news-background
news-background

واکنش جی.کی. رولینگ حبس ابد یک قاتل تراجنسیتی: این جنایت‌ها ربطی به ما زنان ندارد

نویسنده «هری پاتر» از گزارش «اسکای نیوز» به شدت انتقاد کرد.

«جی.کی. رولینگ» خالق دنیای «هری پاتر» (Harry Potter) در شبکه اجتماعی ایکس یک بار دیگر از «زن» نامیده شدن یک فرد تراجنستی انتقاد کرد. او به گزارش شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» درباره قتل یک «زن» تراجنسیتی واکنش نشان می‌داد.

یک زن تراجنسیتی به نام «اسکارلت بلیک» چهار ماه پس از کشتن یک گربه در یک ویدیوی زنده در اتهام قتل یک مرد مجرم شناخته شد. قاضی می‌گوید بلیک پس از دیدن مستند «با گربه‌ها شوخی نکنید» (Don't F*** with Cats) نتفلیکس مرتکب قتل می‌شود. او ژوئیه سال ۲۰۲۱ مردی را به رودخانه چرول پرتاب می‌کند. «بی‌بی‌سی» گزارش می‌دهد که این زن تراجنسیتی در زندان مردان حبس ابد خواهد شد.

رولینگ می‌نویسد: «از این مزخرفات خسته شده‌ام. این یک زن نیست. این جنایت‌ها ربطی به ما [زنان] ندارد.»

این زن تراجنسیتی در ۹ سالگی از چین به بریتانیا مهاجرت می‌کند و در ۱۲ سالگی جنسیت خود را تغییر می‌دهد. او می‌گوید تغییر جنسیت «پدر و مادرم را خیلی ناراحت کرد» و «شکاف عاطفی بزرگی منجر شد.» در دادگاه شنیده شد که بلیک با نام قبلی «آلیس وانگ» علاقه زیادی به «مرگ و آسیب رساندن» داشته است.

رولینگ در توییت دیگری می‌گوید: «۱. اگر حملات خشونت‌آمیز و جنسی مردان به عنوان جرایم زنان ثبت شود، آمار جرم بی‌فایده می‌شود. ۲. فعالان اجتماعی از هم اکنون سر و صدا به راه انداخته‌اند که این قاتل سادیست باید در زندان زنان حبس شود. ۳. اطلاعات نادرست مبتنی بر ایدئولوژی، ژورنالیسم نیست.»

این نویسنده سال گذشته گفته بود نگران تأثیر عقایدش در مورد افراد تراجنستی روی میراث خود نیست: «به هر حال من از دنیا خواهم رفت. به امروز اهمیت می‌دهم. به زندگی.»

رولینگ دو سال پیش نوشته بود: «اگر جنسیت [دوگانه مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود. من چند فرد تراجسیتی را می‌شناسم و دوست دارم، اما حذف ایده جنسیت موجب می‌شود بسیاری نتوانند در مورد معنای زندگی خود بحث کنند. بیان حقیقت به معنای تنفر نیست.» رولینگ با افزایش انتقادات مقاله‌ بلندی نیز به نگارش درآورد.

با وجود تلاش افراد تراجنستی برای تحریم رولینگ، او در تولید سریال «هری پاتر» به عنوان تهیه‌کننده مشارکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ اسفند ۱۴۰۲ ۲۰:۱۷

رولینگ چه‌قدر پفیوزه...

نمایش اسپویل