news-background
news-background

عبور Dune: Part Two از فروش جهانی ۵۰۰ میلیون دلاری؛ فروش ۳۱ میلیون دلاری فیلم Kung Fu Panda 4 در هفته دوم

فیلم «تلماسه» به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد.

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) این هفته به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد. این دنباله علمی-تخیلی به کارگردانی «دنی ویلنوو» تا یکشنبه به ۴۹۴.۷ میلیون دلار رسیده که ۲۰۸ میلیون دلار آن به آمریکای شمالی و ۲۸۹ میلیون دلارش به سایر بازارهای بین‌المللی اختصاص دارد. انتظار می‌رود این فیلم تا دوشنبه از ۵۰۰ میلیون دلار عبور کند، رکوردی که پس از پاندمی به ندرت ثبت شده است.

«تلماسه ۲» در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ است در حالی که قسمت اول پس از اکران در سالن‌های سینما همزمان با پخش از اچ‌بی‌او مکس به ۴۳۳ میلیون دلار رسید. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این دنباله تا امروز چین با ۳۶ میلیون دلار، بریتانیا با ۳۲.۸ میلیون دلار، آلمان با ۲۵ میلیون دلار، فرانسه با ۲۴.۹ میلیون دلار و استرالیا با ۱۵.۶ میلیون دلارند. قسمت دوم «تلماسه» که با بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری تولید شده و ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای بازاریابی آن هزینه شده این هفته در سینماهای آیمکس به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

«تیموتی شالامی» با «تلماسه ۲» و «وانکا» (Wonka) رکورد نادری را به ثبت رسانده و در هشت سال دو فیلم پرفروش لایو-اکشن از او اکران شده است. آخرین بار «جان تراولتا» با «تب شنبه شب» (Saturday Night Fever) و «گریس» (Grease) در اواخر دهه ۱۹۷۰ این رکورد را ثبت کرده بود. شالامی این روزها برای «جیمز منگولد» در فیلم «کاملاً ناشناخته» (A Complete Unknown) نقش «باب دیلن» را بازی می‌کند.

فیلم انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) استودیوهای یونیورسال و دریم‌ورکس فروش داخلی ۳۰ میلیون دلاری را در دومین هفته اکران ثبت کرده و پس از ۱۰ روز از ۱۰۷.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۷۶.۵ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرده است.

«آرتور شاه» (Arthur the King) با بازی «مارک والبرگ» با ۷.۵ میلیون دلار در هفته اول پس از «تلماسه ۲» با فروش آخر هفته ۲۹ میلیون دلاری به رتبه سوم رسیده است. این فیلم که در سه هزار سالن سینما اکران شده از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۴ درصد و از مخاطبین نمره A «سینمااسکور» دریافت کرده است.

فیلم «خیالی» (Imaginary) با ۵.۵ میلیون دلار از ۳۱۱۸ سالن سینما به رتبه چهارم رسیده و از ۱۹ میلیون دلار در بازارهای داخلی عبور کرده است. «کابرینی» (Cabrini) استودیوی انجل که یک درام بیوگرافی است این هفته فروش داخلی ۱۳ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت.

بر اساس اعلام «کام‌اسکور»، فروش سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته تا ۹.۶ درصد کاهش داشته اما انتظار می‌رود در هفته آینده فیلم‌های «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: The Frozen Empire) و «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) این فاصله را کاهش دهند.

«پاندای کونگ‌فوکار ۴» در دومین هفته اکران به دنبال فروش ۳۱ میلیون دلاری است.

فیلم انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) استودیوهای یونیورسال و دریم‌ورکس به دنبال فروش ۳۱ میلیون دلاری است و رقابت نزدیکی با «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) دارد که به سمت فروش ۲۹ میلیون دلاری در هفته سوم حرکت می‌کند.

فیلم «آرتور شاه» (Arthur the King) با بازی «مارک والبرگ» که با بودجه ۱۹ میلیون دلاری ساخته شده و به سمت فروش ۸ میلیون دلاری در حرکت است، از سینماروها نمره A «سینمااسکور» دریافت کرده. این فیلم دارای ۳۶ درصد مخاطب ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۴۰ درصد بالاتر از ۴۵ ساله است. زنان بالاتر از ۲۵ ساله که ۴۰ درصد از خریداران بلیت را تشکیل می‌دهند بهترین امتیاز را به این فیلم داده‌اند. نزدیک به ۵۲ درصد از مخاطبین این فیلم اروپایی تبار، ۲۵ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار، و ۱۰ درصد آسیایی تبارند.

فیلم «عشق زخم می‌زند» (Love Lies Bleeding) در پنج بیش از ۱۳۰۰ سالن سینما فروش ۲.۷۵ را ثبت خواهد کرد. میانگین فروش ۲ هزار دلاری در هر سالن عملکرد درخشانی برای این فیلم با بازی «کریستن استوارت» نیست اما یک فاجعه نیز به شمار نمی‌آید. امتیاز فیلم در «راتن تومیتوز» به ۹۲ درصد رسیده در حالی که سینماروها به آن امتیاز سه و نیم ستاره یا ۷۸ درصد «پست‌ترک» داده‌اند. حدود ۶۰ درصد از مخاطبین این فیلم همجنسگرایانه زن، ۴۰ درصد مرد و ۷۳ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. زنان زیر ۲۵ ساله به فیلم امتیاز ۸۷ درصد و مردان زیر ۲۵ ساله امتیاز ۸۶ درصد به تازه‌ترین ساخته «رز گلس» داده‌اند.

«جامعه آمریکایی نگروهای جادویی» (The American Society of Magical Negroes) دیگر فیلم جدیدی است که این آخر هفته در ایالات متحده و کانادا اکران شده و با ۱.۲۵ میلیون دلار در رتبه نهم قرار می‌گیرد. امتیاز «پست‌ترک» این فیلم به ۷۰ درصد می‌رسد و ۵۱ درصد از مخاطبین دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۵۱ درصد از خریداران بلیت این فیلم زن، ۵۰ درصد آفریقایی تبار، ۳۱ درصد اروپایی تبار، ۱۱ درصد لاتین تبار، و ۵ درصد آسیایی تبارند.

این هفته تمامی فیلم‌ها ۹۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده‌اند و نسبت به آخر هفته مشابه در سال گذشته وقتی «شزم ۲» (Shazam: Fury of Gods) دی‌سی اکران شده بود تغییری را نشان نمی‌دهند. هفته آینده فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: The Frozen Empire) سونی اکران می‌شود و ۴۷ تا ۵۲ میلیون دلار بلیت‌فروشی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید