news-background
news-background

بهترین سریال‌هایی که اکتبر ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

در ماه‌های اکتبر و با شروع پاییز سریال‌های متعددی آماده پخش می‌شدند اما امسال اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا تلویزیونی که پس از پاندمی در حال بازگشت به حالت عادی بود را دوباره به زمین زد. با این همه تا حدود چهار هفته آینده یک سریال ابرقهرمانی، یک مستند ورزشی، یک سریال احیا شده، و چند سریال پرستاره از پلتفرم‌های استریم یا شبکه‌های دیگر پخش خواهند شد.

 

لوکی (Loki) – فصل دوم

تاریخ پخش: ۵ اکتبر از دیزنی+

فصل دوم «لوکی» با نویسندگی «اریک مارتین» که از شش اپیزود تشکیل شده و دردسرسازی‌های «تام هیدلستون» در نقش «خدای شر» یا «لوکی» را دنبال خواهد کرد. «جاناتان کی کوان» بازیگر ویتنامی-آمریکایی فیلم «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» در فصل دوم به هیدلستون، «سوفیا دی مارتینو»، «اوون ویلسون»، «گوگو امباتا-را»، «رافائل کاسال» و «کیت دیکی» بازیگر نقش «لیسا آرین» ملحق شده است.

پرچم ما یعنی مرگ (Our Flag Means Death) – فصل دوم

تاریخ پخش: ۵ اکتبر از مکس

«پرچم ما یعنی مرگ» با بازی و تهیه‌کنندگی «تایکا وایتیتی» بر اساس ماجراجویی‌های واقعی «استید بونت» یکی از دزدان دریایی قرن هجدهم ساخته شده است. بونت یک زمین‌دار ثروتمند بود که بعدها به یک دزد دریایی تبدیل شد. او یک کشتی بادبانی خریداری کرد، نامش را «انتقام» گذاشت و با خدمه‌ای که استخدام کرد آب‌های ساحل شرقی آمریکا را درنوردید، کشتی‌های دیگر را به تصرف درآورد و به آتش کشید. دیگر بازیگران سریال «ریس داربی» در نقش بونت، «کریستین نرن» بازیگر نقش «هودور» در «بازی تاج‌وتخت»، «نیتان فواد»، «سمسون کایو»، «روی کینیر»، «کان اونیل»، «ویکو اورتیز»، «دیوید فین»، «جول فرای»، و «متیو مار» بوده‌اند.

 

بکام (Beckham)

تاریخ پخش: ۴ اکتبر از نتفلیکس

این سریال مستند از چهار اپیزود تشکیل شده و نگاهی می‌اندازد به زندگی شخصی و حرفه‌ای «دیوید بکام» فوتبالیست انگلیسی. «فیشر استیونز» کارگردان مستند و «جان بتسک» تهیه‌کننده بعضی از اسرار زندگی بکام از جمله ماجرای درگیری او با «سر الکس فرگوسن» را فاش می‌کنند.

 

لوپن (Lupin Part 3) – فصل سوم

تاریخ پخش: ۵ اکتبر از نتفلیکس

«عمر سی» در سریال پربیننده نقش «اسن دیوپ» را بازی می‌کند که «آرسن لوپن» معروف‌ترین سارق دنیا و استاد تغییر ظاهر را الگوی خود قرار می‌دهد. داستان «لوپن» در پاریس روی می‌دهد و شخصیت دیوپ با بازی سی را به عنوان نوجوانی معرفی می‌کند که می‌بیند پس از مرگ پدرش در پی متهم شدن به جنایتی که مرتکب نشده، زندگی‌اش دگرگون شده است. دیوپ می‌خواهد انتقام پدرش را بگیرد و هر کسی را که سر راهش ببیند کنار می‌زند. اسن در فصل سوم مخفی شده و باید به دور از همسر و فرزندش زندگی کند. اما این رنج را نمی‌تواند تحمل کند و تصمیم می‌گیرد به پاریس برگردد تا به آن‌ها پیشنهاد کند از فرانسه خارج شوند و زندگی تازه‌ای شروع کنند.

 

هیچ‌چیز (Nada)

تاریخ پخش: ۱۱ اکتبر از هولو

داستان این سریال درباره یک منتقد غذا به نام مانوئل با بازی «لوییز برندن» در بوئنوس آیرس آرژانتین است که همیشه به دستیارش سلسا با بازی «ماریا روسا فوگاسوت» تکیه کرده. وقتی زن از دنیا می‌رود مانوئل زنی به نام آنتونیا را استخدام می‌کند و آماده پذیرایی از دستش وینسنت با بازی «رابرت دنیرو» می‌شود.

 

سقوط خاندان آشر (The Fall of The House of Usher)

تاریخ پخش: ۱۲ اکتبر از نتفلیکس

در سریال «سقوط کاخ آشر»، رودریک و مدلین آشر با داروسازی فورتوناتو امپراطوری ثروت و قدرت شکل داده‌اند اما وقتی وراث دودمان آشر یک به یک به دست زنی مرموز شروع به مردن می‌کنند اسراری از گذشته فاش می‌شود. «کارلا گاگینو»، «ماری مک‌دانل»، «کارل لامبلی»، «مارک همیل»، «مایکل تروکو»، «تنیا میلر»، «پائولو نونز»، «هنری توماس»، «کیلی کوران»، «سامانتا اسلویان»، «کیت سیگل»، «سائوریان ساپکوتا»، «زک گیلفورد»، «ویلا فیتسجرالد»، «کیتی پارکر»، «مالم گودوین»، «کریستال بالینت»، «آیا فوروکاوا»، «دنیل جون»، «مت بیدل»، «روث کاد»، «آنابث گیش»، «ایگبی ریگنی» و «رابرت لانگ‌استریت» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

 

فریژر (Frasier)

تاریخ پخش: ۱۲ اکتبر از پارامونت+

«کلسی گرامر» در این سریال نقش مجری رادیویی «فریژر کرین» را تکرار می‌کند و تهیه‌کننده پروژه خواهد بود. فریژر در این فصل به بوستون بازگشته و پسرش فردی با بازی «جک کاتمور-اسکات» وارد کالج شده است. «نیکلاس لایندهرست»، در نقش پروفسور آلن همکلاسی سابق فریژر، «تاکس اولاگوندویه» در نقش الیویا همکار آلن، «جس سالگوئیرو» در نقش ایو هم‌اطاقی فردی و «آندرس کیث» در نقش دیوید ظاهر خواهند شد و «باب نوورث» در فصل جدید نقش لیلیث همسر سابق فریژر و مادر فردی را تکرار خواهد کرد. «پری گیلپین» نیز برای بایز در نقش رز بازخواهد گشت.

 

درس شیمی (Lessons in Chemistry)

تاریخ پخش: ۱۳ اکتبر از اپل تی‌وی+

داستان این سریال با بازی «بری لارسن» که بر اساس اولین رمان «بانی گارموس» ساخته شده در دهه ۱۹۵۰ روایت می‌شود و زنی به نام «الیزابت زات» را دنبال می‌کند که باید رؤیای دانشمند شدنش را در جامعه‌ای که زنانش به خانه تعلق دارند فراموش کند. وقتی که الیزابت باردار و از آزمایشگاه اخراج می‌شود، شغلی به عنوان مجری یک برنامه تلویزیونی آشپزی قبول می‌کند و از این فرصت برای مخاطب قرار دادن زنان خانه‌دار و مردانی که ناگهان صدایش را شنیده‌اند استفاده می‌کند. «سوزانا گرنت» که برای فیلمنامه «ارین بروکوویچ» (Erin Brockovich) نامزد اسکار شده، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی و «لی آیزنبگ» نامزد امی شورانر سریال است.

 

سایه وحشت (Goosebumps)

تاریخ پخش: ۱۳ اکتبر از دیزنی+

در تازه‌ترین اقتباس از کتاب‌های «آر.ال. استاین» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی «راب لترمن» و «نیکلاس استولر»، پنج نوجوان ناخواسته نیرویی شیطانی را رها می‌کنند. «جاستین لانگ»، «ریچل هریس»، «زک موریس»، «ایسا بریونز»، «مایلز مک‌کنا»، «انی یی پوییگ» و «ویل پرایس» از جمله بازیگران این سریال خواهند بود.

 

ریک و مورتی (Rick and Morty) – فصل هفتم

تاریخ پخش: ۱۵ اکتبر از ادالت سوییم

فصل هفتم «ریک و مورتی» برای اولین بار بدون صداپیشگی «جاستین رویلند» ساخته شده است. این صداپیشه و نویسنده چند ماه پیش به رفتارهای زننده با همکاران و هواداران متهم شد تا از سریال اخراج شود. این سریال در سال ۲۰۲۲ رکورد ۱۹ میلیون بیننده را ثبت کرد و همچنان در پلتفرم استریم مکس پربیننده است. فصل ششم امسال برای سومین جایزه امی رقابت می‌کند.

 

گرگی مثل من (Wolf Like Me) – فصل دوم

تاریخ پخش: ۱۹ اکتبر از پیکاک

سریال «ایب فورسایت» کارگردان استرالیایی فیلم «هیولاهای کوچک» (Little Monsters) خانواده‌ای را دنبال می‌کند که با غم و تراما دست به گریبان است. «جاش گد» نقش پدر و «آریل داناهو» در نقش دختر جوان او نقش‌آفرینی کرده که با زنی با بازی «آیلا فیشر» آشنا می‌شوند.

 

اجساد (Bodies)

تاریخ پخش: ۱۹ اکتبر از نتفلیکس

این سریال بر اساس یک رمان مصور نوشته «سی اسپنسر» ساخته شده و چهار کارآگاه، چهار خط زمانی و یک قربانی را دنبال می‌کند. در «اجساد»، یک جسد در سال‌های ۱۸۹۰، ۱۹۴۱، ۲۰۲۳ و ۲۰۵۳ کشف می‌شود چهار کارآگاه در چهار دهه مختلف قاتل را جست‌وجو می‌کنند. «کایل سولر»، «شیرا هاس» و «استیون گراهام» از جمله بازیگران سریال خواهند بود.

 

داستان‌های ترسناک آمریکایی (American Horror Stories) – فصل دوازدهم

تاریخ پخش: ۲۶ اکتبر از هولو و اف‌ایکس

«داستان‌های ترسناک آمریکایی» اسپین‌آفی برای «داستان ترسناک آمریکایی» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی «رایان مورفی» است. این سریال عطش بینندگانی را فرو می‌نشاند که شاید با فصل دوازدهم سریال اصلی با بازی «اما رابرتس» و «کیم کارداشیان» سیراب نشده‌اند. طبق معمول این چندگانه از داستان جزئیاتی فاش نشده است.

 

عصر طلایی (The Gilded Age) – فصل دوم

تاریخ پخش: ۲۹ اکتبر از اچ‌بی‌او

در این سریال به نویسندگی و تهیه‌کنندگی «جولین فلوز» خالق «دانتون ابی» (Downton Abbey) بازیگرانی چون «کری کون»، «مورگان اسپکتر»، «دنی بنتون»، «لوییزا جیکوبسون»، «بلیک ریتسون»، «هری ریچاردسون»، «سایمون جونز»، «سینتیا نیکسون»، «جک گیلپین» و «کریستین بارانسکی» نقش‌آفرینی می‌کنند. «عصر طلایی آمریکا» دوره‌ای با تغییرات اقتصادی گسترده بود، نزاعی عظیم میان روش‌های سنتی و نظام‌های نوین، و ثروت‌های هنگفتی که ساخته و از دست رفت. داستان این سریال در حین وقوع این تحولات روی می‌دهد و از سال ۱۸۸۲ و با «ماریان بروک» (جیکوبسون) شروع می‌کند که در پی مرگ پدرش از مناطق دور افتاده پنسیلوانیا به نیویورک سیتی نقل مکان کرده تا در کنار عمه‌های ثروتمندش زندگی کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ آبان ۱۴۰۲ ۲۲:۰۷

منتظر همشونم به جز bodies و frasier

نمایش اسپویل