news-background
news-background

ژرار دوپاردیو با انتشار یک نامه سرگشاده اتهامات آزار جنسی ۱۳ زن را تکذیب کرد: هرگز با هیچ زنی بدرفتاری نکرده‌ام

بازیگر فرانسوی نسبت به اتهام تجاوز و آزار جنسی سکوتش را شکست.

«ژرار دوپاردیو» با انتشار نامه‌ای سرگشاده در «فیگارو» سکوتش را نسبت به اتهامات آزار جنسی شکست. این بازیگر فرانسوی هفتاد و چهار ساله بهار گذشته از سوی ۱۳ زن دیگر به آزار جنسی متهم شده بود.

او می‌نویسد: «دیگر نمی‌توانم نسبت به آنچه در هفت ماه گذشته درباره خودم شینده‌ام و خوانده‌ام سکوت کنم. تصور می‌کردم که اهمیتی ندارد، اما نه، در واقع نه. همه این [اتهامات] آزارم می‌دهد. حتی بدتر، من را حذف می‌کند.»

«شارلوت آرنولد» بازیگر فرانسوی اولین بار در سال ۲۰۱۸ دوپاردیو را به تجاوز جنسی متهم کرد. دوپاردیو در ماه آوریل پس از چند ماه تحقیق و بررسی «مدیاپار» فرانسه از سوی ۱۳ زن به آزارهای جنسی مخلتف متهم شد. مدعیان در آن زمان گفتند که دوپاردیو در زمان فیلمبرداری پروژه‌هایی چون «خانه بزرگ» (Big House)، فیلم بیوگرافی «دوما» (Dumas) و سریال «مارسی» (Marseille) نتفلیکس به آن‌ها آزار جنسی رسانده است.

در طول تابستان امسال «فرانس اینتر» دو آزار جنسی دیگر را به بازیگر فرانسوی نسبت داد. دوپاردیو همه این اتهامات را در وبسایت روزنامه «فیگارو» با نامه‌ای تحت عنوان «می‌خواهم بالأخره حقیت را به شما بگویم» تکذیب کرده است.

بازیگر «پاریس، دوستت دارم» (Paris, je t'aime) و «ژان دو فلورت» (Jean de Florette) در بخشی از این نامه می‌گوید «شارلوت آرنولد» فرزند یکی از دوستانش با رضایت خود و به امید همکاری با او در نمایشی که به باربارا خواننده فرانسوی ادای احترام می‌کرد به اتاق او آمده است: «امروز، دیگر نمی‌توانم باربارا بخوانم چون زنی که می‌خواست باربارا بخواند من را به تجاوز متهم کرده است. بالأخره می‌خواهم حقیقت را به شما بگویم. هرگز با هیچ زنی بدرفتاری نکرده‌ام.»

او ادامه می‌دهد:‌ «آزار رساندن به یک زن مثل ضربه زدن به شکم مادر خودم است. زنی برای اولین بار به خانه من آمد، بدون سر و صدا، به خواسته خودش به اتاق من آمد. امروز می‌گوید در آنجا به او تجاوز شده. برای بار دوم برگشت. هیچ اجبار، خشونت یا اعتراضی میان ما شکل نگرفت. او می‌خواست ترانه‌های باربارا را در «سیرک دیور» با من بخواند. گفتم نه... شکایت کرد.»

دوپاردیو درباره برخی از اتهامات آزار جنسی دیگر می‌گوید: «اغلب کاری کرده‌ام که دیگران شهامتش را نداشته‌اند: از بین بردن محدودیت‌ها، به لرزه درآورده یقین‌ها، عادت‌هایی میان دو برداشت، بین دو تنش... برای اینکه دیگران را بخندانم. همه نخندیدند. اگر باور به زندگی در زمان حال، به کسی آزار رساندنم و باعث تعجبش شدم، هر کسی که بوده، هرگز نیتم آزار رساندن نبوده، و از شما تمنا می‌کنم من را به خاطر رفتاری شبیه به کودکی که می‌خواسته خوش بگذراند من را ببخشید.»

وکیل آرنولد در مصاحبه با رادیوی «فرانس اینفو» از این اظهارات دوپاردیو اظهار تعجب کرده و می‌گوید: «آقای دوپاردیو می‌گوید حقیقت را افشا می‌کند اما این بدون تردید حقیقت شارلوت نیست و بدون تردید حقیقتی نخواهد بود که در دادگاه برملا می‌شود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید