news-background
news-background

[نقد] نقد و بررسی فیلم “Everybody Wants Some” – بخش دوم

عملکرد بازیگران , نقد و بررسی فیلم

همانگونه که ذکر شد , تقریبا همه ی بازیگران این فیلم ناشناخته بودند و ما با شخص نام آشنایی طرف نبودیم . اما با این حال , عملکرد بازیگران خوب بوده است مخصوصا بازیگرانی مانند زوئی دویچ یا گلن پاول که عملکرد بسیار خوبی داشتند و در آینده ای نزدیک ما نام آن ها را بیشتر خواهیم شنید . اما بهتر است به عملکرد بازیگر اصلی فیلم بپردازیم ! بلیک جنر در نقش جیک که در راس فهرست بازیگران قرار دارد و طبیعیتا به آن بیشتر توجه و نگاه میشود . جنر در فاز کمدی , عملا بی نقش و البته بی ربط بود و در ژانر کمدی او را میشود مکمل بازیگرانی چون همین گلن پاول یا آستین آملیو در نقش نسبیت , دانست . نقش او شاید بیشتر به عنوان پیش برنده ی داستان باشد و البته نقش اصلی فیلم در ژانر درام یا عاشقانه که فکر میکنم در این سبک هم زیاد در فیلم بی نقص و عالی بازی نکرده است . درواقع بعد از اکران فیلم , به بلیک جنر بیشتر از هر بازیگری انتقاد شد . او شاید خیلی طبیعی بازی نمیکند , به صورتی که در برخی از سکانس ها واقعا این را حس میکنیم که بازی او کمی مصنوعی به نظر می آید . البته این دیدگاه هم برای هر فردی متفاوت است , مثلا شاید بازی او در کنار زوئی دویچ برای یک دختری که عاشق صحنه های رمانتیک و شخصیت های اتوکشیده باشد , جذاب به نظر می آید ! اما اگر از نظر فنی بخواهیم بازی او را ارزیابی کنیم , باید اعتراف کنیم که بازی بلیک جنر زیاد کامل نبوده است و شاید خیلی از بازیگران دیگر و بهتری میتوانستند نقش او را بازی کنند و در کنار بازیگران فان فیلم , یک ترکیب خوب و دلنشین درست کنند . اما اگر بخواهیم به زوئی دویچ تنها بازیگر اصلی زن فیلم , بپردازیم باید بگوییم که بازی به طرز جالبی به دل هر مخاطبی مینشیند . دویچ قبل تر در فیلم Dirty Grandpa هم همین شرایط را داشت . در حالی که زیاد داستان به او وابسته نیست ولی در هر سکانسی که در فیلم حضور داشت , در کنار ستارگانی مانند رابرت دنیرو و زک افرون خوش درخشید . در هرکسی چیزی میخواهد , هم او به همین نحو بهترین عملکرد خود را نشان داد و بازی ای کرد که به راحتی مورد علاقه تماشاگر قرار میگیرد . او به عنوان مکمل درام یا حتی کمدی زن , در کنار بازیگر نقش اول به خوبی میدرخشد و این را در همین دو فیلمی که ذکر شد , نشان داده است ولی در هرکسی چیزی میخواهد به دلیل برخی ضعف های بلیک جنر , او در خیلی صحنه ها حتی به عنوان بازیگر نقش اول نشان پیدا میکرد ! باید ببینیم در فیلم بعدی او که به زودی و قبل 2017 در دسامبر با نام “Why Him ?” اکران میشود , در کنار جیمز فرانکو چه کار میکند ؟ همینطور فیلم “Good Kids” هم که به تازگی منتشر شده است با بازی او در نقش اصلی , هم زیر بررسی منتقدان قرار گرفته که با توجه به خیلی قوی نبودن فیلم , شاید باعث نقد او شود اما فکر میکنم در فیلم” “Why Him? در کنار جیمز فرانکو و مکمل او شدن , عملکرد خوبی داشته باشد .

everybody-wants-some-movie-wallpaper-1

در فاز کمدی , نام بازیگرانی چون گلن پاول و استین آملیو میدرخشد . گلن پاول که واقعا نیازی به تعریف ندارد ! آنقدر جذاب و دیدنی بازی میکند که واقعا میتواند شخصیت محبوب هر بیننده ای باشد و در کنارش یک بازیگر میخواهد که کاملش کند و بازی اش را جذاب تر نشان بدهد . که این کار را استین آملیو بازیگر توانا و خوب دنیای هالیوود , انجام میدهد . درواقع استین شخصیت منحصر به فرد خودش را دارد , یعنی هر بازیگری این دارای چنین وضعیتی است و در کنار هم , یک ترکیب خوب و خنده دار درست میکنند . برای مثال بد نیست نگاهی به ترکیب رایان گازمن (در نقش روپر) و تایلر هوچلین ( در نقش مک رینولدز) بیاندازیم . خوب به دلیل ضعف فیلم در داستان , این ترکیب دقیقا معلوم نیست چه نقشی در داستان و فیلم دارند ! اما اگر از نظر فقط خود ترکیب کمدی یا هر ژانر دیگه اشان در نظر بگیریم , میبینیم که کاملا با هم جور در می آیند و بازی جفتشان برای مخاطب جذاب و قابل توجه است . اما یک نکته جالب توجه این است که اصلا شخصیت تایلر هوچلین , دقیقا معلوم نیست چه طوری است . نه به طور کامل کمدی و خنده دار , و نه جدی و تاثیر گذار ! شاید شخصیت او را تلفیقی از این دو مورد بشود توصیف کرد . اما هر چه که هست , در کنار رایان گازمن ترکیب خوبی به وجود آورده و باعث جذابیت فیلم میشود . در نگاه کلی با توجه به مشخص نبودن نقش هر شخصیت , بازیگران کار خودشان را در خنداندن و نشان دادن دهه 80 خوب انجام داده اند ولی اگر کمی خلاقیت و هنر در فیلمنامه به کار میرفت , Everybody Wants Some را خیلی جذاب تر و زیبا تر میکرد . در آخر این فیلم به عنوان 2 ساعت سرگرمی و خنده به شما پیشنهاد میشود و همانطور که در ابتدا گفتم اگر انتظارتان در حد معقول باشد , از فیلم لذت میبرید !

everybody-wants-some-blake-jenner-temple-baker

سخن آخر

در آخر باید عرض کنیم که هر چه این کار لینکلیتر تاثیرگذاری کار های دیگه اش را ندارد , اما برای هدفی که تعیین شده کارش را خوب انجام داده است . برای سرگرمی و فلش بکی به گذشته و به یاد آوردن دهه های پیش , هر کسی چیزی میخواهد به بهترین شکل ممکن میتواند جذاب کننده باشد ولی اگر انتظار بالاتر یا دیگری از فیلم دارید , توقع و نگاه خود را عوض کنید و به هدف تماشای یک فیلم 120 دقیقه ای جالب و مفرح , به پای تماشا فیلم بنشینید . نمره و رتبه فیلم هم قابل قبول و رو به بالا است و همین مسئله نشان میدهد لینکلیتر کار خودش را خوب انجام داده است . فقط ایرادی که پررنگ هم کمی است , باز هم همان ضعف در فیلمنامه است و اگر کمی خلاقیت در نوشتن داستان بود , هر کسی چیزی میخواهد خیلی تماشایی تر میتوانست باشد . امیدوارم لذت برده باشید و اطلاعات کافی را به دست آورده باشید , میتوانید پیشنهاد فیلم مورد نظر خود را هم برای کار شدن و نوشتن بررسی در کامنت ها داشته باشید و همینطور بعد از درخواست , خواهشا صبور باشید تا بررسی لازم برای آن فیلم صورت بگیرد و کار شود . باتشکر از شما دوستان ... (دانلود فیلم با لینک مستقیم)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید