news-background
news-background

بیل مار اعتصاب‌شکنی پیشه کرد: تولید برنامه بدون نویسنده؛ فقط نویسندگان مشکل و نگرانی ندارند

مار می‌گوید بدون نویسنده برنامه «بی‌درنگ» را اجرا می‌کند.

«بیل مار» چهارشنبه این هفته اعلام کرد که برنامه «بی‌درنگ» (Real Time With Bill Maher) را بدون «نویسنده یا نویسندگی» تولید خواهد کرد. اعضای اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) از پنج ماه پیش علیه استودیوها اعتصاب کرده‌اند و خواستار پرداخت دستمزدهای بیشتری شده‌اند، اما مار معتقد است که ادامه اعتصاب به گروه‌های دیگر تولید لطمه می‌زند. مار در طول اعتصاب سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز برنامه خود را به همراه مجریان دیگری چون «جی لنو» و «کونان اوبراین» ادامه داده بود.

مار در پلتفرم ایکس یا توییتر سابق می‌نویسد:‌ ««بی‌درنگ» بازخواهد گشت، متأسفانه، بدون نویسنده یا نویسندگی. پنج ماه گذشته، و وقت آن رسیده که مردم به سر کار برگردند. نویسندگان مشکلات مهمی دارند و من با آن‌ها همدردی می‌کنم، و امیدوارم که به مقاصد خود برسند، اما آن‌ها تنها افرادی نیستند که مشکل، مسئله و نگرانی دارند.»

او ادامه می‌دهد: «به‌رغم برخی مساعدت‌های من، بیشتر گروه تولید به‌شدت به مشکل برخورد کرده‌اند. همه ما امیدوار بودیم که اعتصاب پس از «روز کارگر» به پایان برسد، اما آن روز آمد و رفت، و به نظر می‌رسد که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده. نویسندگانم را خیلی دوست دارم، خودم یکی از آن‌ها هستم، اما آمادگی این را ندارم که یک سال کامل را از دست بدهم و ببینم که بسیاری از افراد زیر-خطی رنج می‌کشند.»

مار در پایان می‌نویسد: «به احترام اعتصاب مونولوگ برنامه، بخش مقاله پشت میزی، «قوانین جدید» یا تحریریه، مقالات مکتوبی که در این برنامه به آن‌ها افتخار می‌کنم را اجرا نمی‌کنم. و از پیش به مخاطب می‌گویم: این برنامه بدون نویسندگان ما به خوبی همیشه نیست، تمام. اما قلب برنامه مباحثه از پیش برنامه‌ریزی نشده است که هدفش کنار گذاشتن چرت‌وپرت‌ها و تعصب‌هاست و این ادامه پیدا خواهد کرد. سریال بیننده را ناامید نخواهد کرد.»

اچ‌بی‌او اعلام کرده است که اپیزود جدید این برنامه ۲۲ سپتامبر پخش خواهد شد و مهمانان آن به زودی معرفی می‌شوند. نماینده اتحادیه نویسندگان از سوی دیگر این تصمیم مار را «ناامیدکننده» خوانده است.

«فرن درشر» رئیس اتحادیه بازیگران یک بار دیگر استودیوها را «حریص» نامید و گفت: «فکر نمی‌کنم شورانرها موضعی علیه بازیگران داشته باشند. ما علیه آن‌ها اعتصاب نکرده‌ایم. این مدیران عامل حریص در رأس هستند که واقعاً نمی‌خواهند ما شریک آن‌ها باشیم بلکه می‌خواهند ما را پادو نگه دارند.»

مدیران عامل دیزنی، نتفلیکس، یونیورسال و برادران وارنر ۲۲ اوت جلسه‌ای ناگهانی با رهبران اتحادیه نویسندگان داشتند و از آن‌ها خواستند پیشنهادی که ۱۱ اوت ارائه شده بود را بپذیرند. اما نویسندگان استودیوها را متهم کردند که به شکل پنهان «نه برای توافق، بلکه برای تحت فشار قرار دادن» آن‌ها تلاش می‌کنند.

پیش از مار، «درو بریمور» نیز اعلام کرده بود برنامه روزانه خود را بدون نویسنده ادامه می‌دهد. این اقدام بریمور باعث شد نویسندگان برنامه مقابل استودیوهای سی‌بی‌اس تجمع کنند و حتی برخی از آن‌ها بنا بر گزارش‌های غیررسمی اخراج شوند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید