news-background
news-background

ادامه حواشی پشت صحنه بازسازی Road House: شکایت از آمازون به اتهام استفاده از هوش مصنوعی

«بار کنار جاده» دچار حواشی پیچیده‌ای در پشت صحنه شده است.

در حالی که به نظر می‌رسید حواشی پشت صحنه بازسازی «بار کنار جاده» (Road House) بالأخره به پایان رسیده، آمازون با یک شکایت روبرو شد. در ابتدا «داگ لایمن» کارگردان فیلم اعلام کرد که به نشانه اعتراض به استراتژی پخش آمازون، افتتاحیه فیلم در جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW) را تحریم می‌کند. اما «ورایتی» گزارش داد که این فیلمساز بودجه بیشتر و پخش فیلم در پلتفرم استریم پرایم ویدیو را به بودجه کمتر و اکران در سالن‌های سینما ترجیح داده. سپس «جیک جیلنهال» در مصاحبه‌ای فاش کرد که آمازون هرگز وعده اکران فیلم در سالن‌های سینما را به لایمن نداده است.

سه‌شنبه این هفته از سوی دیگر «آر. لنس هیل» نویسنده نسخه اصلی «بار کنار جاده» از آمازون شکایت و استودیو را به نقض قانون کپی‌رایت متهم کرد. هیل در سال ۲۰۲۱ پتیشنی به راه انداخت تا حقوقش را از نوامبر سال ۲۰۲۳ به بعد وقتی یونایتد آرتیستس و آمازون مالکیت آن را از دست می‌دهند پس بگیرد. اما هیل ادعا می‌کند که آمازون سعی کرده پیش از فرارسیدن نوامبر ۲۰۲۳ و در طول اعتصاب اتحادیه بازیگران تولید پروژه را به پایان برساند و صدای بازیگران اصلی را با هوش مصنوعی بازآفرینی کند.

هیل ادعا می‌کند که نقشه آمازون جواب نمی‌دهد و فیلم در ماه ژانویه تکمیل می‌شود. «لس‌آنجلس تایمز» گزارش می‌دهد: «در این دادخواست آمده است که استفاده از هوش مصنوعی برای بازآفرینی صدای بازیگران نقض مفاد قراردادهای جمعی میان استودیوهای بزرگ، از جمله آمازونو اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) و نیز قرارداد استودیو با اتحادیه کارگردانان آمریکا (DGA) است.»

هیل با این شکایت سعی دارد مانع پخش بازسازی «بار کنار جاده» شود، تلاشی که یک سمت نبرد با استراتژی پخش آمازون است. لایمن با انتشار مقاله‌ای مدعی شده بود که استودیو به او وعده اکران فیلم در سالن‌های سینما را داده است: ««این اقدام می‌تواند صنعت فیلمسازی را تا دهه‌ها شکل دهد. اگر فیلم‌های پرفروش را در سالن‌های سینما پخش نکنیم، در آینده سالن سینمایی وجود نخواهد داشت. فیلم‌هایی مثل «بار کنار جاده» برای پرده‌های بزرگ ساخته شده‌اند و مردم در واقع باید آن‌ها را روی پرده‌های بزرگ ببینند.»

جیلنهال این هفته گفت: «من فقط دوست دارم تا جایی که ممکن است افراد بیشتری فیلم را ببینند. و فکر می‌کنم در دنیایی زندگی می‌کنیم که نحوه دیدن و تماشای فیلم و نحوه ساخته شدنشان در حال تغییر است.»

«بار کنار جاده» ۲۱ مارس از پرایم ویدیو پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید