاخه است. پیش از او «سارا بنت» در سال ۲۰۱۴ با «اکس ماکینا» (Ex Machina) و «سوزان ام. بنسون» در سال ۱۹۸۶ برای «بیگانگان» (Aliens) برنده اسکار این بخش شده بودند.

فیلم «گودزیلا منهای یک» را استودیوی توهو ژاپن با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید کرده و برای خلق ۶۱۰ نما با جلوه‌های ویژه فقط ۳۵ هنرمند همکاری کرده‌اند. داستان فیلم در اواخر دهه ۱۹۴۰ قرار داده شده وقتی که گودزیلا به ژاپن حمله پس از شکست در جنگ جهانی دوم می‌کند. در این فیلم بازیگرانی چون «ریونوسوکه کامیکی»، «مینامی هامابه»، «یوکی یامادا»، «مونه‌تابا آئوکی»، «هیده‌تاکا یوشیوکا»، «ساکورا آندو» و «کارونوسوکه ساساکی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

یامازاکی پس از دریافت جایزه گفت: «هنوز نمی‌توانم آنچه پیرامون این فیلم اتفاق افتاده را هضم کنم اما معتقدم که شاید این موفقیت فرصت‌های تازه‌ای برای فیلمسازان ژاپنی ایجاد کند. به نظر من مهم است چرا که به عنوان یک کشور کوچک به فروش بین‌المللی و درآمد نیاز داریم تا بتوانیم در این صنعت دوام بیاوریم. بنابراین باید شرع اتفاقی بزرگتر باشد.

«گودزیلا منهای یک» در بخش بهترین جلوه‌های ویژه بصری با «خالق» (The Creator)، «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3)، «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission Impossible: Dead Reckoning) و «ناپلئون» (Napoleon) رقابت می‌کرد.

«پسر و مرغ ماهی‌خوار» (The Boy and the Heron) «هایائو میازاکی» دیگر نماینده ژاپن در اسکار امسال بود که در بخش بهترین انیمیشن بلند برنده جایزه شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید