news-background
news-background

افتتاحیه جشنواره فیلم مراکش: زر امیرابراهیمی در کنار جسیکا چستین، مدس میکلسن و الکساندر اسکارزگارد

بیستمین دوره جشنواره فیلم مراکش جمعه شب آغاز شد.

دو ماه پس از وقوع یک زمین‌لرزه ویرانگر، جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش با حضور «جسیکا چستین» رئیس هیأت داوران، و بازیگرانی چون «مدس میکلسن»، «السکاندر اسکارزگارد» و «زر امیرابراهیمی» آغاز شد.

بازیگر «خدمتکار» (The Help) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) در مراسم افتتاحیه جشنواره گفت: «در هفته‌های منتهی به جشنواره، نمی‌دانستیم چگونه می‌توانیم در اینجا حضور پیدا کنیم. دنیا در هم شکسته و متفرق است. و بنابراین قدردان این هستم که در طول تاریخ، از هنر به عنوان ابزاری قابل‌وصول برای ارتباط، آگاهی‌بخشی درباره مشکلات اجتماعی و تغییرات مثبت استفاده شده... [سینما می‌تواند] مرزها را از بین ببرد و بحث‌های مهمی درباره موضوعات حساس ایجاد کند.»

«جوانا هاگ»، «دی ریز»، «کامیل کاتن»، «زر امیرابراهیمی»، «لیلا سلیمانی»، «طارق صالح» و «الکساندر اسکارزگارد» دیگر اعضای هیأت داوران بیستمین دوره این جشنواره خواهند بود. این هیأت برندگان بخش مسابقه که از ۱۴ فیلم تشکیل شده را انتخاب می‌کنند.

«ویلم دافو» در این مراسم جایزه‌ای افتخاری به «مدس میکلسن» اهدا کرد. او از فیلم‌های متنوع کارنامه میکلسن از جمله «یک دور دیگر» (Another Round)، «دکتر استرنج» (Doctor Strange) و «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) نام برد و «فروتنی و سخاوت» بازیگر دانمارکی را ستود. دافو سپس یادی کرد از صحنه مشترکش با میکلسن در فیلم بیوگرافی «ونسان ون گوگ» با عنوان «پشت دروازه ابدیت» (At Eternity’s Gate) که در طول یک روز فیلمبرداری شده است. میکلسن پس از دریافت جایزه گفت: «مراکش به من این فرصت را داد تا در یک صحنه با قهرمانانم ملاقات کنم.»

در جشنواره امسال قرار بود «مارتین اسکورسیزی» برای برگزاری «کارگاه اطلس» حضور پیدا کند اما کارگردان «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) اعلام کرد که به دلایل شخصی موفق نشده به مراکش سفر کند. او وعده داده است که در دوره بعد به جشنواره بازگردد.

جشنواره فیلم مراکش تا ۳ دسامبر ادامه دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید