news-background
news-background

«باربنهایمر ممنوع»؛ انتقاد برادران وارنر ژاپن از توییت‌های «تأسف‌بار» صفحه توییتر Barbie ایالات متحده

ژاپن از میم‌های «باربنهایمر» استقبال نمی‌کند.

استودیوی برادران وارنر ژاپن با انتشار بیانیه‌ای از توییت‌های صفحه توییتر فیلم «باربی» (Barbie) انتقاد کرد.

در این بیانیه که در صفحه توییتر «باربی» ژاپن منتشر شده و بیش از ۷۵ هزار لایک دریافت کرده آمده است: «بسیار تأسف‌بار است که صفحه رسمی دفاتر آمریکایی فیلم «باربی» به پست‌های هواداران «باربنمهایمر» واکنش نشان می‌دهد... ما این موضوع را کاملاً جدی می‌گیریم. از مقامات آمریکایی درخواست می‌کنیم که اقدامات لازم را صورت دهند. از همه کسانی که با این واکنش‌های سهل‌انگارانه رنجیده شدند عذرخواهی می‌کنیم. برادران وارنر ژاپن.»

در روزهای اخیر هشتگ «باربنهایمر ممنوع» (NoBarbenheimer) در ژاپن ترند شده و بسیاری از کاربران توییتر از میم‌هایی رنجیدند که تصاویری از انفجار اتمی فیلم «اپنهایمر» (Oppenheimer) را با تصاویر بازیگوشانه «باربی» ترکیب می‌کردند. آن‌ها بر این باورند که این دست تصاویر تسلیحات هسته‌ای و بمباران هیروشیما و ناگاساکی را مبتذل جلوه می‌دهد.

صفحه توییتر «باربی» ایالات متحده به چندین میم «باربنهایمر» از جمله پوسترهایی که توسط هواداران ساخته شده بود واکنش نشان داده است. در یکی از این پوسترها، شخصیت اپنهایمر با بازی «کیلین مورفی» باربی با بازی «مارگو رابی» را روی دوش خود نشانده در حالی که شعله‌های یک انفجار اتمی در پس زمینه دیده می‌شود. صفحه توییتر «باربی» آمریکا در واکنش به این پوستر نوشته است: «تابستانی به یاد ماندنی خواهد شد.»

توییتر که به تازگی به ایکس تغییر نام داده متنی به این پوستر اضافه کرده است: «در ساعت ۸:۱۵ ششم اوت ۱۹۴۵، برای اولین بار در تاریخ بشر [ایالات متحده] یک بمب اتم در هیروشیما انداخت. ماهیت ویژه بمب‌های اتمی این است که تخریب انبوه و کشتار جمعی آنی و بدون تمییز ایجاد می‌کند.»

یکی از کاربران منتقد در توییتی که بیش از ۳۵ هزار لایک دریافت کرده و بیش از هفت میلیون بیننده داشته می‌گوید: «صفحه رسمی فیلم «باربی» کاملاً با میم‌های بمب اتم و ابرهای قارچی همراهی می‌کند، بنابراین فیلم «باربی»‌ را هم نباید دید.»

تاریخ اکران فیلم «اپنهایمر» در ژاپن در حال حاضر نامشخص است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳

Me and the boys first row of the theater for barbenheimer: 🗿🗿🗿🗿🗿🗿

نمایش اسپویل