news-background
news-background

نامزدهای اسکار ۲۰۲۴: بزرگترین غافلگیری‌ها

رأی‌دهندگان اسکار به «لئوناردو دی‌کاپریو»، «بری کیوگان» و «مارگو رابی» در بخش بازیگری بی‌اعتنایی کردند.

فصل اهدای جوایز با معرفی نامزدهای اسکار نود و ششم (Oscars 2024) به فاز پایانی خود رسید. این فهرست که سه‌شنبه این هفته توسط «زاسی بیتس» و «جک کویید» اعلام شد، مانند سال‌های گذشته بدون غافلیگری نبود. نامزدهای امسال را بیش از ۱۱ هزار عضو آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک انتخاب کردند.

«اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» همان‌گونه که انتظار می‌رفت در سیزده بخش نامزد اسکار است و پس از آن «موجودات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس» و «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» با ۱۱ و ۱۰ نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جوایز اسکار نود و ششم ۱۰ مارس اهدا می‌شوند اما در این مجال نگاهی انداخته می‌شود به بزرگترین غافلگیری‌های این دوره:

 

مارگو رابی

«مارگو رابی» که سال گذشته در «بابل» (Babylon) نقش‌آفرینی کرد و نامزد اسکار نشد، امسال با فیلم پرفروش «باربی» (Barbie) نامزد این جایزه در بخش بهترین بازیگر زن نیست. او با این حال به عنوان تهیه‌کننده «باربی» می‌تواند برنده اسکار بهترین فیلم شود.

سالترن

فیلم «سالتبرن» (Saltburn) به کارگردانی «امرالد فنل» با همه سروصدایی که در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد در هیچ بخشی نامزد اسکار نشد و رأی‌دهندگان آکادمی طنز تلخ فیلم را سزاوار جایزه ندانستند.

لئوناردو دی‌کاپریو

بازیگر ۴۹ ساله «قاتلین ماه گل» بر خلاف همبازی تاریخ‌سازش «لیلی گلدستون» در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد اسکار نشد در حالی که «اتحادیه بازیگران» (SAG) او را نامزد دریافت جایزه کرده است.

گرتا گرویگ

فیلم «باربی» در هشت بخش نامزد اسکار است اما رأی‌دهندگان آکادمی کارگردان آن را شایسته دریافت اسکار کارگردانی نمی‌دانند. تنها کارگردان زن بخش کارگردانی «ژوستین تریه» برای «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall) است.

گرتا لی

بازیگر فیلم «زندگی‌های گذشته» (Past Lives) با وجود همه تحسین‌ها و نقدهای مثبتی که دریافت کرد نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول نشد.

مستند مایکل جی. فاکس

فیلم «ثابت:‌ فیلمی از مایکل جی. فاکس» (Still: A Michael J. Fox Movie) که به نبرد فاکس با پارکینسون می‌پردازد و سال گذشته در ساندنس به‌شدت تحسین شد جایی در میان نامزدهای اسکار بهترین مستند بلند نداشت.

استرلینگ کی. براون

کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که بازیگر سریال «ما این‌گونه‌ایم» (This Is Us) برای فیلم «داستان آمریکایی» (American Fiction) نامزد اسکار شود. اما براون که نامزدی گلدن گلوب و اتحادیه بازیگران را دریافت کرده با این فیلم درام به کارگردانی «کورد جفرسون» نامزد اسکار شد.

آنت بنینگ

رأی‌دهندگان آکادمی «آنت بنینگ» را برای پنجمین بار و با فیلم «نیاد» (Nyad) نامزد اسکار کردند در حالی که پیش‌بینی می‌شد «مارگو رابی» یکی از نامزدهای این بخش باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ بهمن ۱۴۰۲ ۲۲:۴۱

بعد از فضاحت پارسال امسال سر عقل اومدن و با تبلیغات مسخره بازی اشخاص نیوردن تو لیست

نمایش اسپویل