news-background
news-background

بهترین سریال‌هایی که نوامبر ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

ادامه اعتصاب اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) فیلمبرداری سریال‌های تلویزونی آمریکا را متوقف کرده اما در ماه نوامبر برخی از تولیدات ماقبل اعتصاب آماده پخش شده‌اند. فصل پنجم «فارگو»، مسابقه تلویزیونی «بازی مرکب»، فصل ششم «تاج» و «طلسم» با بازی «اما استون» از جمله این عناوین خواهند بود.

 

همه نورهایی که نمی‌توانیم ببینیم (All The Light We Cannot See)

تاریخ پخش: ۲ نوامبر از نتفلیکس

«آریا میا لابرتی» در این سریال نقش نوجوانی نابینا را بازی می‌کند که در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم در کشور فرانسه به یک سرباز آلمانی برمی‌خورد. «مارک رافلو» نقش «دنیل له‌بلانک» پدر نوجوان را بازی می‌کند که قفل‌ساز موزه تاریخ طبیعی پاریس است. این مرد در تلاش است تا جایی که امکان دارد طعم استقلال را به دخترش بچشاند و در عین حال از او در مقالب هجوم نازی‌ها مراقبت کند. «هیو لوری» نقش «اتین له‌بلانک» را بازی می‌کند، یکی از قهرمانان جنگ جهانی اول که دچار اختلال روانی شده و پیام‌های رادیویی سری را برای «مقاومت فرانسه» ضبط می‌کند. این سریال به نویسندگی «استیون نایت» خالق «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) بر اساس رمان برنده جایزه پولیتز «آنتونی دوئر» اقتباس شده و «شان لوی» که «گای آزاد» (Free Guy) را در کارنامه دارد بر روی صندلی کارگردانی آن نشسته است.

 

مأموران قانون: بس ریوز (Lawmen: Bass Reeves)

تاریخ پخش: ۵ نوامبر از پارامونت+

«دیوید اویلوو» که یکی از تهیه‌کنندگان سریال است نقش مردی به نام ریوز را بازی می‌کند که به اولین مارشال آفریقایی تبار ایالات متحده در غرب میسیسیپی تبدیل می‌شود و بیش از ۳ هزار قانون‌شکن را بازداشت می‌کند. دیگر بازیگران سریال «لورن اف. بنکس»، «دمی سینگلتون»، «فورت گودلاک»، «بری پپر»، «دونالد ساترلند» و «دنیس کووید» خواهند بود. در اپیزودهای دیگری از این سریال آنتولوژی به سرگذشت مأموران قانون و یاغیان سرشناس دیگر تاریخ پرداخته خواهد شد.

 

شکست‌ناپذیر (Invincible) – فصل دوم

تاریخ پخش: ۳ نوامبر از پرایم ویدیو

داستان سریال در مورد «مارک گریسون» با صداپیشگی «استیون یئون» هفده ساله است که با دیگر همسالانش تفاوتی ندارد جز اینکه پدرش قدرتمندترین ابرقهرمان زمین «آمنی-من» (Omni-Man) با صداپیشگی «جی.کی. سیمونز» است. وقتی که قدرت‌های مارک هم شروع به ظاهر شدن می‌کند، متوجه می‌شود که میراث پدرش شاید آنگونه که به نظر می‌رسد قهرمانانه نباشد. «جاش کیتون»، «پیتر کالن»، «کلوئی بنت»، «تیم رابینسون»، «ری سی‌هوردن»، «تاتیانا ماسلنی»، و «کالیستا فلاکهارت» در فصل دوم صداپیشگان مهمان خواهند بود.

 

سامورایی چشم آبی (Blue Eye Samurai)

تاریخ پخش: ۳ نوامبر از نتفلیکس

«مایکل گرین» و «امبر نویزومی» نویسندگان این انیمه بزرگسالانه برای نتفلیکس بوده‌اند. داستان سریال در ژاپن قرن هفدهم قرار داده شده و یک سامورائی دو-رگه به نام میزو با صداپیشگی «مایا ارسکین» را دنبال می‌کند که در پی گرفتن انتقام است. «جرج تاکی»، «رندال پارک»، «کنث برانا»، «استفانی شو»، «مینگ-نا ون»، و «ماسی اوکا» از جمله صداپیشگان دیگر سریال خواهند بود.

ماجراجویان (The Buccaneers)

تاریخ پخش: ۸ نوامبر از اپل تی‌وی+

داستان رمان درباره گروهی از پنج دختر بی‌پروا و ثروتمند آمریکایی در دهه ۱۸۷۰، سرپرست‌های قانونی آن‌ها مردانی است که در «فصل لندن» با آنان ازدواج می‌کنند. «کریستین فروست» نروژی در نقش «نن سنت جرج»، «آلیشا بو» در نقش «کنچیکا کلوسن»، «جوسی توتا» در نقش «میبل الم‌ورث»، «آبری آیبرگ» در نقش «لیزی الم‌ورث»، «ایموجن واترهوس» در نقش «جینی سنت جرج»، «میا تریپلتون» دختر «کیت وینسلت» در نقش «آنریا مارابل»، «کریستینا هندریکس» در نقش «خانم سنت جرج»، «جاش دیلن» در نقش «لرد ریچارد مارابل»، «بارنی فیشویک» در نقش «لرد جیمز»، «گای رمرز» در نقش تئو، دوک تینتاگل، «متیو بروم» در نقش «گای توارت»، «سیمون کربی» در نقش « لورا تستوالی»، و «فرانچسکا کورنی» در نقشث «جین هوپلی» در این سریال ظاهر خواهند شد. «کاترین جیک‌ویز» نویسنده سریال و «سوزانا وایت» کارگردان سریال است.

 

طلسم (The Curse)

تاریخ پخش: ۱۰ نوامبر از پارامونت+ و شوتایم

داستان این سریال ده اپیزودی در مورد زوجی با بازی «اما استون» و «نیتان فیلدر» است که در شبکه اچ‌جی‌تی‌وی برنامه‌سازی می‌کنند اما موفق به جذب بیننده نمی‌شوند. «کوربین برنسن»، «کنستانتین شولمن» و «برخد عبدی» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. فیلدر که بیشتر با «نیتان برای شما» (Nathan For You) شناخته می‌شود و «بنی سفدی» کارگردانان سریال بوده‌اند. دیگر بازیگران سریال «بنی سفدی»، «کوربین برنسن»، «کنستانس شولمن»، و «برخد عبدی» خواهند بود.

 

قتلی در آخر دنیا (A Murder At The End Of The World)

تاریخ پخش: ۱۴ نوامبر از اف‌ایکس

این سریال به نویسندگی «بریت مارلینگ» و «زال باتمانقلیچ» (The OA) داستانی در مورد یک کارآگاه تازه‌کار روایت می‌کند در تلاش است معمای قتلی را در مکانی پرت روایت می‌کند. «داربی هارت» کارآگاه تازه‌کاری است که به همراه ۱۱ مهمان دیگر توسط یک میلیاردر دعوت شده‌اند تا در جایی دورافتاده گرد هم جمع شوند. وقتی جسد بی‌جان یکی از مهمانان کشف می‌شود، داربی باید پیش از آنکه قاتل جان فرد دیگری را بگیرد به حقیقت پی ببرد. «اما کورین» و «هریس دیکینسون»، «آلیس براگا»، «رائول اسپارزا»، «جرمین فاولر»، «رایان جی. حداد»، «پگاه فریدونی»، «ادواردو بالرینی»، «بریتین سیبرت»، «کلان تتلو»، «دنیل اولسن»، «نیل هاف»، «بریت مارلینگ» و «کلایو اوون» بازیگران سریال خواهند بود.

 

تاج (The Crown) – بخش اول از فصل ششم

تاریخ پخش: ۱۶ نوامبر از نتفلیکس

بخش اول از فصل ششم «تاج» رابطه رمانتیک میان «پرنسس دایانا» و «دودی الفاید» تمرکز می‌کند و وقایع سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ را پوشش می‌دهد. بخش دوم از فصل پایانی پیامدهای مرگ مادر «پرنس ویلیام» با بازی «اد مک‌وی» را نشان می‌دهد. «روفس کمپا» نقش «پرنس ویلیام» را در بخش اول و «اد مک‌وی» نقش او را در بخش دوم ایفا می‌کند در حالی که «بلین ادواردز» بازیگر نقش «پرنس هری» در بخش او و «لوتر فورد» بازیگر نقش او در بخش دوم از فصل ششم خواهد بود. «مگ بلامی» نقش «کیت میدلتون» را در این فصل بازی می‌کند. «ایملدا استانتون» در نقش «ملکه الیزابت»، «جاناتان پرایس» در نقش «پرنس فیلیپ»، «لزلی من‌ویل» در نقش «پرنس مارگارت»، «دومینیک وست» در نقش «پرنس چارلز»، «الیزابت دبیکی» در نقش «پرنس دایانا»، «کلودیا هریسون» در نقش «پرنس آن»، و «الیویا ویلیامز» در نقش «کامیلا پارکر باورز» دیگر بازیگران فصل ششم خواهند بود.

 

اسکات پیلگریم پرواز می‌کند (Scott Pilgrim Takes Off)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر از نتفلیکس

انیمه ملاقات «اسکات پیلگریم» با دختر رؤیاهایش «رامونا فلاورز» را روایت می‌کند که  متوجه می‌شود برای به دست آوردن او باید هفت دوست پسر قبلی‌اش را شکست دهد. «ادگار رایت» کارگردان فیلم «اسکات پیلگریم در برابر دنیا» (Scott Pilgrim vs. the World) تهیه‌کننده اجرایی انیمه است. «مایکل سرا»، «ماری الیزابت وینستد»، «کریس اوانز»، «ابری پلازا»، «آنا کندریک»، «کیران کالکین»، «ساتیا بابا»، «بری لارسن»، «الیسون پیل»، «برندن روث»، «جیسون شوارتسمن»، «جانی سیمونز»، «مارک وبر»، «می ویتمن» و «الن ونگ» که در همگی در فیلم «اسکات پیلگریم» نقش‌آفرینی کرده بودند برای تکرار نقش‌های خود در مقام صداپیشه بازگشته‌اند. «برایان لی اومالی» و «بن‌دیوید گرابینسکی» نویسنده و نگارگر رمان مصور «اسکات پیلگریم» نویسنده و تهیه‌کننده انیمه است.

 

مونارک: میراث هیولاها (Monarch: Legacy of Monsters)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر از اپل تی‌وی+

داستان سریال در مورد نبرد میان گودزیلا و تایتان‌ها در سان فرانسیسکو و این حقیقت هولناک است که هیولاها واقعی‌اند. سریال سرگذشت خانواده‌ای را پی می‌گیرد که میراث سازمان سری «مونارک» را کشف می‌کنند. «کرت راسل» و پسرش «وایت راسل» نقش یک شخصیت به نام «لی شا» را در فاصله نیم قرن از یکدیگر بازی می‌کنند. «رن واتانابه»، «کیرسی کلمانز»، «آنا ساوای»، «الیسا لاسوفسکی»، و «جو تریپت» از جمله بازیگران سریال خواهند بود. «کرسی بلک» و «مت فرکشن» پدیدآورندگان «مونارک: میراث هیولاها» برای اپل خواهند بود.

 

بازی مرکب: چالش (Squid Game: The Challenge)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر از نتفلیکس

در مسابقه تلویزیونی «بازی مرکب: چالش» مانند سریال کره‌ای «بازی مرکب» ۴۵۶ شرکت‌کننده برای یک جایزه‌ای ۴.۵۶ میلیون دلاری رقابت می‌کنند. بعضی از چالش‌های این مسابقه از سریال الهام گرفته شده و برخی دیگر از آن‌ها تازگی دارند. «چالش» محصول استودیوی «لمبرت» و «آل۳مدیا» است که «خائنین» (The Traitors) بی‌بی‌سی را در کارنامه دارد. «استیون لمبرت»، «تیم هارکورت» و «تونی آیرلند» از جمله تهیه‌کنندگان این مسابقه خواهند بود.

 

فارگو (Fargo) – فصل پنجم

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر از اف‌ایکس

داستان فصل پنجم در داکوتای شمالی سال ۲۰۱۹ قرار داده شده داستانی درباره یک آدمربایی روایت می‌کند. «جونو تمپل» در این فصل نقش یک زن خانه‌دار به ظاهر بی‌آزار به نام «دات لیون» را بازی می‌کند که ناگهان به یاد روزگاری می‌افتد که تصور می‌شد فراموش کرده است. «جان هم» نقش کلانتر «روی تیلمن» را بازی می‌کند که دامدار و واعظ نیز هست و سال‌هاست رد دات را می‌گیرد. «جو کیری» بازیگر سریال «موجودات عجیب» (Stranger Things) بازیگر نقش گیتور پسر روی و «سم اسپرول» بازیگر نقش یک جوینده به نام اوله مونک است. دیگر بازیگران این فصل «دیوید ریسدال» در نقش وین همسر دات، «ریشا مورجانی»، «لامورن موریس»، «دیوی فولی» و «جنیفر جیسون لی» خواهند بود.

 

فاراوی دونز (Faraway Downs)

تاریخ پخش: ۲۶ نوامبر از هولو

«فاراوی دونز» مینی‌سریال شش اپیزودی فیلم «استرالیا» (Australia) «باز لورمن» با بازی «نیکول کیدمن» و «هیو جکمن» است. لورمن می‌گوید فیلم «استرالیا» اگرچه وجود مستقل خودش را دارد، اما این سریال روایتی دیگر خواهد داشت و گره‌های داستانی متفاوتی را در بر می‌گیرد که تنها در مدیوم تلویزیون نمایش آن‌ها امکان‌پذیر است. داستان فیلم در مورد زنی انگلیسی به نام «لیدی سارا اشلی» با بازی کیدمن بود که به دنبال مرگ همسرش در «فاراوی دونز» یا «تپه‌های دوردست» استرالیا ساکن شده است. وقتی بارون‌های استرالیایی برای تصاحب ملک او نقشه می‌کشند، او با یاری یک گله‌دار با بازی جکمن از مزرعه‌اش محافظت می‌کند.

 

آرتفول داجر (The Artful Dodger)

تاریخ پخش: ۲۹ نوامبر از هولو

این سریال با بازی «توماس برودی-سنگستر»، «دیوید تولیس» و «مایا میچل» دنباله‌ای برای «الیور توییست» (Oliver Twist) «چارلز دیکنز» توصیف شده و زندگی دوگانه یک سارق در دهه ۱۸۵۰ استرالیا به نام «جک داکینز» جیب‌بر ملقب به «آرتفول داجر» با بازی «توماس برودی-سنگستر» را روایت می‌کند که در بزرگسالی تردستی خود را در جراحی به کار گرفته اما وقتی فگین با بازی تولیس از راه می‌رسد، او بار دیگر به دنیای جنایت کشیده می‌شود، در حالی که دختر فرماندار با بازی میچل که مصمم است به اولین جراح زن جامعه تبدیل شود، به نظر خطر بزرگ‌تری می‌رسد. «دیمون هریمان»، «میراندا تپسل» و «تیم مینچین» دیگر بازیگرانی‌اند که در این سریال هشت اپیزودی نقش‌آفرینی کرده‌اند. «گریسی اوتو»، «کوری چن» و «جفری واکر» «آرتفول داجر» را کارگردانی کرده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۹:۰۴

خوبه اما اميدوار بودم سريال جديد واكينگ درباره ي ريك گرايمز اين ماه پخش شه كخ فكر ميكنم افتاد ماه بعد.

نمایش اسپویل