news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که مارس ۲۰۲۴ پخش می‌شوند

پس از یکی دو ماه رکود، «تلماسه ۲» از ابتدای ماه مارس رونق را به سالن‌های سینما برمی‌گرداند. جدا از این بلاکباستر البته فیلم‌های دیگری مانند «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» یا «شکارچیان روح» جدید در پلتفرم‌های استریم یا سالن‌های سینما اکران می‌شوند و امیدوارند که به سرنوشت فیلم «آرگایل» (Argylle) که در ماه فوریه به یک شکست تجاری بدل شد دچار نشوند. از سوی دیگر چند فیلم از جمله «بار کنار جاده» با بازی «جیک جیلنهال» بدون اکران در سالن‌های سینما به پلتفرم‌های استریم می‌روند. در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به بهترین فیلم‌هایی که در طول یک ماه آینده پخش خواهند شد.

تلماسه: قسمت دو (Dune: Part Two)

تاریخ پخش: ۱ مارس در سالن‌های سینما

«تیموتی شالامی» در این دنباله برای بازی در نقش «پل اتریدیز»، «زندیا» در نقش «چانی»، «ربکا فرگوسن» در نقش «لیدی جسیکا اتریدیز»، «خاویر باردم» در نقش «استیلگار»، «جاش برولین» در نقش «گارنی هالک»، «استلان اسکارزگارد» در نقش «بارون ولادیمیر هارکونن»، «دیو باتیستا» در نقش «گلوسو ربان هارکونن»، «شارلوت رمپلینگ» در نقش «مادر موهایم»، «استیون مک‌کینلی هندرسون» در نقش «توفیر هوات» بازمی‌گردند. بازیگران جدید فیلم «آستین باتلر» در نقش «فید-راتا هارکونن»، «کریستفر واکن» در نقش «امپراتور»، «فلورنس پیو» در نقش «شاهدخت ایرولن کورینو»، «لئا سیدو» در نقش «لیدی مارگو»، «سهیلا یعقوب» در نقش «شیشاکلی» و «تیم بلیک نلسون» خواهند بود. این فیلم به فروش جهانی ۱۶۰ میلیون دلاری در هفته اول نزدیک می‌شود و «دنی ویلنوو» امیدوار است با «تلماسه: مسیحا» سه‌گانه «رؤیایی» خود را تکمیل کند.

فضانورد (Spaceman)

تاریخ پخش: ۱ مارس از نتفلیکس

داستان فیلم که از رمان «فضانورد بوهمیا» نوشته «یاروسلاو کالفار» اقتباس شده در مورد فضانوردی با بازی «آدام سندلر» است که برای به دست آوردن خاکی باستانی و مرموز به فضا فرستاده می‌شود. او به زودی متوجه می‌شود که زندگی زمینی‌اش رو به فروپاشی است و برای بازگشت به تنهایی صدایی با صداپیشگی «پل دینو» رو می‌کند که می‌تواند او را یاری برساند. این صدا به موجودی از ابتدای خلقت تعلق دارد که در اطراف سفینه‌اش پرسه می‌زند. «کری مالیگان» در نقش همسر سندلر، «ایزابلا روسیلینی»، «لنا اولین» و «کونال نیار» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

ریک استانیکی (Ricky Stanicky)

تاریخ پخش: ۷ مارس در سالن‌های سینما

داستان فیلم در مورد سه دوست است که شخصیتی خیالی را خلق می‌کنند تا از آن برای نجات از موقعیت‌های دشوار استفاده کنند اما وقتی دیگران به وجود این فرد شک می‌کنند، آن‌ها باید بازیگری برای این شخصیت استخدام کنند. «زک افران»، «جان سینا»، «جرمین فاولر» بازیگر «ببخشید که مزاحم شدم» (Sorry to Bother You)، «اندرو سانتینو» و «ویلیام اچ. میسی» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود. «پیتر فارلی» که «کتاب سبز» (Green Book)، «احمق و احمق‌تر» (Dumb and Dumber) و «ماری یک جوری است» (There’s Something About Mary) را در کارنامه دارد این فیلم را کارگردانی کرده است.

دوشیزه (Damsel)

تاریخ پخش: ۸ مارس از نتفلیکس

«میلی بابی براون» در «دوشیزه» نقش «پرنسس الودی» را بازی می‌کند که تصور می‌کند به ازدواج «پرنس هنری» درخواهد آمد اما قربانی یک اژدها می‌شود. این فیلم یکی از اولین پروژه‌های براون خارج از دنیای «موجودات عجیب» (Stranger Things) است. «خوان کارلوس فرسنادیو» فیلمساز اسپانیایی نامزد اسکار «۲۸ هفته بعد» (28 Weeks Later) کارگردان «دوشیزه» و «دن مازیو» که سابقه مشارکت در «خشم تایتان‌ها» (Wrath of the Titans) را دارد، نویسنده فیلمنامه است. دیگر بازیگران فیلم «انجلا بست»، «شهره آغداشلو»، «نیک رابینسون»، «ری وینستون» و «بروک کارتر» خواهند بود.

عشق زخم می‌زند (Love Lies Bleeding)

تاریخ پخش: ۸ مارس در سالن‌های سینما

این فیلم داستانی عاشقانه در مورد زنی با بازی اوبراین روایت می‌کند که مصمم است قهرمان بدنسازی شود اما استرویدها زندگی او را دگرگون می‌کنند. «اد هریس»، «دیو فرانکو»، «جنا مالون» و «آنا باریشنیکوف» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. فیلمبرداری این فیلم ژوئن ۲۰۲۲ در نیومکزیکو آغاز شد و اوت آن سال به پایان رسید. این فیلم محصول مشترک ای-۲۴ و فیلم۴ و دومین فیلم بلند «رز گلس» کارگردان بریتانیایی «قدیسه ماد» (Saint Maud) است. گلس فیلمنامه «عشق زخم می‌زند» را با همکاری «ورونیکا توفیلسکا» به نگارش درآورده است.

پاندای کونگ‌فوکار (Kung Fu Panda 4)

تاریخ پخش: ۸ مارس در سالن‌های سینما

پو با صداپیشگی «جک بلک» در این دنباله به رهبری معنوی تبدیل می‌شود اما باید جانشین خود به عنوان «جنگجوی اژدها» را انتخاب کند. «کی هوی کوان» و «آکوافینا» بازیگران «دنیای سینمایی مارول» و «وایولا دیویس» بازیگر دنیای دی‌سی صداپیشگان جدید این فیلم خواهند بود و به «جک بلک» می‌پیوندند. «مایک میچل» که «فیلم لگو ۲: قسمت دوم» (The Lego Movie 2: The Second Part)، «ترول‌ها» (Trolls) و «شرک برای همیشه» (Shrek Forever) را در کارنامه دارد، «پاندای کونگ‌فوکار ۴» را به همراه «استفانی ما استاین» کارگردانی کرده است.

خیالی (Imaginary)

تاریخ پخش: ۸ مارس در سالن‌های سینما

«دواندا وایز» در فیلم «خیالی» به کارگردانی «جف دادلو» نقش زنی به نام جسیکا را بازی می‌کند که برای زندگی به خانه دوران کودکی‌اش برمی‌گردد. به محض سکونت او، دخترخوانده‌اش آلیس به یک خرس اسباب‌بازی به نام چانسی که در زیرزمین خانه پیدا کرده علاقه پیدا می‌کند. جسیکا نگران است که رابطه‌ای شوم میان آلیس و چانسی برقرار شده باشد و خرس فراتر از یک اسباب بازی باشد. دیگر بازیگران فیلم «تام پین»، «بتی باکلی»، «پایپر بران»، «متیو ساتو» و «ورونیکا فالکن» خواهند بود.

آرتور شاه (Arthur The King)

تاریخ پخش: ۱۵ مارس در سالن‌های سینما

این فیلم بر اساس کتاب ورزشکار و نویسنده سوئدی «میکائیل لیندنورد» ساخته شده و «مارک والبرگ» در آن نقش لیندنورد را بازی می‌کند اما شخصیت او به «مایکل لایت» تغییر کرده است. مایکل برای یک رقابت ادونچر ریسینگ در جمهوری دمینیکن آماده می‌شود و در دو نقطه به فاصله صد مایل با سگی برخورد می‌کند که جانش را پیش از سقوط از یک پرتگاه نجات می‌دهد. ورزشکار و دوستانش این سگ را «آرتور شاه» نامگذاری و او را خوش‌یمن می‌دانند. «سیمو لیو»، «علی سلیمان»، «ناتالی امانوئل»، «پل گیلفویل» و «جولیت رایلنس» دیگر بازیگران فیلم به کارگردانی «سایمون سلان جونز» خواهند بود.

ناکس دور می‌شود (Knox Goes Away)

تاریخ پخش: ۱۵ مارس در سالن‌های سینما

«مایکل کیتون» در این فیلم نقش «جان ناکس» را بازی می‌کند، یک آدمکش مزدور که دچار زوال عقل شده و عهد می‌بندد آخرین روزهایش را صرف رستگاری خود و نجات جان پسرش با بازی مارسدن کند. دیگر بازیگران فیلم «سوزی ناکامورا» (Avenue 5)، «جوانا کولیگ» (Cold War)، «ری مک‌کینان» (Dopesick)، «جان هوگناکر» (Teacher)، و «لیلا لورن» (American Gods) خواهند بود. فیلمنامه اریجینال این فیلم را «گرگوری پواریه» به نگارش درآورده است. «ال پاچینو»، «جیمز مارسدن» و «مارشا گی هاردن» در این فیلم برای کیتون مقابل دوربین رفته‌اند.

 

بار کنار جاده (Road House)

تاریخ پخش: ۲۱ مارس از پرایم ویدیو

این بازسازی پرحاشیه سرگذشت یک مبارز یو‌اف‌سی سابق به نام «الوود دالتون» با بازی جیلنهال را روایت می‌کند که در یک رستوران مأمور حفظ امنیت و بیرون انداختن اوباش شده اما دیری نمی‌گذرد که متوجه می‌شود همه‌چیز آن‌گونه که به نظر می‌رسد نیست. دیگر بازیگران فیلم «بیلی مگنوسن»، «دنیلا ملکیور»، «لوکاس کیج»، «هانا لاو لانیر»، «ترایوس ون وینکل»، «بی.کی. کنان»، «آرتورو کاسترو»، «بو نپ»، «باب منری» و «کانر مک‌گرگور» قهرمان مسابقات یو‌اف‌سی خواهند بود. قسمت اول «رود هوس» در سال ۱۹۸۹ اکران شد و «پاتریک سوویزی» در نقش «جیمز دالتون» بازی کرد که وظیفه رسیدگی به مشکلات یک بار در میزوری را داشت.

 

معصوم (Immaculate)

تاریخ پخش: ۲۲ مارس در سالن‌های سینما

«سیدنی سویینی» در این فیلم نقش زن جوانی را بازی می‌کند که در ایتالیا برای راهبه شدن آموزش می‌بیند. استقبال گرم از این زن در صومعه به زودی با هویدا شدن اسراری شوم و هولناک در ایتالیا به سردی می‌گراید. «سیمونا تاباسکو»، «آلوارو مورته» و «بندتا پورکارولی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «مایکل موهان» که «نظربازان» (The Voyeurs) آمازون را در کارنامه دارد بر روی صندلی کارگردانی «معصوم» می‌نشیند. موهان در فیلم اروتیک «نظربازان» با سویینی همکاری کرده بود.  

سگ‌های خفته (Sleeping Dogs)

تاریخ پخش: ۲۲ مارس در سالن‌های سینما

«راسل کرو» در «سگ‌های خفته» که به «ممنتو» (Memento) بی‌شباهت نیست نقش یک کارآگاه سابق به نام «روی فریمن» را بازی می‌کند که با وجود از دست دادن حافظه باید یک پرونده قتل بی‌رحمانه را حل کند. «کارن گیلان»، «مارتون چوکاش»، «توماس ام. رایت»، «هری گرین‌وود» و «تامی فلنگان» دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «آدام کوپر» خواهند بود. کوپر فیلمنامه این فیلم را با همکاری «بیل کولاژ» از رمان «کتاب آینه‌ها» (The Book of Mirrors) اقتباس کرده است.

شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده (Ghostbusters: Frozen Empire)

تاریخ پخش: ۲۲ مارس در سالن‌های سینما

قسمت پنجم «شکارچیان روح» وقایع «آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) که در سال ۲۰۲۱ اکران شد را پی می‌گیرد نشان می‌دهد که پدیدار شدن یک نیروی مرموز به نام «گاراکا» تابستانی دلپذیر در نیویورک را ناگهان به سرزمین یخ تبدیل می‌کند. «گیل کنان» کارگردان «امپراتوری یخ‌زده» بر اساس فیلمنامه‌ای است که خود او با همکاری «جیسون رایتمن» به نگارش درآوده است. «فین ولفهد» به همراه «پل راد»، «مک‌کنا گریس»، «کری کون»، «لوگان کیم»، «سلست اوکانر»، «بیل مری»، «دن آیکروید»، «ارنی هادسون»، «آنی پاتس» و «ویلیام اترتون» در این دنباله دیده خواهند شد. «کمیل نانجیانی»، «پتن آزوالد»، «جیمز ایکستر» و «امیلی آلین لیند» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

آخر شب با شیطان (Late Night with the Devil)

تاریخ پخش: ۲۲ مارس در سالن‌های سینما

«دیوید دستمالچیان» که سال گذشته در چندین فیلم و سریال دیده شد، نقش «جک دلروی» مجری یک برنامه شبانه به نام «جغدهای شب» را بازی می‌کند که سعی دارد بینندگان بیشتری نسبت به برنامه «جانی کارسون» جذب کند. برای رسیدن به این هدف، او یک برنامه ویژه هالووین ترتیب می‌دهد اما نمی‌داند که نیروهای شیطانی را رها خواهد کرد. «لورا گوردن»، «ایان بلیس»، «اینگرید تورلیل»، «فیصل بزی»، و «ریس آتری» دیگر بازیگران این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «کالین کرنز» و «کامرون کرنز» خواهند بود.

 

شرلی (Shirley)

تاریخ پخش: ۲۲ مارس در سالن‌های سینما

داستان فیلم درباره «شرلی چیزم» اولین زن آفریقایی تبار کنگره آمریکا با بازی «رجینا کینگ» در دهه ۱۹۷۰ است. «جان ریدلی» فیلمنامه «۱۲ سال بردگی» (12 Years a Slave) را در کارنامه دارد و در مقام کارگردان با «ترنس هاوارد»، «لنس ریدیک»، «برد جیمز»، و «آندره هالند» همکاری کرده است. «شرلی» در اکران‌های آزمایشی با واکنش‌های منفی روبرو شده و اگرچه در سال ۲۰۲۱ فیلمبرداری شد اما تا چند ماه پیش سرنوشت مبهمی داشت.

 

گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

تاریخ پخش:‌ ۲۹ مارس در سالن‌های سینما

گودزیلا و کونگ در این ماجراجویی سینمایی با تهدیدی پنهان روبرو می‌شوند که هستی آن‌ها و انسان را به مخاطره می‌اندازد. «امپراتوری جدید» به کارگردانی «آدام وینگارد» دنباله‌ای برای «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) است که در سال ۲۰۲۱ اکران شد و با ۳.۶ میلیون خانوار بیننده آمریکایی رکورد پلتفرم اچ‌بی‌او مکس را در آن زمان شکست. «ربکا هال»، «برایان تایری هنری» و «هیلی هاتل» نقش‌های پیشین خود را در این دنباله تکرار کرده‌اند و «دن استیونز»، «فالا چن» و «ریچل هوس» از جمله بازیگران جدید فیلم خواهند بود.

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید