news-background
news-background

توافق دست‌نیافتنی‌تر شد؛ انتقاد شدید اتحادیه نویسندگان از استودیوهای هالیوود: هدف کمپانی‌ها از ابتدا استراتژی فشار بود

نویسندگان سرشناس هالیوود پس از چند ماه همچنان در صف اعتصاب حضور دارند.

پایان اعتصاب اتحادیه‌ها در هالیوود سه‌شنبه این هفته با بیانیه‌های تند و تیزی که دو طرف علیه یکدیگر منتشر کردند به آینده دورتری موکول شد. اتحادیه نویسندگان (WGA) استودیوها و تهیه‌کنندگان هالیوود را متهم کرده است که به شکل پنهان «نه برای توافق، بلکه برای تحت فشار قرار دادن» نویسندگان تلاش می‌کند.

این بیانیه شدیداللحن وقتی منتشر شد که استودیوهای هالیوود آخرین پیشنهاد خود برای رسیدن به توافق را در رسانه‌ها منتشر کردند. «پیمان تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون» (AMPTP) در اقدامی نادر جزئیات این پیشنهاد را شرح داده و ادعا می‌کند که درآمد نویسندگان را افزایش داده و نگرانی‌ها درباره هوش مصنوعی را برطرف کرده است.

ریاست اتحادیه نویسندگان این اقدام را خنجری از پشت می‌داند و به اعضایش می‌گوید: «هدف کمپانی‌ها از ابتدا همین بود – نه برای توافق، بلکه تحت فشار قرار دادن ما. تنها استراتژی آن‌ها این است – اینکه به یکدیگر خیانت کنیم. این جلسه برای رسیدن به توافق نبود. برای این بود که تسلیم شویم.»

این شکست در مذاکرات در حالی به وجود آمد که اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا به پنجمین ماه خود نزدیک می‌شود. این اتحادیه می‌گوید هدف استودیوها این است که با اتلاف وقت اعضا را به تنگدستی برساند و شروط خود را تحمیل کند. از سوی دیگر اعتصاب اتحادیه بازیگران هالیوود (SAG-AFTRA) وارد دومین ماه خود شده و اکران و فیلمبرداری بسیاری از پروژه‌ها از جمله «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) و «ددپول ۳» (Deadpool 3) را به تأخیر انداخته است.

«ددلاین» این هفته جزئیاتی از تأثیر پرداخت خواسته‌های اتحادیه نویسندگان بر استودیوهای هالیوود را منتشر کرد تا فاش شود که به صورت میانگین هر استودیو به صورت سالانه فقط ۰.۱۸ درصد از درآمدش را باید به نویسندگان بپردازد تا اعتصاب به پایان برسد.

«بو ویلمون» پدید‌آورنده سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) نتفلیکس پنجشنبه این هفته در صف اعتصاب گفت:‌ «این اعتصاب هرچه طولانی‌تر شود، سخت‌تر می‌شود، و اتحادمان باید محکم‌تر شود. چون نه تنها در برابر خودمان بلکه در برابر پیشینیان و آن‌هایی که پس از ما می‌آیند مسئولیم.»

«تونی گیلروی» نویسنده سریال «اندور» (Andor) و فیلم «هویت بورن» (The Bourne Identity) می‌گوید استودیوهای هالیوود «تقریباً هیچ وجه اشتراکی ندارند جز حرص و طمع.» او اضافه می‌کند:‌ «ما یک مشکل داریم: تهیه‌کنندگان تصمیم خودش را نگرفته. نمی‌داند دارد چه غلطی می‌کند.»

گیلروی در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید: «اگر در ۱۵ سال گذشته یک درس گرفته باشیم، [دانستن] ارزش خود است. ما محتوا هستیم. ایده‌ها مال ماست. این ایده‌های ماست که شهرهای بازی و اسباب‌بازی‌فروشی‌ها را پر می‌کند. شخصیت‌های ما روی ظروف غذاخوری و لباس‌های هالووین نقش بسته... ما منبعی طبیعی برای تولید محصولات هستیم و از این «استخراج سطحی» خسته شده‌ایم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید