news-background
news-background

بیل مار: Barbie فیلمی «مرد-بیزار» و «موعظه‌گو» است

مار «باربی» را یک «دروغ زامبی» نامیده است.

«بیل مار» فیلم «باربی» (Barbie) را «مرد-بیزار»، «موعظه‌گو» و یک «دروغ زامبی» نامیده است. تازه‌ترین ساخته «گرتا گرویگ» با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» که عزیمت باربی و کن از سرزمین باربی‌ها به «دنیای واقعی» را روایت می‌کند، این هفته از فروش ۱ میلیارد دلاری در سراسر دنیا عبور کرد.

این کمدین و مجری در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) ادعا می‌کند که از این فیلم «لذت» برده اما در عین حال می‌گوید «باربی» در واقع یک «دروغ زامبی» است.

مار توضیح می‌دهد: «خیلی خوب، «باربی». امیدوار بودم که این فیلم موعظه‌گو، مرد-بیزار و یک دروغ زامبی باشد – افسوس که هر سه آن‌ها بود. دروغ زامبی چیست؟ چیزی که هرگز واقعیت نداشته، اما مردم از گفتنش دست برنمی‌دارند (برای مثال اینکه می‌گویند کاهش مالیات ثروتمندان باعث افزایش درآمدهای [دولت] می‌شود)؛ یا چیزی که قبلاً واقعیت داشته اما دیگر ندارد، اما برخی مردم وانمود می‌کنند که هنوز واقعیت دارد. «باربی» از این نوع است.»

او ادامه می‌دهد: «هشدار اسپویلر، «باربی» با مردسالاری می‌جنگد. تا هیأت مدیره متل که آن را خلق کرده و از ۱۲ مرد سفیدپوست تشکیل شده بالا می‌رود! مردسالاری! اما هیأت مدیره کمپانی متل در دنیای واقعی از ۷ مرد و ۵ زن تشکیل می‌شود. خیلی خوب، برابری دقیقی نیست، اما آن شکلی که در فیلم نشان می‌دهد ندارد – فیلمی که داستانش در سال ۲۰۲۳ قرار داده شده. و دیگر دنیایی نیست که واقعاً واژه «مردسالاری» در خورش باشد. بله، زمانی بوده، و بقایای آن وجود دارد – اما این فیلم به‌شدت در دهه ۲۰۰۰ مانده است.»

مار اضافه می‌کند: «در مقطعی از فیلم باربی‌ها باید بر کن‌ها غلبه کنند، و به آن‌ها گفته می‌شود که با وانمود کردن به بی‌پناهی و ندانستن پیروز شوند. «هلن گرلی براون» [نویسنده آمریکایی که بر استقلال جنسی زنان تأکید می‌کرد] تماس گرفت، می‌خواست ایده‌اش را پس بگیرد. بله، این موضوع [قبلاً] جذابیت «داشت». «باربی» را با زنی سی و چند ساله دیدم که گفت: «حتی یک زن در هر سنی را نمی‌شناسم که امروز این‌گونه رفتار کند.»»

مجری «بی‌درنگ» (Real Time) ادامه می‌دهد: «می‌دانم، می‌دانم، «چطور ممکن است درباره مردسالاری بدانم، خودم مرد هستم!» این بحث خیلی کهنه و احمقانه است. البته، هیچ‌یک از ما نمی‌دانیم دیگری در زندگی‌اش چه مشکلاتی داشته، اما می‌توانم دنیای پیرامونم را ببینم، و می‌توانم داده‌ها را بررسی کنم. هیأت مدیره متل واقعی بازتاب نسبتاً دقیق کشور است، جایی که ۴۵ درصد از ۴۴۹ کرسی هیأت مدیره در ۵۰۰ کمپانی «فورچن» را سال گذشته زنان اشغال کرده بودند. در حقیقت کسی که ناسازگاری می‌کند من نیستم – در سالی که هستیم زندگی می‌کنم.»

مار در پایان می‌نویسد: ««باربی» مفرح است، از آن لذت بردم – اما یک [دروغ زامبی] است. و کسانی که دروغ زامبی را نمی‌پذیرند قرص قرمز را نمی‌خورند [و واقعیت را نمی‌بینند] – فقط به واقعیت «فعلی» پایبند می‌مانند. بیایید در سالی هستیم زندگی کنیم! سلام کن!»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید