news-background
news-background

اولین نقدهای Madame Web: «افتضاحی شرم‌آور»؛ «فاجعه‌ای در سطح چرنوبیل»

نقدهای فیلم «مادام وب» سونی و مارول منتشر شدند.

اولین نقدهای «مادام وب» (Madame Web) نشان می‌دهد که سونی و مارول شاید فیلمی «بدتر از «موربیوس» (Morbius)» ساخته باشند. پس از انتشار اولین واکنش‌ها از دوشنبه شب این هفته که فیلم جدید «داکوتا جانسون»، «اما رابرتس» و «سیدنی سویینی» را یک «افتضاح شرم‌آور» توصیف می‌کردند، اولین نقدهای فیلم ساعاتی پیش اجازه انتشار پیدا کردند و به همان بدی بودند. امتیاز اولیه «مادام وب» در «راتن تومیتوز» تا این لحظه به ۲۲ درصد می‌رسد.

جانسون در «مادام وب» که طولانی‌ترین فیلم «دنیای مرد-عنکبوتی سونی» است نقش «کاساندرا وب» را بازی می‌کند که تحت تعقیب دشمنی مرگبار است و که به همراه سه زن جوان باید برای بقا بجنگد.

در شبکه‌های اجتماعی بحث بهتر یا بدتر بودن «مادام وب» نسبت به «موربیوس» شکل گرفته که در هر صورت نشانه خوبی برای سونی و مارول نیست.

منتقد «کامیک‌بوک‌مووی» می‌نویسد: «فیلم بدی نیست. دست کم بهتر از «موربیوس» است. جانسون خوب نیست، هرچند از نمایش سویینی و همراهانش در نقش «زنان عنکبوتی» لذت بردم (منتظر نباشید که آن لباس‌ها را زیاد ببینید). مشکلات قدیمی مارول و سونی پابرجاست.»

منتقد «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» می‌نویسد: «با انتظارات پایین به دیدن «مادام وب» رفتم. سیدنی سویینی عالی بازی کرد و از نحوه استفاده قدرت‌هایش خوشم آمد. احساس کردم سونی با نشان ندادن «مرد-عنکبوتی» در تمام طول فیلم ما را ترول مي‌کند. بهتر از «موربیوس» است اما فراموش‌شدنی.»

منتقد «مووی پادکست» می‌نویسد:‌ ««مادام وب» یک تجربه سینمایی پرهرج‌ومرج و سردرگم است که بیننده را به چالش می‌اندازد تا واقعیت را به اشکال غیرمنتظره زیر سؤال ببرد. شخصیت‌ها و داستان شما را گیج و سردرگم می‌کنند. نگاه روشنی وجود ندارد، این تار عنکبوت به افتضاحی در هم تنیده تبدیل می‌شود.»

منتقد «رولینگ استون» نوشته است: ««می‌توانیم بگوییم که «مادام وب» به آن بدی که کمپین تبلیغاتی‌اش نشان می‌داد نیست. در واقع، بسیار بدتر از آن است. یک فاجعه در سطح چرنوبیل که هرچه بیشتر پیش می‌رود تشعشعات آن بسیار نیرومندتر می‌شود، این انحراف به یکی از گوشه‌های خاک‌گرفته‌تر مزرعه محتوای مارول از ابتدا تا انتها یک بن‌بست است.» این منتقد اضافه می‌کند: «حتی یک تصمیم منطقی به نظر نمی‌رسد. حتی یک نمایش با داستان هماهنگ نیست. حتی با یک بیان جمله احساس نمی‌کنید که به شکلی جادویی و خودکار تنظیم نشده تا احساس و یا انعطاف را کاهش دهد. تنها فاکتور شگفت‌انگیز این اسپین‌آف-عنکبوتی این است که حس می‌کنید کسی، جایی مسئولیت انتشار فیلم را نپذیرفته است.»

منتقد «آی‌او-۹» می‌نویسد:‌ ««مادام وب» یک تریلر دو ساعته برای فیلمی است که به خیال خودتان تماشا کرده‌اید، اما در واقع نکرده‌اید. اگر گیج‌کننده است، پس به دنیای «مادام وب» خوش‌آمدید، جایی که همه - شخصیت‌ها، بازیگران، مخاطب و هر کسی در میان این دو - اساساً از همه‌چیز گیج است، در تمام مدت.»

منتقد «ایندی‌وایر» می‌نویسد: «این فاجعه «دردویل»-مأب به شکلی مضحک برای داستان کسی که کشف می‌کند می‌تواند چند ثانیه در آینده را ببیند عقب‌گرد است (از این گذشته برای پروژه‌ای که تولید شتاب‌زده‌اش در زمان فروش‌ هشت هفته‌ای فیلم‌های عنکبوتی و استودیویی خودکار آغاز شده کنایه‌آمیز است.) اما دست کم «دردویل» [سال ۲۰۰۳] تعمداً خام‌دستانه بود. «مادام وب» از فقدان تهدیدات داستانی تا استایل و از گرافیک رایانه‌ای خنده‌دار گرفته تا ترس ملموس‌اش از ریتم و کلیشه‌های ژانر، یک فیلم ابرقهرمانی است که به نظر می‌رسد توسط کسانی برای کسانی ساخته شده که هرگز فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن را ندیده‌اند.»

«مادام وب» ۱۴ فوریه در آمریکا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۱۹

اونقدر خوشحالم که مارول داره نابود میشه و حکایت این داستانای ابکی دیگه تمومه

نمایش اسپویل
۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷

البته نابود نمیشن. دی سی و مارول این قدر سرمایه جمع کردن که با چند فیلم نابود نمیشن.ولی اعتبارشون رو از دست میدن

نمایش اسپویل