news-background
news-background

انتقاد کارگردان Triangle of Sadness از Barbie: سرقت بازخورد مثبت با بازاریابی پرخرج

اوستلوند می‌گوید فیلم «باربی» را نمی‌پسندد.

«روبن اوسلوند» کارگردان برنده «نخل طلا» در مصاحبه با «پرمیر» از تازه‌ترین فیلمش «سیستم سرگرمی خراب است» (The Entertainment System is Down) و پایان اولین پیش‌نویس فیلمنامه آن گفته و به انتخاب شدن «گرتا گرویگ» کارگردان «باربی» (Barbie) برای ریاست بر هیأت داوران جشنواره کن آینده واکنش نشان داده است.

کارگردان «مثلث غم» (Triangle of Sadness) می‌گوید: «فیلم «باربی» را دیده‌ام، بله. به نظر من بدبینی در ظاهر خوش‌بینی است. به شکل بی‌نقصی جنون دوران ما را توصیف می‌کند. یک کمپانی سازنده اسباب بازی سرمایه‌گذار فیلمی درباره خودش می‌شود و یک فیلمساز مؤلف را می‌خرد تا عروسک‌های قدیمی‌شان را به اندازه کافی خوب نشان دهد... از نظر من باورکردنی نیست. این فیلم بیشتر درباره دنیای مجازی است تا دنیای واقعی. درباره بیانیه‌ها، نقل قول‌ها، دائماً موضع گرفتن درباره یک موضوع است و غیره. از آن خوشم نیامد. یکی از جنبه‌های مثبت کاپیتالیسم این است که با توجه به رقابتی که وجود دارد، محصولات بیشتری می‌سازیم. و سعی می‌کنیم آن‌ها را بهتر از قبل بسازیم. و برای آن به بازخوردهای مثبت میان مخاطب احتیاج داریم. اما فیلمی چون «باربی» این فرایند را با هزینه کردن میزان زیادی پول روی بازاریابی سرقت می‌کند در حالی که بازخورد مثبت به ندرت وجود دارد.»

پیش از این فیلمساز «کلی رایکارد» در ماه سپتامبر از «باربی» انتقاد کرد و گفت «باربنهایمر» بخشی از یک دستگاه تبلیغاتی بود که به نام هنر فروخته شد. «بیل مار» کمدین آمریکایی نیز «باربی» را فیلمی «موعظه‌گو و مرد بیزار» خوانده است. تبلیغات «باربنهایمر» تا جای پیش رفت که مشارکت صفحه توییتر «باربی» در این پدیده با انتقاد برادران وارنر ژاپن مواجه شد.

«مارگو رابی» با این حال در مصاحبه اخیرش با «کیلین مورفی» گفته بود: «مردم دائماً از من می‌پرسیدند: «دپارتمان‌های تبلیغاتی هر دو استودیو با شما در تماس‌اند؟» می‌گفتم: «نه، دنیا این پدیده را ساخت، بخشی از بازاریابی نیست.»

مورفی اضافه می‌کند: «و به نظر من اتفاق افتاد چون [«باربی» و «اوپنهایمر»] هر دو فیلم خوبی بودند. در واقع، آن تابستان، تنوع زیادی در سینما وجود داشت، و فکر می‌کنم به شکلی ارتباط برقرار کرد که من و شما یا استودیوها یا هیچ‌کس هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد... ممکن است هرگز تکرار نشود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۶

بالاخره یکم حرف حساب شنیدیم

نمایش اسپویل